Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

lpg beyninin bağlantısını aküden ayırıp kontak anahtarı açık pozisyonda çalışacak şekilde ayarladım.akım çekme olayı düzeldi.lakin aracı 3-5 kullanmadığım zaman çalıştırmak isteyince abs ışığı yanıyor.biraz gezip dolaşınca tekrarlamıyor.akünün marşı çevirme gücü gayet güzel.söküm tekrar şarja bağladım.marşa bastım sıkıntı yok.lakin bi 3-5 gün daha bekleyip tekrar çalıştırınca yine abs lambası yanıyor.akü herhalde güçten düşüyor.

bu olay benim başıma diğer arabamda gelmişti o zaman bir türlü bulamamıştık(akü şarj edildi voltaj ölçüldü vs.) ama abs devren çıkmıyordu ışık yansada en son aklıma hidroliğin 2 yıldan fazladır değişmediği aklıma geldi değiştirince sorun düzelmişti eğer sizde değiştirmediyseniz deneyebilirsiniz
 
birde astra h vectra c araç sahiplerinin yaşadığı bir sorun var. sorun değil aslında ama gizli menu dediğimiz test mode menusunu açtığımız zaman araç kapatılsa bile akım çekmeye devam ediyormuş aküden. bunun için o menuyü açtığınız zaman kontağı kapattıktan sonra tekrar açıp kapatmak gerekiyormuş.
ethem abi konu içinde teşekkürler...
 
en sonunda aküyü değiştirdim.kurtuldum.m...u akü aldım.60 amper.üzerindeki akü 55 amper çıktı.2 gündür kullanıyorum sorunum kalmadı.
 
Arkadaşlar akü ile ilgili konu olduğu için ayrıca konu açmadım. Ben araba seyir halinde ilerlerken, kırmızıyı görünce ışığa gelmeden önce borç alınca ve motor devri
Rölanti civarına (850gibi) gelince bir iki saniye kadar akü işareti çıkıyor. Neden olur bu acaba ?
Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.
 
Arkadaşlar akü ile ilgili konu olduğu için ayrıca konu açmadım. Ben araba seyir halinde ilerlerken, kırmızıyı görünce ışığa gelmeden önce borç alınca ve motor devri
Rölanti civarına (850gibi) gelince bir iki saniye kadar akü işareti çıkıyor. Neden olur bu acaba ?
Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.

Şarj dinamon rolanti de yeterli akımı üretemiyor. Ölçsen fena olmaz.
 
Teşekkür ederim, peki şarj dinamosu ile ilgili bir sey yapmaya gerek var mi ? Ne bileyim değişmek gibi ... :confused:

Saygılar.
HTC cihazımdan gönderildi.
 
Bir hafta önce akü sabah aracı çalıştırdığımda ilk marşta nakavt oldu.Daha sonra aküyü ölçtüm 12 volt civarı ama bastığım an voltaj düşüyordu yeterli akım vermiyordu netten aşağıdaki devreyi bulup kurdum
1301d1243008681-otomobil-akusu-sarj-etme-60-72-akusarj.jpg


daha sonra devredeki vr1 potansı ile şarj voltajını 14.4 volt civarına ayarlayıp bir gün şarjda bıraktım.Daha son aküyü araca bağladım sıkıntısız marş aldı bişey farkettim kutup başları aşırı ısınıyordu tekrar çıkardım kutup başlarını içlerine baktım oksit yapmış sıcak su içine biraz porçöz koyup kutup başlıklarına döküp içlerini zımparaladım ısınma olayı düzeldi şarj voltajını ölçtüm normaldi.Akünün boşalma nedeni oksit den dolayı akünün yeterli şarj almamasıydı.Şimdi problem yok bu tür sıkıntısı olan akü başlıklarını da kontrol etsin akü değiştirmeden önce.Buda evde akü şarj :D


hglj2.jpg
 
Benim akü sorunu %99 ihtimal ile çözüldü. Sorun Pioneer ana ünitedenmiş. ACC ve 12V birlikte bağlanmış. Ayırdım, yarım şarj ile 5 gün çalıştırmadım. Bugün sorunsuz çalıştı.
 
geçmiş olsun alper . çözdüğüne sevindim......
 
öncelikle herkese merhaba, benimde aracımda akü problemi var sanırım yada başka bir problem. rölanti halindeyken farları yaktığımda yada vantilatörü çalıştırdığımda arabanın gücünde fark edilir bir azalma oluyor. sanki bitecekmiş gibi. neyse kontağı kapattım. tekrar çalıştırayım dedim ama kontağı çevirmemin hiçbir etkisi yok. arabayı itip vurdurarak çalıştırdım. bir süre gittim ve durdum rölanti halinde 10 dk bekledim. Kontağı kapattım tekrar çevirdim bu sefer çalıştı. acaba şarj dinamom düzgün çalışmıyor mu yada aküm mü problemli bilmiyorum. aküyü alalı 5 ay oluyor. Bu arada hava soğuk ve kar yağıyordu.
 
Geri
Üst