benim araba çalışmazken akü voltajı 11.59 araba çalışırken 14 küsür sanırım şarj istiyor kaçak kontrolüde yapamadım dediğiniz gibi 10 aya kırmızı probu takıyorum ve mmetreyi 10 aya çeviriyorum artı ve eksi kutuplara probları dokundurunca kızışmaya başlıyorlar ve küçük kıvılcım atıyorlar ekransa 0.00 da hiçbir değişiklik olmuyor normal mi sizce
Artı ve eksi kutuplara dokundurmayacaksın. Forumda yazdıklarına göre dediğin gibi yapınca cihaz yanıyormuş. Umarım yanmamıştır.
Akünün eksi kutubunu aküden sökeceksin. Probun siyah ucunu akünün eksi kutup başına, kırmızı ucunu da akünün eksi kutubundan ayırdığın kabloya (üzerinde lpg kablosu kalacak) dokunduracaksın. Örneğin bu şekilde 0.012 amper buldun. Sonra akünün eksi kutubundan ayırdığın kablodan lpg kablosunu da çıkaracaksın. Aynı şekilde probun siyah ucunu akünün eksi kutup başına, kırmızı ucunu da akünün eksi kutubundan ayırdığın kabloya (üzerinde lpg kablosu olmayacak) dokunduracaksın. Örneğin bu şekilde 0.007 amper buldun. Bu durumda lpgnin yarattığı sorun 0.012 - 0.007 = 0.005 amper çıkıyor
Çıkan değerlerin ne kadar normal olup olmadığını da bilirkişiler cevaplayacaktır.