Selamun aleyküm arkadaşlar.
Üstesinden gelemediğim bir sorunum var. Değerli yardımlarını rica ederim.
Araç park halindeyken 15 dakika dörtlüleri yaktım ve aracı çalıştırmak istediğimde akü sorun çıkardığı için aracı çalıştıramadım. 6 aylık aküm bitmiş. Takviye yoluyla sorunsuz bir şekilde çalıştırdık. 5 km. yol gittikten sonra sabah yine araç çalışmadı. Tekrar takviye yoluyla aracı çalıştırdıktan sonra önce akücüye gittim. Akü bitmiş dedi, araca idareten eski bir akü taktı ve kaçak kontrolü yaptırmak üzere beni elektrikçiye yönlendirdi. Akücü ile sonraki görüşmelerimizde akünün sağlam olduğunu, şarj ettiğini ama yine de sorun çıkarırsa aküyü yenisiyle değiştireceğini belirtti. Elektrikçi her arabada çıkan değerler kadar kaçak olduğunu söyledi ve şarj dinamosunun yeterince elektrik üretmediğini söyledi. Söylediği değer 13-14 arasıydı. En fazla 14 çıkmış. Şarj dinamosunun arızalı olduğunu söyledi ve tamir için 120 TL ücret istedi. Yedek aküyü deneyip ona göre karar vereceğimi söyleyerek oradan ayrıldım. Başka bir elektrikçiye gittim. Bu elektrikçi de kaçağın normal değerlerde olduğunu, şarj dinamosunun da 13-14 arası değerde elektrik ürettiğini, bu değerlerin araç için yeterli olacağını, sorunun aküde olduğunu belirtti.
Yedek aküyle 4 gün aracı kullandıktan sonra araç yine park halindeyken 7-8 dakika dörtlüleri yaktım ve aracı çalıştırmak istediğimde aküdeki gücün azaldığını farkettim. Buna rağmen aracı çalıştırdım ve 20 km. yol yaptıktan sonra sabah yine araç çalışmadı. Takviye yoluyla çalıştırdım.
Soru 1) Akünün bitmesi ile dörtlülerin bir alakası olabilir mi? Dörtlü de sorun olsaydı kaçak kontrolünde çıkmaz mıydı? Özellikle dörtlüler yanıkken bir kontrol yapılmadı.
Soru 2) Opel Astra G 1.6 için şarj dinamosu 13-14 değerde elektrik üretmesi normal kabul edilir mi? Araç için bu değerler yeterli olmaz mı?
Soru 3) Sorunu çözmem için nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz?