Antifiriz kattık, araba hararet yaptı...

kalorifer veya radyatör peteğindeki minik delikler zamanla pas ile tıkanırlar,

antifiriz bu pasları temizler ve hafif kaçaklar görülebilir ama bir hortumu asla delmez..

bildiğim kadarıyla çok yüsek sıcaklıklarda bile yanmaz,motorun üzerine dökülmesiyle sadece ağır bir koku yayar ve buharlaşır..


yansaydı silindir kapağının içinde yanma odasının etrafında su ceketlerinde dolaşırken yanardı herhalde:)
750 dereceye yakın bir ısı var çünkü burada..
 
Son düzenleme:
kalorifer veya radyatör peteğindeki minik delikler zamanla pas ile tıkanırlar,

antifiriz bu pasları temizler ve hafif kaçaklar görülebilir ama bir hortumu asla delmez..

bildiğim kadarıyla çok yüsek sıcaklıklarda bile yanmaz,motorun üzerine dökülmesiyle sadece ağır bir koku yayar ve buharlaşır..


yansaydı silindir kapağının içinde yanma odasının etrafında su ceketlerinde dolaşırken yanardı herhalde:)
750 dereceye yakın bir ısı var çünkü burada..

Hocam yandı derken ben kelimeyi yanlış kullandım kusura bakmayın. Buharlaştı. Buharlaşmaydı o çünkü. Koku vb. yoktu ama. Bir de antifiriz hararet yaptırdı demedim. Arabaya antifiriz koyduktan sonra bu oldu anlamında dedim. Dikkat edilmesi gereken bişeyler varmıdır anlamında bu cümleyi kurdum.

Artı olarak usta şoför tarafında değil de diğer tarafta yani sağ tarafındaki geniş hortumdan suyu boşalttı. Gördüğüm kadarıyla sol tarafta hiç bir hortumla uğraşmadı. Sadece soldan antirifizi ilave etti. O kadar. Motorun yaktığı boru soldaki termostatla depo arasındaki boru.
 
sonuçta antifiriz sağlam boruya zarar vermez,mutlaka hortumun kelepçe sıkılan bölgesinde bir deformasyon vardır..uzun süre antifirizsiz kullanmaktan kaynaklıda olabilir bu..

şansınız varmışki daha fazla hararet yapmadan farkettiniz..geçmiş olsun
 
Teşekkür ediyorum. Bu hortumun fiyatı nedir acaba bilginiz varmı? Termostat ve depo arasında bir hortum. şimdilik sıkıntı olmaz ama yinede orjinalini kullanmak lazım. Motorun yapısına göre kıvrımlı bir boru çünkü.
 
Birde arkadaşlar hararet göstergesinin şehir içi trafikde kaç da normaldir? 90 dizel corsa için uygunmudur? Yoksa çok mudur?
 
Bu problemle alakalı değil ama antifriz kullanımından sonra sorun yaşamamak için kesinlikle kırmızı antifriz.
 
Dünyadaki her arac fabrika cikisi antifirlidir...antifrizin hortumu genislettigi ve deforme ettigi veya edecegi olsa hortum kullanmazlar arkadaslar...nikfur kardesim nasil varmis o karara bilmiyorum... antifriz araci kireclenmeye ve paslanmaya karsi arti su pompasini koruma özelligi tasir..ama hortumu veya plastigi deforme olayi olmaz..baris kardesim yasim 46 ama yaslanmadim...ama elimden 20 arac gecti sirf kendi kullandigim...80 den beri...o kadar antifriz koydum deforme oladi nede arkadaslarimin aracinda öyle bir sey oldu...ama hani forumda silidir contasi degistiren ustalarin eski vidalari kullanmalarina benziyor bu antifriz meselesi (hani conta degistirir mpsteri iki ay icinde geri gelir sonra gene) ... kusura bakmayin kalp kirdimsa ama bu tecrübedir bilgidir...
saygilarimla
 
Geri
Üst