Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan NewPa1n
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

daha önce 2 kere dediler zaten. uşakta yaşadığım için birer hafta süreyle bıraktım hem de aracımı. o bakımlar sadece sesler içindi ve arkas opelde yapılmıştı. şimdi 15000 bakıma girip para veriyorum ya belki bişeyler değişir diyorum. bi de egem  eski servis, tecrube ustaların bilgi birikimi falan... sanırım kendimi kandırıyorum :))
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

limnili link' Alıntı:
daha önce 2 kere dediler zaten. uşakta yaşadığım için birer hafta süreyle bıraktım hem de aracımı. o bakımlar sadece sesler içindi ve arkas opelde yapılmıştı. şimdi 15000 bakıma girip para veriyorum ya belki bişeyler değişir diyorum. bi de egem  eski servis, tecrube ustaların bilgi birikimi falan... sanırım kendimi kandırıyorum :))

Servis servistir, çok dramatik farklar beklememek lazım. Misal aynı Egem zamanında "Benim arabanın kliması üflemiyor aloo" dediğimde "Yoo çok güzel klimanız hiçbir sorunu yok" diyen ve Antalya dönüşü gişelerde klima kondansatörünün elimde kalmasını sağlayan Egem'dir. ((:
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

havaların sogumasıyla tıkırtılar çatırtılar taktuklar lokurtular falan artar haliyle...

Çözüm : ver sesi 30-35 e..
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

bahadircakir link' Alıntı:
havaların sogumasıyla tıkırtılar çatırtılar taktuklar lokurtular falan artar haliyle...

Çözüm : ver sesi 30-35 e..

aynen kesin çözüm :D

sabahları araba mors alfabesi ile msj veriyor soguktan sıcaga geçerken iç ısısı, çat çat çat s.o.s. veriyor resmen.
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

Uzun bir aradan sonra yeniden herkese merhabalar..

Keşke daha sık girebilsem foruma, ama ne yazıkki eve zor gelebiliyorum.. iş güç çok fena =)

Mevzu tıkırtı zırıltı olunca engin tecrübelerimi paylaşmak istedim sizlerle. Gerçi aramızda bu dertten muzdarip olmayan yok, açıkçası yeni bir şey anlatamayacağım malesef..
3 Temmuzda arabayı teslim alım, bismillah arabaya bindim ki arka kaliper sesi daha ilk kasiste yoklamaya başladı. 30 dk sonra yeniden servise gelmiştim. Yağladılar bişeyler yaptılar anlık olarak kesildi ancak yeniden başladı. 3. defa servise gidince (Opel Erdemir), Almanyadan yeni parça sipariş ettiler, sonra kaliperlerin montajını yaparken aliminyum folyoyla da sardıklarını söylediler, o günden bu yana ses duymadım ama şimdi yine ufak ufak başladı. Arka kaliperlere ek olarak ön taraftan da ses geliyor kasislere girdiğimde, ama kaliperdenmidir bilemiyorum.
Sonra araç içi zırıltı ve tıkırtı şikayetlerinden ötürü, önce tekrar Erdemir'e, orda tedavi olamayınca Beylikdüzü Avrupa'ya gittim ki bu tıkırtı zırıltı meselelerinden opel forumlaırnın adeta sallandığı bi ortamda, bu sorunları ilk defa duymuş gibi yüzüme bakan ustaları görünce (Eylül ayıydı yanlış hatırlamıyorsam) soluğu Topkapı Odak'ta aldım.
Daha fazla uzatmadan yapılan işlemleri sıralayayım.
1- Kapı fitillerine sprey sıkıldı, gıcırtı problemi giderildi
2- Sağ ön koltuk montajı kontrol edildi, gıcırtı giderildi
3- Kol dayama yeri (kolçak) gıcırtı giderildi

22 Kasım itibariyle çektiğim sorunları aşağıda bulabilirsiniz.
1- Kaliper sesi
2- Sol emniyet kemeri gıcırtısı, ses kemerin çıktığı yerden geliyor
3- Sürücü koltuğu gıcırtısı (ağız tadıyla viraja giremiyorum  011zaa )
4- Göstergenin üzerinde bulunan siperden gelen gıcırtı
5- Tavanda ön aydınlatmanın olduğu yerdeki plastikten gelen zırıltı (bu zırıltı Opel mühendislerinin zerre kadar test yapmadıkları kanısını uyandırdı bende)
6- Debriyaj pedalı gıcırtısı
7- Kapı tutamağının ortasından gelen gıcırtı
8- Sağ ön kapı dış krom çıtası bariz şekilde ayrıldı, yapıştırması resmen dandik (ve biz bu arabaya 45-50 milyar arası paralar verdik)
9- Sağ arka kapı contası ilk haftasından itibaren düzenli olarak çıkıyor
10- Radyo çekmemesi sorunu
11- Havalandırmayı "dışarıdan hava almama" konumuna almama rağmen dışarıdan hava girmesi sorunu

En kısa zamanda bu sorunlardan ötürü servise gideceğim, zaten 15000 bakımı geldi arabanın. Tüm bu sorunlarla ilgili olarak servisin çözümlerini de buraya eklemeye çalışacağım.
Ben bu arabayı  gerçekten aşık olarak aldım, askerden geldiğimde borç içindeyken ve daha ilk maaşımı almama 3 gün varken aldım arabamı.. Motor ve konfor konusunda tarif edilemez tatmin yaşarken, tıkırtı konusunda ciddi hayal kırıklığı içindeyim. Arabalarımızı dışarıdan görenler hasta oluyorlar gel gelelim 3-4 defa içerisine binen insanlar arkamdan gülüyor gibi hissediyorum. Ve mesajımı okuyan dostları birazdan açacağım "Astra J'nizi gönül rahatlığıyla bir yakınınıza tavsiye edebilir misiniz?" başlıklı konuya davet ediyorum..  thnxx
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

Son mesajınıza bayıldım.
4600km oldu araç ve
Tavan sunroof plastiği tıkırtısı
Navi 600 den gelen sinir bozucu plastk tıkırtı
Kadrandan arada gelen tıkırtı
KEMERLERIN ZIRILTISI
Kaliper sesi nasıl bir lokurtu veriyor onu bılemedıgım ıcın emın degılım
Debriyaj pedalına nasınca Tık diye gelen bir ses :(
Çok şık bir araba ama bazen KEŞKE diyorum...
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

Birde ülkemizin meşhur yol üstü kalınca atılmış boya benzeri hız kesici bant sürülerinden geçerken (3+3+3+5+255 tane çekilmiş halde olanlardan özellikle) aracın orta konsolundan 11 yıllık Astra G'den bile hala gelmeyen tırıltılar geliyor, o hususta biraz uyuz oluyorum, hele babamda yanımda olursa kafa buluyor benle. (: (Bu arada yol üstü kalınca atılmış boya benzeri hız kesici bantların bir adı varsa biri söylesin yol üstü kalınca atılmış boya benzeri hız kesici bant yazması zor oluyor) (:
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

Ne deseniz haklısınız arkadaşlar ama 20 li yaşların başlarında hastalık derecesinde takıntı olan bu huyum 30 lu yaşların ortalarına yaklaşmışken yerini boşvermeye bırakıyor..

Kullanmış olduğum envai çeşit araç ve halen sahibi olduğum araçlar içerisinde (mikro sınıftan ağır ticariye, kompakt sınıftan lüks sınıfa) benzer sorunların şekil değiştirerek çoğu zaman karşıma çıkmış olması otomobillerin geçmeli plastikten oluşan kabinlerindeki çıtırtıları zamanla anlaşılabilir kılıyor, işin ilginç yanıysa aslında çoğu mevzubahis sesin dayanılmaz bir gürültü olması değil, psikolojik açıdan baskı kurması.

Mesela benim aracım bu konuda dikkatli kişileri rahatsız edecek tıkırtılar vs yapmıyor ancak bazen dikkat ediyorum bir cd albümü, anahtarlık hatta montumun metal aksamlarının çıkardığı ses aslında son derece düşük bir seviyede olmasına rağmen sessiz bir aracın içerisinde dikkat çekici hal alıyor.

Bu sesleri istemiyorsak kabul etmemiz gereken birşey var; aracın iç mekanı tamamiyle tek bir malzemden oluşmalı, bunu plastikten yaparsak çok kalitesiz bir görüntü oluşur ama ses olmaz (Palio, Symbol vb gibi araçlarda iç mekan az sayıda ve benzer plastikten oluştuğpundan tıkırtı azdır) veya yüksek kaliteli deri (üst donanımlı E ve 5 serisi, S ve 7 serileri) ve kumaş karışımı olmalı.

Mesela Laguna II aldığımda anneme Palio almıştım, iki araç arasında çok fazla kalite, konfor, güvenlik ve teknoloji farkı olsa da Palio her şartta tıkırtıdan uzak bir araçtı bu konuda Laguna net şekilde daha kötüydü. Daha sonra Corolla aldım, anneme de Punto, durum gene aynı, Punto nun iç mekanında tıkırtı yoktu Corolla senfoni gibiydi, daha sonra Focus aldım eşime de Panda, onda da durum aşağı yukarı aynıydı Panda nın yalın iç mekanında çıt çıkmıyordu.
Son olarak Astra ve Corsa aldım, Astra da tıkırtı yok denilebilir ancak bu konuda Corsa sade ve az parçadan oluşan konsoluyla şimdilik daha stabil.
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bu sesleri istemiyorsak kabul etmemiz gereken birşey var; aracın iç mekanı tamamiyle tek bir malzemden oluşmalı, bunu plastikten yaparsak çok kalitesiz bir görüntü oluşur ama ses olmaz (Palio, Symbol vb gibi araçlarda iç mekan az sayıda ve benzer plastikten oluştuğpundan tıkırtı azdır) veya yüksek kaliteli deri (üst donanımlı E ve 5 serisi, S ve 7 serileri) ve kumaş karışımı olmalı.

Bunun en basit örneği 3008 de var. Deri ve plastiğin birleşim noktası bir müddet sonra öyle bir ötmeye başlıyorki aracın içinde sanki kuş besliyorsunuz.

Ancak bir de şu var. Bütün bunların bence ana sebebi bizim yol kalitemiz. Araçları resmen laçkaya çeviyor ve o kadar bozuk yola maruz kalan araç da ister istemez ses üretmeye başlıyor.
 
Ynt: Araç İçi ve Dışından Gelen Tıkırtılar

eketen link' Alıntı:
[quote author=Tolga KARACA link=topic=149.msg59830#msg59830 date=1322059475]
Bu sesleri istemiyorsak kabul etmemiz gereken birşey var; aracın iç mekanı tamamiyle tek bir malzemden oluşmalı, bunu plastikten yaparsak çok kalitesiz bir görüntü oluşur ama ses olmaz (Palio, Symbol vb gibi araçlarda iç mekan az sayıda ve benzer plastikten oluştuğpundan tıkırtı azdır) veya yüksek kaliteli deri (üst donanımlı E ve 5 serisi, S ve 7 serileri) ve kumaş karışımı olmalı.

Bunun en basit örneği 3008 de var. Deri ve plastiğin birleşim noktası bir müddet sonra öyle bir ötmeye başlıyorki aracın içinde sanki kuş besliyorsunuz.

Ancak bir de şu var. Bütün bunların bence ana sebebi bizim yol kalitemiz. Araçları resmen laçkaya çeviyor ve o kadar bozuk yola maruz kalan araç da ister istemez ses üretmeye başlıyor.
[/quote]

Haklısın kardeşim, firmaların en zorlandığı konulardan biri kendi aralarında mobilya gıcırtısı ya da trim sesleri dedikleri tıkırtılardır ve bu konuda kullandığım hiçbir kompakt marka/model %100 kusursuz değil.
 
Geri
Üst