Araç İçi Buğu Önleme!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan opelc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar haklılar, geçen hafta tekzen den aldım buğu önleyici. Deneme amaçlı sadece yan cama sürdüm, sürmez olaydım, normalin daha fazlası buğu olmaya başladı ve siliyorum siliyorum geçmiyor, resmen buhar cama yapıştı. Ben mi birşeyi yanlış yaptım bilemiyorum. Nadir abi sen kullandın mı?
 
Arkadaşlar haklılar, geçen hafta tekzen den aldım buğu önleyici. Deneme amaçlı sadece yan cama sürdüm, sürmez olaydım, normalin daha fazlası buğu olmaya başladı ve siliyorum siliyorum geçmiyor, resmen buhar cama yapıştı. Ben mi birşeyi yanlış yaptım bilemiyorum. Nadir abi sen kullandın mı?

Bende hem cam buğu önleyici hemde yağmur kaydırıcı var. Burada asıl dikkat edilmesi gereken konu sürmeden önce camların kuru olması gerek ve sürme işlemi bittiğinde camları kurulamak. Bende sorun olmadı. Yıllardır kullanıyorum.
 
Buğu önleyici için arabada dışardan kötü koku gelmemesi için sirkülasyonu açıyoruz onu açmamak gerekiyor diye biliyorum ben. Polen filtresi temizse ve aracın kaloriferinde sorun yoksa sorun olmayacağı kanaatindeyim.
 
arkadaşlar içhava sikülasyonunun kapalı olduğundan emin olun demişler ama şunuda belirteyim havalandırma pozisyonunu ön cam olarak ayarladığınızda o sirkülasyon kapağı otomatik olarak dışarıdan hava gelecek şekilde açılıyor zaten. burda dikkat etmeniz gereken şey o kapağın çalışıp çalışmadığıdır.
aracı çalıştırdıktan sonra havalandırmayı 4. konuma alıp hava yönünü yüze gelecek şekilde ayarlayın.klima max tuşuna basın. çıkan havalandırma sesine dikkat ederek havalandırma konumunu ön cam olarak değiştirin. havalandırma sesinde değişme oluyorsa kapak sağlam ve çalışıyordur ama sesde hiç değişme yoksa sizin dışarıdan hava almanızı sağlayan kapak yada onu döndüren motor arızalı ve işlevini yerine getirmiyor.
bu kapak dışarıdan gelen havayı engeller şekilde kalırsa buğu olayını ne yapsanız çözemezsiniz.
 
arkadaşlar içhava sikülasyonunun kapalı olduğundan emin olun demişler ama şunuda belirteyim havalandırma pozisyonunu ön cam olarak ayarladığınızda o sirkülasyon kapağı otomatik olarak dışarıdan hava gelecek şekilde açılıyor zaten. burda dikkat etmeniz gereken şey o kapağın çalışıp çalışmadığıdır.
aracı çalıştırdıktan sonra havalandırmayı 4. konuma alıp hava yönünü yüze gelecek şekilde ayarlayın.klima max tuşuna basın. çıkan havalandırma sesine dikkat ederek havalandırma konumunu ön cam olarak değiştirin. havalandırma sesinde değişme oluyorsa kapak sağlam ve çalışıyordur ama sesde hiç değişme yoksa sizin dışarıdan hava almanızı sağlayan kapak yada onu döndüren motor arızalı ve işlevini yerine getirmiyor.
bu kapak dışarıdan gelen havayı engeller şekilde kalırsa buğu olayını ne yapsanız çözemezsiniz.


Ağzınıza elinize sağlık. Ben yazacaktım siz yazmışsınız. Eğer aracınız Astra h ise kronik problemi bu sirkülasyon kapağının kırılması ve kapalı kalmasıdır. Bu sebeple çok büyük ihtimal sirkülasyon kapağı kapalı konumda kalıyordur.
 
Geri
Üst