Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

benim araba çalışmazken akü voltajı 11.59 araba çalışırken 14 küsür sanırım şarj istiyor kaçak kontrolüde yapamadım dediğiniz gibi 10 aya kırmızı probu takıyorum ve mmetreyi 10 aya çeviriyorum artı ve eksi kutuplara probları dokundurunca kızışmaya başlıyorlar ve küçük kıvılcım atıyorlar ekransa 0.00 da hiçbir değişiklik olmuyor normal mi sizce

Artı ve eksi kutuplara dokundurmayacaksın. Forumda yazdıklarına göre dediğin gibi yapınca cihaz yanıyormuş. Umarım yanmamıştır.

Akünün eksi kutubunu aküden sökeceksin. Probun siyah ucunu akünün eksi kutup başına, kırmızı ucunu da akünün eksi kutubundan ayırdığın kabloya (üzerinde lpg kablosu kalacak) dokunduracaksın. Örneğin bu şekilde 0.012 amper buldun. Sonra akünün eksi kutubundan ayırdığın kablodan lpg kablosunu da çıkaracaksın. Aynı şekilde probun siyah ucunu akünün eksi kutup başına, kırmızı ucunu da akünün eksi kutubundan ayırdığın kabloya (üzerinde lpg kablosu olmayacak) dokunduracaksın. Örneğin bu şekilde 0.007 amper buldun. Bu durumda lpgnin yarattığı sorun 0.012 - 0.007 = 0.005 amper çıkıyor

Çıkan değerlerin ne kadar normal olup olmadığını da bilirkişiler cevaplayacaktır.
 
Artı ve eksi kutuplara dokundurmayacaksın. Forumda yazdıklarına göre dediğin gibi yapınca cihaz yanıyormuş. Umarım yanmamıştır.

Akünün eksi kutubunu aküden sökeceksin. Probun siyah ucunu akünün eksi kutup başına, kırmızı ucunu da akünün eksi kutubundan ayırdığın kabloya (üzerinde lpg kablosu kalacak) dokunduracaksın. Örneğin bu şekilde 0.012 amper buldun. Sonra akünün eksi kutubundan ayırdığın kablodan lpg kablosunu da çıkaracaksın. Aynı şekilde probun siyah ucunu akünün eksi kutup başına, kırmızı ucunu da akünün eksi kutubundan ayırdığın kabloya (üzerinde lpg kablosu olmayacak) dokunduracaksın. Örneğin bu şekilde 0.007 amper buldun. Bu durumda lpgnin yarattığı sorun 0.012 - 0.007 = 0.005 amper çıkıyor

Çıkan değerlerin ne kadar normal olup olmadığını da bilirkişiler cevaplayacaktır.

bende lpg yok dieselli sadece orjinal de kaçak var mı onu kontrol edicem o zaman eksi kablosunu sökücem peki akü voltajı hakkında ne diyorsunuz
 
Konu güzel olmuş fakat ölçüm esnasında yüzey gerilimi yanıltıcı olabilir 0.2v civarı fark yaratabiliyor

mutlu akünün sitesinden alıntıdır;
Şarj Seviyesinin Ölçülmesi :
Hassas bir voltametre ile açık-devre voltajını ölçün.
NOT: hiçbir zaman araçta veya dışarıda şarjdan yeni çıkmış bir akünün şarj durumu ölçülmez. Bu durumda yanıltıcı bir yüksek voltaja sahip yüzey şarjı vardır. Yüzey şarjını almak için aküyü 15 x 15 A ile veya araçta ise uzun ön farları 15sn. açık tutarak deşarj edin.
 
Yau 5 gün binmedim yine bitmiş akü :(
 
alper yine lpg beyni gitmiş ozaman :) lpg beynin kablosunu kontağa bağlat en iyisi. akünün arkasında gövdeye giren yerde bir soket var ben oradan kontak ucu çıkartmıştım. oraya bak tek bir kablo ucu bantlı görürsün. akünün artı ucundaki lpg kablosunu sök ve oraya bağla.
 
Ethem bey çok güzel konu olmuş, son zamanlarda merak ediyordum akü konusunu, ellerinize sağlık.
+10

Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.
 
biten aküü

pazar çalıştırıp benzin aldım geldim hava soğuk tabiki üzeri kar aracın bıraktım öyle buğün öğlen bi bakayım dedim ışıklar var ama araç az zorluyor çalışmadı bıraktım söktüm şarj a verdim amper metre ile öçtüm 12 den 7 ye kadar düşüyor yükte.inşallah şarj olur yoksa 170 tl bayılacaz :dil:
 
alper yine lpg beyni gitmiş ozaman :) lpg beynin kablosunu kontağa bağlat en iyisi. akünün arkasında gövdeye giren yerde bir soket var ben oradan kontak ucu çıkartmıştım. oraya bak tek bir kablo ucu bantlı görürsün. akünün artı ucundaki lpg kablosunu sök ve oraya bağla.

Bugün sigorta kutusunun arkasını ve akünün arkasını baya dağıttım. Komple akımı ölçtüm, 130mA civarı çıktı, fazla geldi bana. Sonra teker teker önce Atikeri ölçtüm, 30mA çıktı, makul geldi. Geri kalan 100mA'i bulmak için önce far sensörünü söktüm, değişmedi, şaşırdım :D normalde 3-5 de olsa değişmesini beklerdim, yapana da, monte edene de helallerimi yolladım :D Sonra silecek rölesini söktüm, yine değişmedi, zaten değişse garip olurdu :D Orda pamuk kaplı bir alet daha buldum, sökmedim ama sanki üzerinde iki adet röle var gibiydi, far sensörü için olsa diye tahmin ettim, geri koydum.

En sonunda teybi söktüm. Teyp tam 80mA çekiyormuş durduğu yerde. Onun kontağı bağlı değil herhalde, çünkü kontağı kapatınca kapanmıyor. Bağlantısını düzeltip deneyecem şimdi :)

Kontak ucunu bulamamıştım bu arada ama şimdi bantlı tek kablo deyince anladım nerde olduğunu.

Yine yan çizerse akü bu sefer garaja çekip 24 saat webcem ile çekecem ne kadar akım çektiğini Atikerin :D
 
alper ne yaptın coşmuşsun vallahi :) pamuklu olan kart . cruise controlün göstergedeki ışığını aktif eden devre . ben akü bitme olayını lpg beyninden yaşamıştım. lpg beyni bakıyorsun normal birde bakmışsın 300 ma akım çekiyordu. teybi sökünce dene bakalım ne olacak.
 
lpg beyninin bağlantısını aküden ayırıp kontak anahtarı açık pozisyonda çalışacak şekilde ayarladım.akım çekme olayı düzeldi.lakin aracı 3-5 kullanmadığım zaman çalıştırmak isteyince abs ışığı yanıyor.biraz gezip dolaşınca tekrarlamıyor.akünün marşı çevirme gücü gayet güzel.söküm tekrar şarja bağladım.marşa bastım sıkıntı yok.lakin bi 3-5 gün daha bekleyip tekrar çalıştırınca yine abs lambası yanıyor.akü herhalde güçten düşüyor.
 
Geri
Üst