araba spın attıgında ne yapmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
ya ben anlamadım . araç kıç tarafından sola kayıyorsa direksiyonu sola mı sağa mı cevirecegiz. en başta aynı yöne diyor kimileri ters yöne bunun dogrusu yok mu?
 
ya ben anlamadım . araç kıç tarafından sola kayıyorsa direksiyonu sola mı sağa mı cevirecegiz. en başta aynı yöne diyor kimileri ters yöne bunun dogrusu yok mu?

mesela;

Sola doğru bir viraja girince direksiyonu sola çeviririz.Bu durumda araç arkayı sağa doğru bırakır, yani virajın dışına.Bu durumda sola çevrili durumdaki direksiyon aracın tepkilerine göre kademeli yada seri olarak sağa çevrilir.
 
kaydıgı tarafa doru dıreksıyon cevrılıcek kıc duzelmeye basladıgı anda dıreksıyonu duzeltmeye hazr beklenıcek su bırıkıntısıne hızlı gırecegımız durumlarda dıreksıyonu sımsıkı tutup suya frenede basmıcaz gazdan ayakta cekmıcez aynı sekılde gecıcez
 
Araç arkayı bıraktığında eğer önden çekişli ise gazı sakın bırakmayın.Frene asla dokunmayın.Yapacağınız işlemler şöyle;

1-Aracın arkasının kaydığı yöne direksiyonu seri bir şekilde kırın(kontra).Eğer araç düzeldiyse bu enerjiye tepki olarak araç diğer yöne savrulmak isteyecek.Bunu engellemek için direksiyon hareketini en optimum seviyede yapmalısınız.
2-Siz kontra yaptığınız halde araç hala kaymaya devam ederse vites küçültüp gaza yüklenin.Bu sayede aracın ön tarafı gidiş istikametine döner.Bu sayede kontranın etkin çizgisine gelinir ve araç izine döndürülür.

3-Yukardada bahsettiğim gibi kontra yaparken Allah ne verdiyse çevirmek veya panik yapmak aracın diğer yöne biriken enerjisini arttırır.Bu durumlarda o anki savrulma ters tarafa döner ve spin gerçekleşir.Bunu engellemek için aracı hissetmeniz gerekiyor.Zira çoğu sürücü aracını mekanik bir taşıt olarak görür.Bu yanlıştır.Araca bindiğimiz anda onun artık bizim bir uzvumuz olduğunu unutmayın.

Gelelim su birikintisine...

Su birikintleri yol ile lastik arasına gşrerek sütünmeyi düşürür ve aracın kontrolden çıkmasına neden olur.Eğer su birikintisi keskin bir virajın içinde ise yapılabilecek fazla bişey yok.Buna rağmen frenaj olayını unutun.Zaten hıznız aquaplaning(suda kızaklama) hızının üstündeyse araç su üstünde kontrolsüzce kayar.Bu durumda aracı düz şekilde tutmak gerekir.Gazdan çekerseniz önce ön tekerler kızaklar ve aracın arkası kontrolden çıkar.Tutunabileceği zemine gelince düzlemi bozulan araç muhtemelen takla atar.Bu yüzden aracı düz çizgide tutmalı ve panik yapmamalıyız.Eğer geçilecek su birikintisi düz yolda ise ve araç önden çeker ise arkadan savrulmayı engellemek için hafifçe gaza basılabilir.Arkadan itişli araçlarda sabit gazla geçiş sağlanmalıdır.

Bu tür teknikler yurdumuzda ne yazıkki yok.Bunları yapabilmek için bu hareketlerin refleks haline gelmesi gerekir.Bu yüzden siz değerli opelim.net üyelerini, yaşınız kaç olursa olsun, ileri sürücülük teknikleri ve güvenli sürüş teknikleri kurslarına gitmeye davet ediyorum.

+10000000000000. Arkadaşlar dualarımızı uygun zamanlara saklayalım. Aklı eğitmek eberlemekten zor olabilir. Lakin hayatımız buna bağlıysa buna gayret etmeliyiz...
 
karlı bi havada boş yolda tehlike yaratmicak şekilde düşük hızdaa :D güzel denemeler yapılabilirr bence :D
 
bir kez soğuk gecede giderken yolun buz tuttuğunu fark etmemiştim sert bir virajda arabanın arka tarafı kayınca bende tam ters yöne direksiyonu kırmıştım şan eseri kaza yapmadan toparlamıştım :) ama bu teknikmidir bilmem
 
Sorun yaşayan arkadaşlara ESP (Viraj Kontrol Sistemi) modlu araba öneririm.
Eğer böyle bir aracınız yoksa veya alamıyorsanız, hiç merak etmeyin
Allah yardım eder.
------
Spinlere karşı Kontra Tekniği kullanınız.
 
bir kez soğuk gecede giderken yolun buz tuttuğunu fark etmemiştim sert bir virajda arabanın arka tarafı kayınca bende tam ters yöne direksiyonu kırmıştım şan eseri kaza yapmadan toparlamıştım :) ama bu teknikmidir bilmem

evet aynen o tekniktir. aracın arkası nereye savruluyorsa direksiyon o yöne çevrilir.
 
Adı kontra tekniğidir.
 
en önemlisi kontrayı yaparken direksiyonu tam sola yada tam sağa çevirmemeli o anda hissetmeli.ilk kez hızlıca (90 ile)sert bir viraja girmiştim. arabanın arkası kaymıştı o anda hiç endişe yaşamayıp direksiyonu sağa doğru çok az çevirerek kurtarmıştım ve yol çok çok dar idi.Yani tekniğin yanında arabayı çok ince ince hissettmeniz gerekiyor.Bu konuda yarış oyunlarının insana çok tecrübe kazandırdığını düşünüyorum.
 
Geri
Üst