Antifiriz kattık, araba hararet yaptı...

Dünyadaki her arac fabrika cikisi antifirlidir...antifrizin hortumu genislettigi ve deforme ettigi veya edecegi olsa hortum kullanmazlar arkadaslar...nikfur kardesim nasil varmis o karara bilmiyorum... antifriz araci kireclenmeye ve paslanmaya karsi arti su pompasini koruma özelligi tasir..ama hortumu veya plastigi deforme olayi olmaz..baris kardesim yasim 46 ama yaslanmadim...ama elimden 20 arac gecti sirf kendi kullandigim...80 den beri...o kadar antifriz koydum deforme oladi nede arkadaslarimin aracinda öyle bir sey oldu...ama hani forumda silidir contasi degistiren ustalarin eski vidalari kullanmalarina benziyor bu antifriz meselesi (hani conta degistirir mpsteri iki ay icinde geri gelir sonra gene) ... kusura bakmayin kalp kirdimsa ama bu tecrübedir bilgidir...
saygilarimla

ülkemizdeki sular içerisinde aracın su geçen tüm kısımlarını tıkayacak ve çürütecek türde malzemeler vardır; uzun süre antifirizsiz kullanılan bir araca konulan antifiriz suyun içerisindeki maddelerin yüksek sıcaklık sonucu oluşturduğu tüm tortu vb. maddeleri yok eder ve dolayısıyla kılcal çatlakları ortaya çıkarır; araç sıkışınca buradan antifirizli suyu kaçırmaya başlar; çözümü tıkayıcı katkı maddesi kullanmak ya da kaçak olan parçayı değiştirmektir;bir önceki aracıma ilk kez antifiriz koyduğumda kalörifer hortumu delinmişti ve hortumu değiştirmiştim; şu anki aracıma ilk antifiriz koyduğumda ise radyatör alttan su damlatmaya başladı onuda kaçak tıkayıcı madde ile çözdük şimdilik idare ediyor.....
 
ülkemizdeki sular içerisinde aracın su geçen tüm kısımlarını tıkayacak ve çürütecek türde malzemeler vardır; uzun süre antifirizsiz kullanılan bir araca konulan antifiriz suyun içerisindeki maddelerin yüksek sıcaklık sonucu oluşturduğu tüm tortu vb. maddeleri yok eder ve dolayısıyla kılcal çatlakları ortaya çıkarır; araç sıkışınca buradan antifirizli suyu kaçırmaya başlar; çözümü tıkayıcı katkı maddesi kullanmak ya da kaçak olan parçayı değiştirmektir;bir önceki aracıma ilk kez antifiriz koyduğumda kalörifer hortumu delinmişti ve hortumu değiştirmiştim; şu anki aracıma ilk antifiriz koyduğumda ise radyatör alttan su damlatmaya başladı onuda kaçak tıkayıcı madde ile çözdük şimdilik idare ediyor.....

Evet Halil Beyin olayı daha da açıklık getirdi şimdi. Benim olayda bunun hemen hemen aynısı diye düşünüyorum. İlginiz için teşekkürler.
 
Rezerve su deposundan termostada giden hortumu ben servisten nasıl isteyebilirim arkadaşlar? Bilginiz varmı? Ne hortumu deniyor buna? 2 kıvrımlı bir siyah hortum.
 
Bi de hava yapmıştır falan diyenler var. Acaba komple antifiriz koydurduk, onunla alakası olabilir mi?


antifirizin belli oranda suyla karışması gerekmiyormu ?????????

kırmızı olanlar direk konuyor ama normal antifiriz suyla karışıyor olması lazım

Uğur GARDİYAN
 
valla hiç öyle bişey demedi bana usta. Ben de anlamam ki. Castrol -36 antifiriz koydu. Suyu komple boşalttı sanırım. 3.5 lt antifiriz koydu. Gördüm. Kaç lt ki motor suyu?

Rezerve (Yedek) su deposuna baktım yarıya gelmemişti. Tamam yeter buna dedi. Sordum hatta bu nereye kadar dolacak diye. Buraya kadar uygun dedi bizde bastık marşa çalıştırdık. 1 gün bindik problemsiz. Sonra bu oldu işte.
 
walla benim arabaların motorları büyük bi vectra kullanan söyler heralde

Uğur GARDİYAN
 
Evet bi çok yazıda okudum antifirizin su ile karıştırılmasından bahsetmişler. Bizim ki karıştırmadı herhalde. İnşallah yanılıyorumdur. Okuyan bir ustam yok mu burda? Bir önerisi falan yokmu kimsenin?
 
Evet bi çok yazıda okudum antifirizin su ile karıştırılmasından bahsetmişler. Bizim ki karıştırmadı herhalde. İnşallah yanılıyorumdur. Okuyan bir ustam yok mu burda? Bir önerisi falan yokmu kimsenin?

aracin asagi yukari 5-6 litre su alir usta suyun hepisini bosaltmamistir...üzerine antifrizi eklemistir.... 3,5 litre degil komple su kapasitesi ...
 
ülkemizdeki sular içerisinde aracın su geçen tüm kısımlarını tıkayacak ve çürütecek türde malzemeler vardır; uzun süre antifirizsiz kullanılan bir araca konulan antifiriz suyun içerisindeki maddelerin yüksek sıcaklık sonucu oluşturduğu tüm tortu vb. maddeleri yok eder ve dolayısıyla kılcal çatlakları ortaya çıkarır; araç sıkışınca buradan antifirizli suyu kaçırmaya başlar; çözümü tıkayıcı katkı maddesi kullanmak ya da kaçak olan parçayı değiştirmektir;bir önceki aracıma ilk kez antifiriz koyduğumda kalörifer hortumu delinmişti ve hortumu değiştirmiştim; şu anki aracıma ilk antifiriz koyduğumda ise radyatör alttan su damlatmaya başladı onuda kaçak tıkayıcı madde ile çözdük şimdilik idare ediyor.....


anlatmak istediğim buydu benimde..antifiriz değil antifirizsiz kullanmak zarar veriyor materyale,uzun süre antifirissiz kullanılan motorlarda kaçak yaşanabilir yeniden antifiriz konulunca,bunu uzun yıllar araç kullanmış herkes yaşayıp tecrübe etmiştir..usta olmaya gerek yok..
 
Teşekkür ediyorum Selim hocam verdiğiniz bilgler için.
 
Geri
Üst