araba spın attıgında ne yapmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bi defa başıma geldi... makas halindeydim, orta şeritte ilerleyen otobüsün arkasından kafamı çıkarttığımda su birikintisine geldimki, otobüsü soluma almıştım hızım 120 km idi. ani bi yavaşlama ve sola çekme olacağını tahmin ettiğim için hafif sağ yaptım ve aracı 4 e çektikten sonra yüklendim gaza. dümdüz geçtim fakat benimle makaslayan arkadaş önce otobüse sonra kaldırıma bindirdi :D
 
bütün bu bilgiler için teşekkürler...ben daha önce tipo kullanıyordum yere çok yakın ve yol tutuşu neredeyse mükemmel bir araçtı virajlara çok sert girebiliyordum...bu aracım varken şimdiki aracım astra h cdti arkadaşımdaydı ve hergün gittiğim yolda her zamanki hızımla viraja astrayla girdim ve sonuç aracın kıçı kaydı...bir saliselik telaşla ve istemdışı olarak araca kontra yaparak toparladım... daha önceden çok need for speed oynadığım için bu hareketi yaptığımı düşünüyorum; özellikle drift bölümü...yani pc oyununun faydasını ilk orda gördüm...ikinci söylemek istediğim aracın lastikleri bayağı kötüydü ve hava soğuk gece yollar kaygandı ve tanımadığım nerdeyse ilk kez kullandığım bir araçtı...ben insan kullandığı aracı iyi tanımalı her sürprize açık olmalı ve araç kesinlikle her yönden bakımlı olmalı...bir de dikkatli sürüş....herkese hayırlı yolculuklar ve umarım kimsenin başına kaza bela gelmez.....hepinize tekrar tekrar teşekkürler
 
araba spin attığında yapıcak tek şey aracın durmasını beklemekten başka birşey değildir.. eğer kayma anında müdahale edebiliyorsan kontra uygundur.. herkes kendince kontrayı açıklamaya çalışmış ama bence en önemlisi aracın kaymasına fırsat vermemektir..
 
Son düzenleme:
araç spin attığı zaman ilk olarak eüzü besmele çekilir. sonra yüce rabbim günahlarımı affet söz bir daha hızlı araba kullanmayacam denir ve çarpma şiddetine göre pozisyon alınır.bunu uçuşlarda uçak kalkmadan hosteslerin anlattığı şekilde kafa bi yere çarpmasın diye kol altına alınır ve gözler kapanır. sonrası artık sizin kontak teniğinize yada gazlamanıza kalcağını sanmıyorum...
 
arkadaslar herkes ayi seyi soylemis bende bisey eklemek isterim.
aracanizi, yolu ve kendinizi tanimak icin karli ve yagisli yolarda en genis ve muasit yerde arac kayiyormu diye biraz fren yapmak, spin attrimaya calismak aracin ve yolun verecegi tepkileri onceden anlamak icin yeterlidir. ben bilmedigim yolarda hep denemisimdir (her seferinde esimden laf yerim heyacan ariyorum diye ama bir turlu alatamadim) simdiye kadar hic bir yerdede kontrolsuz kaymadim buzlu yolarda 90-120 arasi gittigimde oldu.

ayrica viraja girmeden biraz fren yapip viraj icinde gaza dokunmak aracin savrulmasini engelliyor, yola daha iyi tutunuyor.

kazasiz belasiz yolculuklar....
 
arkadaslar herkes ayi seyi soylemis bende bisey eklemek isterim.
aracanizi, yolu ve kendinizi tanimak icin karli ve yagisli yolarda en genis ve muasit yerde arac kayiyormu diye biraz fren yapmak, spin attrimaya calismak aracin ve yolun verecegi tepkileri onceden anlamak icin yeterlidir. ben bilmedigim yolarda hep denemisimdir (her seferinde esimden laf yerim heyacan ariyorum diye ama bir turlu alatamadim) simdiye kadar hic bir yerdede kontrolsuz kaymadim buzlu yolarda 90-120 arasi gittigimde oldu.

ayrica viraja girmeden biraz fren yapip viraj icinde gaza dokunmak aracin savrulmasini engelliyor, yola daha iyi tutunuyor.

kazasiz belasiz yolculuklar....

Motor sporlarında bu çok önemlidir.Eğer fren noktasını kaçırırsan araç virajda dengesini kaybeder.Viraj içerisinde kademeli olarak gaza basarsak kompresyon yığıması olmadığı için, süspansiyon daha iyi dengelenir ve araç virajı daha hızlı alır.
 
arkadaslar herkes ayi seyi soylemis bende bisey eklemek isterim.
aracanizi, yolu ve kendinizi tanimak icin karli ve yagisli yolarda en genis ve muasit yerde arac kayiyormu diye biraz fren yapmak, spin attrimaya calismak aracin ve yolun verecegi tepkileri onceden anlamak icin yeterlidir. ben bilmedigim yolarda hep denemisimdir (her seferinde esimden laf yerim heyacan ariyorum diye ama bir turlu alatamadim) simdiye kadar hic bir yerdede kontrolsuz kaymadim buzlu yolarda 90-120 arasi gittigimde oldu.

ayrica viraja girmeden biraz fren yapip viraj icinde gaza dokunmak aracin savrulmasini engelliyor, yola daha iyi tutunuyor.

kazasiz belasiz yolculuklar....
babamda aynısını yapıyor viraja yaklaşırken salıyor virajda bir yükleniyor akıllara zarar :)
 
Geri
Üst