Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

bizde de yatan bi freelander var,kışın aküyü söksem bile genede bitiyor ama şarj oluyordu.Şimdi havalar ısınınca düzeldi gibi,ben 2 kutup başınıda söküyordum
 
akünün durumuna ve ortam sıcaklığına göre bitedebilir, bitmeyedebilir.
 
''kaza geliyorum demez''

Merhabalar!
3.5 yıllık orjinal opel aküsü hiç haber vermeden bitti.:mad:
akü bitmeden ön habercileri nelerdir?bilelimki önlemini alalım.
 
ebayde 5 dolara falan satılan çakmak girişinden voltaj ölçen cihazlar var onlarla bakılabilir 12lere düştüğünde tehlike çanları çalmaya başlıyor demektir.

3.5 yılda akü ölmez, kısa mesafede kullanılıyorsa şarjı azdır değiştirmek yerine şarja verin, düzgün bir şarjla bi 3.5 sene daha gider
 
menfaatperestlik.

günaydın!
bölüm sorumlusu arkadaş 3.5 yılda akü bitmez,şarjı azalmıştır sözünden yola çıkarak benim bitmiş denilen akümü geri dönüşüme almışlardı (sözde) onu geri istesem vermezler,gönderdik derler.Yediğim bu kazık bilmemenin cezası olsun.:mad:
 
benim motosikletin aküsü şarj tutmuyor ve içindeki su hep bitiyor kökten değiştirmeden yapılabilecek var mı ben bosch c7 akü şarj cihazıyla şarj ettim ama şarj bittiğinde multimetre ile bakınca yavaş yavaş voltaj düşüyor
 
benim motosikletin aküsü şarj tutmuyor ve içindeki su hep bitiyor kökten değiştirmeden yapılabilecek var mı ben bosch c7 akü şarj cihazıyla şarj ettim ama şarj bittiğinde multimetre ile bakınca yavaş yavaş voltaj düşüyor

suyu nasıl bitiyor? çok sıcak bir konumdamı duruyor yoksa motosiklet fazlamı şarj ediyor? şarj voltajını kontrol etmeni öneririm kardeşim motorun. 14.5 voltun üzerine çıkmamalı. yüksek motor devrindede kontrol etmeyi unutma.
akü şarj sonrası bi saat boşta durduğunda voltajı kaça kadar düşüyor.mesela şarj sonrası 12.7 lerde olabilir. yüzeysel şarj voltajıdır belkide o. 1 saat içinde boşta dururken 12.2 ninde altına düşüyorsa ömrü dolmuş olabilir...
 
suyu nasıl bitiyor? çok sıcak bir konumdamı duruyor yoksa motosiklet fazlamı şarj ediyor? şarj voltajını kontrol etmeni öneririm kardeşim motorun. 14.5 voltun üzerine çıkmamalı. yüksek motor devrindede kontrol etmeyi unutma.
akü şarj sonrası bi saat boşta durduğunda voltajı kaça kadar düşüyor.mesela şarj sonrası 12.7 lerde olabilir. yüzeysel şarj voltajıdır belkide o. 1 saat içinde boşta dururken 12.2 ninde altına düşüyorsa ömrü dolmuş olabilir...

abi motosikletin şarjı sağlam ondan sorun yok sadece akü sıkıntı motosikleti alırken adam 3-4 saat şarj olması gerek dedi nüfüs kağıdını unutmuşum onu alıp geleyim dedim 10dkda aküyü üzerine takmış ee hani 3-4 saatti dedim yeterli dedi şeref yoksunu

akü motoruun arkasında gidiş yönünün dikine kalıyor giderken yada duruken motor sıcaklığı oraya gelmiyor ama aküde dandik bişey adı sanı yok şarj bitince saniye başına 0.01 düşüyor
 
abi motosikletin şarjı sağlam ondan sorun yok sadece akü sıkıntı motosikleti alırken adam 3-4 saat şarj olması gerek dedi nüfüs kağıdını unutmuşum onu alıp geleyim dedim 10dkda aküyü üzerine takmış ee hani 3-4 saatti dedim yeterli dedi şeref yoksunu

akü motoruun arkasında gidiş yönünün dikine kalıyor giderken yada duruken motor sıcaklığı oraya gelmiyor ama aküde dandik bişey adı sanı yok şarj bitince saniye başına 0.01 düşüyor

bi elektrikçiye götürüp 16 volt 500mA ile bi kaç saat kapaklarını açıp şarj ettirmek lazım belki düzelir... biraz fokurdar ama baya bi kendine gelir diye düşünüyorum... gerçi elektrikçilerdeki şarj aletleri akım bakımından daha yüksek güçtedir dediğim voltaj ve akımla şarj edemezler gibi geldi... elektronikçiye götürsen oda zehirlenir kapalı alanda şarj edeyim derken :D
ayarlı güç kaynağın olsa süper olurdu sanırım yoktur...
 
Geri
Üst