Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
lpg beyninin bağlantısını aküden ayırıp kontak anahtarı açık pozisyonda çalışacak şekilde ayarladım.akım çekme olayı düzeldi.lakin aracı 3-5 kullanmadığım zaman çalıştırmak isteyince abs ışığı yanıyor.biraz gezip dolaşınca tekrarlamıyor.akünün marşı çevirme gücü gayet güzel.söküm tekrar şarja bağladım.marşa bastım sıkıntı yok.lakin bi 3-5 gün daha bekleyip tekrar çalıştırınca yine abs lambası yanıyor.akü herhalde güçten düşüyor.

bu olay benim başıma diğer arabamda gelmişti o zaman bir türlü bulamamıştık(akü şarj edildi voltaj ölçüldü vs.) ama abs devren çıkmıyordu ışık yansada en son aklıma hidroliğin 2 yıldan fazladır değişmediği aklıma geldi değiştirince sorun düzelmişti eğer sizde değiştirmediyseniz deneyebilirsiniz
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
birde astra h vectra c araç sahiplerinin yaşadığı bir sorun var. sorun değil aslında ama gizli menu dediğimiz test mode menusunu açtığımız zaman araç kapatılsa bile akım çekmeye devam ediyormuş aküden. bunun için o menuyü açtığınız zaman kontağı kapattıktan sonra tekrar açıp kapatmak gerekiyormuş.
ethem abi konu içinde teşekkürler...
 

sezo33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2010
Mesajlar
171
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
en sonunda aküyü değiştirdim.kurtuldum.m...u akü aldım.60 amper.üzerindeki akü 55 amper çıktı.2 gündür kullanıyorum sorunum kalmadı.
 

Ozgurruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
1,116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar akü ile ilgili konu olduğu için ayrıca konu açmadım. Ben araba seyir halinde ilerlerken, kırmızıyı görünce ışığa gelmeden önce borç alınca ve motor devri
Rölanti civarına (850gibi) gelince bir iki saniye kadar akü işareti çıkıyor. Neden olur bu acaba ?
Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Arkadaşlar akü ile ilgili konu olduğu için ayrıca konu açmadım. Ben araba seyir halinde ilerlerken, kırmızıyı görünce ışığa gelmeden önce borç alınca ve motor devri
Rölanti civarına (850gibi) gelince bir iki saniye kadar akü işareti çıkıyor. Neden olur bu acaba ?
Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.

Şarj dinamon rolanti de yeterli akımı üretemiyor. Ölçsen fena olmaz.
 

Ozgurruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
1,116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim, peki şarj dinamosu ile ilgili bir sey yapmaya gerek var mi ? Ne bileyim değişmek gibi ... :confused:

Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Bir hafta önce akü sabah aracı çalıştırdığımda ilk marşta nakavt oldu.Daha sonra aküyü ölçtüm 12 volt civarı ama bastığım an voltaj düşüyordu yeterli akım vermiyordu netten aşağıdaki devreyi bulup kurdum
1301d1243008681-otomobil-akusu-sarj-etme-60-72-akusarj.jpg


daha sonra devredeki vr1 potansı ile şarj voltajını 14.4 volt civarına ayarlayıp bir gün şarjda bıraktım.Daha son aküyü araca bağladım sıkıntısız marş aldı bişey farkettim kutup başları aşırı ısınıyordu tekrar çıkardım kutup başlarını içlerine baktım oksit yapmış sıcak su içine biraz porçöz koyup kutup başlıklarına döküp içlerini zımparaladım ısınma olayı düzeldi şarj voltajını ölçtüm normaldi.Akünün boşalma nedeni oksit den dolayı akünün yeterli şarj almamasıydı.Şimdi problem yok bu tür sıkıntısı olan akü başlıklarını da kontrol etsin akü değiştirmeden önce.Buda evde akü şarj :D


hglj2.jpg
 

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Benim akü sorunu %99 ihtimal ile çözüldü. Sorun Pioneer ana ünitedenmiş. ACC ve 12V birlikte bağlanmış. Ayırdım, yarım şarj ile 5 gün çalıştırmadım. Bugün sorunsuz çalıştı.
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun alper . çözdüğüne sevindim......
 

alpunga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2012
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle herkese merhaba, benimde aracımda akü problemi var sanırım yada başka bir problem. rölanti halindeyken farları yaktığımda yada vantilatörü çalıştırdığımda arabanın gücünde fark edilir bir azalma oluyor. sanki bitecekmiş gibi. neyse kontağı kapattım. tekrar çalıştırayım dedim ama kontağı çevirmemin hiçbir etkisi yok. arabayı itip vurdurarak çalıştırdım. bir süre gittim ve durdum rölanti halinde 10 dk bekledim. Kontağı kapattım tekrar çevirdim bu sefer çalıştı. acaba şarj dinamom düzgün çalışmıyor mu yada aküm mü problemli bilmiyorum. aküyü alalı 5 ay oluyor. Bu arada hava soğuk ve kar yağıyordu.
 
Üst