Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
akü 2006'dan bu yana ise; zaten 7 sene dayanmış demektir ki bu iyi bir süre olduğu kadar akünün değişim zamanının da geldiğini gösteriyor. Değiştirirsen Varta 'yı tavsiye ederim. Bu arada Varta da aslında bir Alman markası, yani sağlamlığının sebebi var.
 

dark_crow

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
6
Puanları
38
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Benim aku de 2007 den bu yana orijinal Gm Varta. Eksi kutbundan asit kaciriyor 1 senedir. Bu yaz ic yalitim yaparken 2 ay kadar yatti 2-3 kere cok kisa mesafe gidip geldim. (sarji tamamlamayacak kadar) Problem olmadi. Istanbula gectigimiz gunler de yagan karda da yatiyordu araba, ilk defa marsi biraz gec aldigini gordum.

Bu kis degistirmeyi dusunuyordum ama hala 15-20 gun de yatsa basiyor aku :)

Aracin uzerinde ki aku 65a 640cca, 60a varta akulerin soguk mars gucu ise 540cca. Sirf bu guce yetismek icin 72a mi alsam 60a yeter mi karar veremedim, 72a ler 680cca.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

kenangocmen88

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2006
Mesajlar
1,982
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
6-7 yillik akuyu tekrar şarj ettirip devam etmek pek mantikli gelmedi. Tamir masrafi,Gitgel yol ve tekrar yolda kalma ihtimali..

Eski akuyu verdim yerine varta 12v 60 amper taktirdim. 2 yil garantili 150 tlye
 

dark_crow

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
6
Puanları
38
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
6-7 yillik akuyu tekrar şarj ettirip devam etmek pek mantikli gelmedi. Tamir masrafi,Gitgel yol ve tekrar yolda kalma ihtimali..

Eski akuyu verdim yerine varta 12v 60 amper taktirdim. 2 yil garantili 150 tlye

En guzelini yapmissin. Kafan rahat olur.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

obio

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Selamlar, arkadaşlar sorunum rölantide iken güç çeken camlar,farlar,havalandırma vb. şeyleri çalışrırdığımda ya da direksiyonu çevirdiğimde devir göstergesi çok düşüyor aracı titretecek kadar.sizce akü veya şarj dinamosundan olabilir mi.bu arada ölçümlerini yaptım araç çalışmıyorken akü 12.67, çalışıyorken 14.44 gibi değerler gösteriyor.Ne önerirsiniz ?daha alışamadan araçtan soğumaya başladım.
 

isobln

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2009
Mesajlar
1,394
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar, arkadaşlar sorunum rölantide iken güç çeken camlar,farlar,havalandırma vb. şeyleri çalışrırdığımda ya da direksiyonu çevirdiğimde devir göstergesi çok düşüyor aracı titretecek kadar.sizce akü veya şarj dinamosundan olabilir mi.bu arada ölçümlerini yaptım araç çalışmıyorken akü 12.67, çalışıyorken 14.44 gibi değerler gösteriyor.Ne önerirsiniz ?daha alışamadan araçtan soğumaya başladım.

araçta illa ki aşırı akım çekildiğinde devir çok hafif oynama yapacaktır ama çok olmamalı durum normal gibi sizin ama istersen şarj dinamona baktır yinede
 

obio

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
cevap için teşekkürler.yarın yetkili servise göstereyim bakalım dinamodan mı?
 

zhtsari09

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
astra g

arkadaşlar öncelikle bu forum sitesini yapan ve bu konuyu açan arkadaşa teşekkür ediyorum, çok güzel bilgiler var.
eylül ayında 2000 model 16v 1.4 astra g aldım. kış geldi arabanın aküsü çabuk bitmeye başladı yani 3-4 gün binmiyorum akü boşalıyor.
akü sağlam 10 km yapınca akü doluyor. avometre ile ölçüm yaptım. akünün + ucunu söktüm. avometreyi akünün + ucuna seri bağladım yani ölçüm cihazının kırmızı ucunu akünün + ucuna diğer ucunu ana kabloya bağladım.
sonuçlar; araba boşta yani devrede sadece başlığı çıkmış pioneer teyp ve arabanın beyni besleniyor çektiği akım 0,04*10A.
arabanın kapılarını merkezi kilit (kumanda ile) ile kilitliyorum çekilen akım 0,08*10A.
lpg sigortasını takıyorum çekilen akım 0,14*10A yani lpg 0,06*10A akım çekiyor. sizce lpg nin bakıma ihtiyacı varmı, bence yüksek bir rakam. teşekkürler
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
öncelikle konuyu açan kişi olarak ben teşekkür ederim. bence lpg kitinin beslemesini akünün artı ucundan ayırın ve kontağa bağlatın derim. bu şekilde kontak açılmadığı sürece akım çekmez....
 

zhtsari09

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
teşekkürler. ayrıca lpg' nin beslemesini akünün + ucundan söküp kontağa bağlarsam lpg sisteminin ayarları değişir mi? yada zarar görür mü? bununla ilgili bilginiz var mı? atiker sıralı sistem kullanıyorum.
 
Üst