Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

akü 2006'dan bu yana ise; zaten 7 sene dayanmış demektir ki bu iyi bir süre olduğu kadar akünün değişim zamanının da geldiğini gösteriyor. Değiştirirsen Varta 'yı tavsiye ederim. Bu arada Varta da aslında bir Alman markası, yani sağlamlığının sebebi var.
 
Benim aku de 2007 den bu yana orijinal Gm Varta. Eksi kutbundan asit kaciriyor 1 senedir. Bu yaz ic yalitim yaparken 2 ay kadar yatti 2-3 kere cok kisa mesafe gidip geldim. (sarji tamamlamayacak kadar) Problem olmadi. Istanbula gectigimiz gunler de yagan karda da yatiyordu araba, ilk defa marsi biraz gec aldigini gordum.

Bu kis degistirmeyi dusunuyordum ama hala 15-20 gun de yatsa basiyor aku :)

Aracin uzerinde ki aku 65a 640cca, 60a varta akulerin soguk mars gucu ise 540cca. Sirf bu guce yetismek icin 72a mi alsam 60a yeter mi karar veremedim, 72a ler 680cca.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
6-7 yillik akuyu tekrar şarj ettirip devam etmek pek mantikli gelmedi. Tamir masrafi,Gitgel yol ve tekrar yolda kalma ihtimali..

Eski akuyu verdim yerine varta 12v 60 amper taktirdim. 2 yil garantili 150 tlye
 
6-7 yillik akuyu tekrar şarj ettirip devam etmek pek mantikli gelmedi. Tamir masrafi,Gitgel yol ve tekrar yolda kalma ihtimali..

Eski akuyu verdim yerine varta 12v 60 amper taktirdim. 2 yil garantili 150 tlye

En guzelini yapmissin. Kafan rahat olur.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Selamlar, arkadaşlar sorunum rölantide iken güç çeken camlar,farlar,havalandırma vb. şeyleri çalışrırdığımda ya da direksiyonu çevirdiğimde devir göstergesi çok düşüyor aracı titretecek kadar.sizce akü veya şarj dinamosundan olabilir mi.bu arada ölçümlerini yaptım araç çalışmıyorken akü 12.67, çalışıyorken 14.44 gibi değerler gösteriyor.Ne önerirsiniz ?daha alışamadan araçtan soğumaya başladım.
 
Selamlar, arkadaşlar sorunum rölantide iken güç çeken camlar,farlar,havalandırma vb. şeyleri çalışrırdığımda ya da direksiyonu çevirdiğimde devir göstergesi çok düşüyor aracı titretecek kadar.sizce akü veya şarj dinamosundan olabilir mi.bu arada ölçümlerini yaptım araç çalışmıyorken akü 12.67, çalışıyorken 14.44 gibi değerler gösteriyor.Ne önerirsiniz ?daha alışamadan araçtan soğumaya başladım.

araçta illa ki aşırı akım çekildiğinde devir çok hafif oynama yapacaktır ama çok olmamalı durum normal gibi sizin ama istersen şarj dinamona baktır yinede
 
cevap için teşekkürler.yarın yetkili servise göstereyim bakalım dinamodan mı?
 
astra g

arkadaşlar öncelikle bu forum sitesini yapan ve bu konuyu açan arkadaşa teşekkür ediyorum, çok güzel bilgiler var.
eylül ayında 2000 model 16v 1.4 astra g aldım. kış geldi arabanın aküsü çabuk bitmeye başladı yani 3-4 gün binmiyorum akü boşalıyor.
akü sağlam 10 km yapınca akü doluyor. avometre ile ölçüm yaptım. akünün + ucunu söktüm. avometreyi akünün + ucuna seri bağladım yani ölçüm cihazının kırmızı ucunu akünün + ucuna diğer ucunu ana kabloya bağladım.
sonuçlar; araba boşta yani devrede sadece başlığı çıkmış pioneer teyp ve arabanın beyni besleniyor çektiği akım 0,04*10A.
arabanın kapılarını merkezi kilit (kumanda ile) ile kilitliyorum çekilen akım 0,08*10A.
lpg sigortasını takıyorum çekilen akım 0,14*10A yani lpg 0,06*10A akım çekiyor. sizce lpg nin bakıma ihtiyacı varmı, bence yüksek bir rakam. teşekkürler
 
öncelikle konuyu açan kişi olarak ben teşekkür ederim. bence lpg kitinin beslemesini akünün artı ucundan ayırın ve kontağa bağlatın derim. bu şekilde kontak açılmadığı sürece akım çekmez....
 
teşekkürler. ayrıca lpg' nin beslemesini akünün + ucundan söküp kontağa bağlarsam lpg sisteminin ayarları değişir mi? yada zarar görür mü? bununla ilgili bilginiz var mı? atiker sıralı sistem kullanıyorum.
 
Geri
Üst