Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

Kaçak kontrolü için 10ADC ye takacaksın, ayarı da 10A'ya alacaksın, voltaj ölçmek için VΩmA yazan yere takacaksın, ayarı da V 20 'ye alacaksın.

10ADC'de bırakıp voltaj ölçmeye kalkarsan yalnız sigortası patlar, çok dikkatli ol.
 
Akü sorunu sabit başlıkla buraya taşındığı için açtığım konudaki özet sorunumu da buraya taşıyorum. http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=92003

Selamun aleyküm arkadaşlar.

Üstesinden gelemediğim bir sorunum var. Değerli yardımlarını rica ederim.

Araç park halindeyken 15 dakika dörtlüleri yaktım ve aracı çalıştırmak istediğimde akü sorun çıkardığı için aracı çalıştıramadım. 6 aylık aküm bitmiş. Takviye yoluyla sorunsuz bir şekilde çalıştırdık. 5 km. yol gittikten sonra sabah yine araç çalışmadı. Tekrar takviye yoluyla aracı çalıştırdıktan sonra önce akücüye gittim. Akü bitmiş dedi, araca idareten eski bir akü taktı ve kaçak kontrolü yaptırmak üzere beni elektrikçiye yönlendirdi. Akücü ile sonraki görüşmelerimizde akünün sağlam olduğunu, şarj ettiğini ama yine de sorun çıkarırsa aküyü yenisiyle değiştireceğini belirtti. Elektrikçi her arabada çıkan değerler kadar kaçak olduğunu söyledi ve şarj dinamosunun yeterince elektrik üretmediğini söyledi. Söylediği değer 13-14 arasıydı. En fazla 14 çıkmış. Şarj dinamosunun arızalı olduğunu söyledi ve tamir için 120 TL ücret istedi. Yedek aküyü deneyip ona göre karar vereceğimi söyleyerek oradan ayrıldım. Başka bir elektrikçiye gittim. Bu elektrikçi de kaçağın normal değerlerde olduğunu, şarj dinamosunun da 13-14 arası değerde elektrik ürettiğini, bu değerlerin araç için yeterli olacağını, sorunun aküde olduğunu belirtti.

Yedek aküyle 4 gün aracı kullandıktan sonra araç yine park halindeyken 7-8 dakika dörtlüleri yaktım ve aracı çalıştırmak istediğimde aküdeki gücün azaldığını farkettim. Buna rağmen aracı çalıştırdım ve 20 km. yol yaptıktan sonra sabah yine araç çalışmadı. Takviye yoluyla çalıştırdım.

Soru 1) Akünün bitmesi ile dörtlülerin bir alakası olabilir mi? Dörtlü de sorun olsaydı kaçak kontrolünde çıkmaz mıydı? Özellikle dörtlüler yanıkken bir kontrol yapılmadı.

Soru 2) Opel Astra G 1.6 için şarj dinamosu 13-14 değerde elektrik üretmesi normal kabul edilir mi? Araç için bu değerler yeterli olmaz mı?

Soru 3) Sorunu çözmem için nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz?

Biten akümü teslim aldım. Akücü bir daha sıkıntı olursa değiştireceğini söyledi. Kendi elektrikçisine de gitmemi rica etti. Kendi elektrikçisi de aynı şeyleri söyledi. Her arabada çıkan oranda kaçak var, şarj dinamosu normal değerde, tesisatta bir sıkıntı yok, aküde sıkıntı olmuştur dedi. Lpg markası atiker. + kutuba bağlanan lpg kablosundan kaynaklanan bir sorun olabileceğini belirtmeme rağmen ısrarla onunla alakası yoktur dediler ve saatin de geç olması sebebiyle belirttiğiniz gibi detaylı bir ölçüm yaptıramadım.

Son ölçümde araç çalışır, aydınlatma aksamları yanık vaziyetteyken 13.5 volt çıktı. Araç 1 haftadır çalışıyor ve henüz herhangi bir sorun çıkarmadı. Haftasonu bizzat kendim belirttiğiniz şekilde ölçüm yapacağım ve net değerleri paylaşacağım.

Multimetre kullanımıyla ilgili açıklamalarınız için de ayrıca teşekkür ederim.
 
Sabah aracı çalıştırmadan önce akü değeri 12.34 volt çıktı. 3 km. gittikten sonra aracı park ettim ve 12.89 volt çıktı. 2 saat sonra aküyü tekrar ölçtüğümde yine 12.34 volt çıktı. Araç rölantideyke n akü değeri 14.18 çıktı. Yalnız rölantide ölçüm yaparken tüm aydınlatmaları açıp denemeyi unuttum. Bu değerlere göre şarj dinamosunda sorun yok.

Motor gövdesinden yaptığım ölçüm ile akü kutupbaşlarından yaptığım ölçümler aynıydı. Demek ki motor gövdesinden çekilen kabloda bir sıkıntı yok.

Akü kutupbaşına normalin dışında sadece atiker lpg kablosu bağlı. Lpg kablosu takılı iken yaptığım kaçak kontrolünde 0.010 amper çıktı. Lpg kablosunu ayırdığımda ise bu değer 0.005 amper çıktı. Bu da demek oluyor ki lpgden kaynaklanan kaçak 0.005 Bu rakam da aküde sıkıntı yaratmayacak bir değer değil mi?

Teyb orjinal değil. Bağlantısının nasıl yapıldığını anlayamadım. Akü kutupbaşına kablo çekilmemiş. Kontak kapalı iken de radyosu çalışabiliyor. Teypten kaynaklanan bir sorun olabilir mi?

Akü üzerindeki ışık şu an yeşil yanıyor ve 1 haftadır-150 km.dir bir sorun çıkmadı. Her ihtimale karşın lpg kablosunu akü kutupbaşı yerine kontağa bağlatma talebimi lpg servisi ve elektrikçim uzaylıymışım gibi karşıladı, olmaz dediler. :)

Akü bitme sorunu ile tekrar karşılaşırsam ilk işim aküyü yenisiyle değiştirmek olacaktır. Gelişmelere göre artık farklı çözüm arayışına girerim.
 
şu an sıkıntı yok görünüyor. ama atiker lpg beynini ara ara ölç derim . bazen çekiyor bazen çekmiyor. benim sattığım cdx te bazen oluyordu fakat hiç ummadık bir sabah aküyü bitirmiş oluyordu. 2 kez beyin değişmişti ve problem düzelmişti.
siteden keremin cdx tede aynı problem vardı kocelide durumu çözememişlerdi oda ankaraya gelmişti hem problemi çözdük hem muhabbet ettik .keremin babası bile çok şaşırmıştı bu işe :)
 
şu an sıkıntı yok görünüyor. ama atiker lpg beynini ara ara ölç derim . bazen çekiyor bazen çekmiyor. benim sattığım cdx te bazen oluyordu fakat hiç ummadık bir sabah aküyü bitirmiş oluyordu. 2 kez beyin değişmişti ve problem düzelmişti.
siteden keremin cdx tede aynı problem vardı kocelide durumu çözememişlerdi oda ankaraya gelmişti hem problemi çözdük hem muhabbet ettik .keremin babası bile çok şaşırmıştı bu işe :)

Aynen.Usta diye geçinen öküzler tüpün artısını kontaktan almak yerine aküden almışlar.Gmtürdüğüm hepsi abi oda sonuçta aküden alıyor gibi saçma cevaplar veriyordu.Sağolsun Ethem abi halletmişti
 
benim araba çalışmazken akü voltajı 11.59 araba çalışırken 14 küsür sanırım şarj istiyor kaçak kontrolüde yapamadım dediğiniz gibi 10 aya kırmızı probu takıyorum ve mmetreyi 10 aya çeviriyorum artı ve eksi kutuplara probları dokundurunca kızışmaya başlıyorlar ve küçük kıvılcım atıyorlar ekransa 0.00 da hiçbir değişiklik olmuyor normal mi sizce
 
Geri
Üst