araba spın attıgında ne yapmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan theopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
esp varsa şansın fazla esp yoksa biraz şans ve senin şçförlüğüne kalmış
 
su birikintisinden kaçamaya zamanın yoksa hiç bir müdahale yapmadan geçmeye çalışmalısın...ne fren ne gaz........
 
virajda su brikintisine girince çok kötü oluyor =(( selimpaşa silivri arası yol çok kötü ve yağmurda varsa cidden çok tehlikeli oluyor yollar... ilk deneyimimde aracım hyundai accent 2005 modeli di o anki refleks le vitesi küçültüp gaza asıldığımı hatırlıyorum..
 
Araç arkayı bıraktığında eğer önden çekişli ise gazı sakın bırakmayın.Frene asla dokunmayın.Yapacağınız işlemler şöyle;

1-Aracın arkasının kaydığı yöne direksiyonu seri bir şekilde kırın(kontra).Eğer araç düzeldiyse bu enerjiye tepki olarak araç diğer yöne savrulmak isteyecek.Bunu engellemek için direksiyon hareketini en optimum seviyede yapmalısınız.
2-Siz kontra yaptığınız halde araç hala kaymaya devam ederse vites küçültüp gaza yüklenin.Bu sayede aracın ön tarafı gidiş istikametine döner.Bu sayede kontranın etkin çizgisine gelinir ve araç izine döndürülür.

3-Yukardada bahsettiğim gibi kontra yaparken Allah ne verdiyse çevirmek veya panik yapmak aracın diğer yöne biriken enerjisini arttırır.Bu durumlarda o anki savrulma ters tarafa döner ve spin gerçekleşir.Bunu engellemek için aracı hissetmeniz gerekiyor.Zira çoğu sürücü aracını mekanik bir taşıt olarak görür.Bu yanlıştır.Araca bindiğimiz anda onun artık bizim bir uzvumuz olduğunu unutmayın.

Gelelim su birikintisine...

Su birikintleri yol ile lastik arasına gşrerek sütünmeyi düşürür ve aracın kontrolden çıkmasına neden olur.Eğer su birikintisi keskin bir virajın içinde ise yapılabilecek fazla bişey yok.Buna rağmen frenaj olayını unutun.Zaten hıznız aquaplaning(suda kızaklama) hızının üstündeyse araç su üstünde kontrolsüzce kayar.Bu durumda aracı düz şekilde tutmak gerekir.Gazdan çekerseniz önce ön tekerler kızaklar ve aracın arkası kontrolden çıkar.Tutunabileceği zemine gelince düzlemi bozulan araç muhtemelen takla atar.Bu yüzden aracı düz çizgide tutmalı ve panik yapmamalıyız.Eğer geçilecek su birikintisi düz yolda ise ve araç önden çeker ise arkadan savrulmayı engellemek için hafifçe gaza basılabilir.Arkadan itişli araçlarda sabit gazla geçiş sağlanmalıdır.

Bu tür teknikler yurdumuzda ne yazıkki yok.Bunları yapabilmek için bu hareketlerin refleks haline gelmesi gerekir.Bu yüzden siz değerli opelim.net üyelerini, yaşınız kaç olursa olsun, ileri sürücülük teknikleri ve güvenli sürüş teknikleri kurslarına gitmeye davet ediyorum.
 
Araç arkayı bıraktığında eğer önden çekişli ise gazı sakın bırakmayın.Frene asla dokunmayın.Yapacağınız işlemler şöyle;

1-Aracın arkasının kaydığı yöne direksiyonu seri bir şekilde kırın(kontra).Eğer araç düzeldiyse bu enerjiye tepki olarak araç diğer yöne savrulmak isteyecek.Bunu engellemek için direksiyon hareketini en optimum seviyede yapmalısınız.
2-Siz kontra yaptığınız halde araç hala kaymaya devam ederse vites küçültüp gaza yüklenin.Bu sayede aracın ön tarafı gidiş istikametine döner.Bu sayede kontranın etkin çizgisine gelinir ve araç izine döndürülür.

3-Yukardada bahsettiğim gibi kontra yaparken Allah ne verdiyse çevirmek veya panik yapmak aracın diğer yöne biriken enerjisini arttırır.Bu durumlarda o anki savrulma ters tarafa döner ve spin gerçekleşir.Bunu engellemek için aracı hissetmeniz gerekiyor.Zira çoğu sürücü aracını mekanik bir taşıt olarak görür.Bu yanlıştır.Araca bindiğimiz anda onun artık bizim bir uzvumuz olduğunu unutmayın.

Gelelim su birikintisine...

Su birikintleri yol ile lastik arasına gşrerek sütünmeyi düşürür ve aracın kontrolden çıkmasına neden olur.Eğer su birikintisi keskin bir virajın içinde ise yapılabilecek fazla bişey yok.Buna rağmen frenaj olayını unutun.Zaten hıznız aquaplaning(suda kızaklama) hızının üstündeyse araç su üstünde kontrolsüzce kayar.Bu durumda aracı düz şekilde tutmak gerekir.Gazdan çekerseniz önce ön tekerler kızaklar ve aracın arkası kontrolden çıkar.Tutunabileceği zemine gelince düzlemi bozulan araç muhtemelen takla atar.Bu yüzden aracı düz çizgide tutmalı ve panik yapmamalıyız.Eğer geçilecek su birikintisi düz yolda ise ve araç önden çeker ise arkadan savrulmayı engellemek için hafifçe gaza basılabilir.Arkadan itişli araçlarda sabit gazla geçiş sağlanmalıdır.

Bu tür teknikler yurdumuzda ne yazıkki yok.Bunları yapabilmek için bu hareketlerin refleks haline gelmesi gerekir.Bu yüzden siz değerli opelim.net üyelerini, yaşınız kaç olursa olsun, ileri sürücülük teknikleri ve güvenli sürüş teknikleri kurslarına gitmeye davet ediyorum.
+1 kesınlıkle katılıyorum erbalı kardesıme
 
konu baya hortmuş ama :rolleyes:
kontra sadece spin atmaktan kurtulmaya yarar, yanlarken tekerler dirençle karşılarısa takla kaçınılmazdır.
 
Ben attım 30 km sratle bariyerlere girmek uzereyken vites dushurup gaza basmaya fırsat kalmadı cok ani dondu ferene bastım onler durdu arka oldugu yerde dondu cok sevindim :D bisey olmadı.
 
Arkadaşlar , contra olayını çok basite indirgemişsiniz bence , çünkü ilk kontradan sonra ikinci contra yı yerseniz sanki bir topun zıplama hareketi gibi sonsuza kadar contra bu mu olacak diye düşüyo insan , zaten ilkini kaçırdığınızda 3 . olmadan o kötü sonuç oluyor , ALLAH kimseye kaza bela vermesin , zevk için böyle şeylerde yapmayalım , çünkü trafikte başka insanlarda var.
 
Geri
Üst