Araç tavanı solmaması için ne yapmamı önerirsiniz

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kaan.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valla üstad bu kaplama bugün bir tane c max gördüm yeni model kaputun ön taraf çeyreğine kaplama çekilmiş sökülmüş baktım folyo olan kısımdaki boya çok kötü olmuş yanmıştı ya cila yapıp yanınca boya yada kaplama aracı satma niyetimiz şimdilik kaplama pek kafama yatmadı o aracıda görünce
Kaplamanın kalitesi ve uygulayanda önemli tabi uyguladığı gibi sökeninde iyi olması gerekli ama yinede ne mantıklısı pasta cila boya koruma
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Aslında Opellerin boyalarında kronik bir sorun yok. Güneşten gelen UV ışınları zamanla vernik tabakasında bir oksidasyona sebep oluyor ve yapısını bozuyor biraz da bizlerin yanlış demeyelim de araç boyasına özensiz davranmamızdan dolayı boyalarda problem oluşuyor. Bizim Corsalar için de boyaları problemli deniyor ancak benim aracımın boyasında 8 yıl geçmiş olmasına rağmen herhangi bir solma matlaşma henüz olmadı. Bunların her birisi için bile sayfalarca yazabilirim ama doğru bilinen yanlışların ve bu alışkanlıkların gözden geçirilmesi için kısa bir açıklama yaparak yardımcı olmak isterim.

1-) Öncelikle cam sularının kaliteli olması gerekiyor. Kaliteli cam suyu buharlaştığı zaman geride iz bırakmıyorsa kabaca kalitelidir denebilir.
2-) Araba yıkamaya müsait bir yer varsa basınçlı yıkama makinesi ile ön yıkama şampuanı eşliğinde ön yıkaması yapılıp kaba kir akıtılmalı, ardından çift kova yöntemi ve çizmeyen bir yıkama eldiveni ile araç yıkanmalı gene çizmeyen bir kurulama havlusu ile araç kurulanmalıdır.
3-) Ön yıkama ve çift kovada kullanılan şampuanlar kesinlikle ph nötr ve alkali içermemelidir.
4-) Araba yıkanacak uygun yer yoksa benzinlikte 1-2 liralık basınçlı makine ile kaba kir akıtıldıktan sonra gene çift kova yöntemi ile araç yıkanmalıdır.
5-) En kötü cila, hiç cila olmamasından daha iyidir. 150-200 bin liralık süper pahalı cilaları tabi ki linç edersiniz diye tavsiye etmeyeceğim ancak benzinlikten ya da yapı marketlerden falan alacağınız en ucuz cila bile aracınızın boyasını fiyatına göre bir süre koruyacaktır.
6-) Cila diyorum ama her ne kadar kendi içinde sealant, glaze, wax gibi çeşitleri olsa da en pahalısı en uzun ömürlüsü diye bir şey yok. Ortalama bir cilayı 1 ila 6 ay arasında yenilemek ve her yıkamadan sonra hızlı cilası ile desteklemek gerekir. (1 yıl dayanan cilalar da var, ilk yıkamada etkisi giden cilalar da var)
7-) Seramik kaplama yapmaya/yaptırmaya karar verirseniz karşınıza 3-5-8-10 yıl falan diye ömür biçenler çıkacağı yetmezmiş gibi üstüne üstlük bu süreler için bir de garanti veren yerler falan göreceksiniz. Karşınızdaki peygamber bile olsa bu sürelere kesinlikle inanmayın, en uzun ömürlü seramik kaplama şu an için Hikari ve Sonax markasına ait (Birisi Japon firması diğeri Alman firması) Sonax' ın seramik kaplaması Türkiye' de satılmıyor ancak getirtmeye kalkarsanız da kargosu gümrüğü ıvızı zıvırı 1000 lirayı geçiyor. Fiyatı fazla gelebilir ama bence fiyatı uygun çünkü Sonax ve Hikarinin, uygulama sonrası belirtilen süreleri görebilmek için verdiği şartlarını sağlarsanız aşağı yukarı belirtilen süreleri birkaç haftalık fark ile tutturabilmek mümkün ancak gene de her ne olursa olsun birebir tutturmak imkansız. Çünkü burası Türkiye ve oralara göre iklim şartları çok farklı.

Kaplama işi ise tamamen uygulanan malzemenin kalitesi ile alakalı, ancak kaliteli bir kaplama dahi olsa sökülmek istendiği takdirde gene usta ellerde sökülmesi gerekiyor ki boyaya zarar gelmesin. Yoksa kaliteli bir kaplama ile beraber usta ellerde sökülürse zarar gelmeyecektir. Bunun örneklerini gösterebilirim. Kaplama yapılan folyo kalitesiz ise, söken kişi ne kadar profesyonel olursa olsun gene de problem oluşabilir onun garantisini veremez kimse ancak tabi ki bu risk her şekilde en aza inmiş olur. Eskiden oto yıkamacılar iç dış 20 liraya yıkayıp yarım saatte arabayı teslim ederlerdi. Eli polisaj makinesi tutanlar piyasa tabiri ile pasta cila yapmaya başladı ki daha sonra bu tayfa seramik kaplamayı da öğrenince neredeyse her oto yıkamacısı pasta cila ve seramik diyerek kendi çaplarında bir şeyler yapmaya çalışmaktalar. Tabi ki bazıları bir yandan da kaplama yapmaya başladı ancak ne kadar başarılılar orası tartışılır. Ben bu sektörün içinden biri olarak (hobi olarak) konuşmak isterim, neredeyse her yer maaşlı eleman çalıştırdığından dolayı en önemli konu olan işçilik konusu vasatın da altında olmakla beraber bu tip bir hizmet almak istiyorsanız kendi dükkanında kendisinden başkası çalışmayan yani işi bizzat kendisi yapacak kişilere aracınızı götürmenizi tavsiye ederim.

İnstagram sayfalarında gördüğünüz, bol spot ışık altındaki lüks arabalar sizi aldatmasın. Çoğu firma sırf o lüks araçları sayfalarında paylaşmak için bedavaya yapıyor ve bol photoshop var. Ayrıca gene çoğu kusur spot ışık altında görülmez ancak güneş vurduğu zaman ben buradayım diye bağırır hatta çığlık atar. Özellikle güneşli havalarda, parıl parıl parlayan siyah Alman araçlarının güneş vuran dikey panellerine bakın. O panellerde polisaj yapmak zordur ve kötü bir yerde uygulama yapıldıysa makinenin bıraktığı hareleri gözünüzle gördüğünüz zaman ne demek istediğimi de anlamış olursunuz.

Bir de bizim falanca firmadan/markadan falan sertifikamız var diyenlerden koşarak kaçın. Sertifika işi kısmen de olsa yeni çıktı sayılır ama piyasa araştırması yaparken denk gelebilirsiniz. Sizi ikna etmek için de sertifikamız var diye söylerler. Sertifika işi ise tamamen bu işi yapanları çırpmak üzere kurulmuş bir sistem. Türkiye' ye ürün getiren distribütörün malzemeyi satacağı kişilerden bir nevi ayak bastı parası ya da hava parası alması gibi bir şey bu tamamen. Olayın arka planını bilmeyen için kulağa ilk başta mantıklı gelecektir eğitim ve sertifika işi. Çünkü o adamların çoğu yurt dışından alışveriş yapmayı, sipariş vermeyi falan bilmediği için iyi ürünler için distribütörlere aslında muhtaç. Distribütör de, bu bizden malzeme almak istiyorsa önce eğitim ve sertifika ayağına 1500-2000 ne tutturursam ilk başta bir onu alayım'ın derdinde. Türkiye' de falanca firmanın ürünlerini sertifikasız kullanamazsınız diye dolaşan kaç tane distribütör varsa, onun yanına gidip üreticinin web sitesinden sipariş verebilirim. 3-4 hafta içinde nasıl geliyor izleriz hepimiz.

Bu arada en ağır aşındırma yapan pastalar bile düzgün uygulandığı zaman en fazla 8-10 mikron civarı vernik tabakasından götürür. İş bilmeyen birisi boyayı en ince aşındırma değerine sahip pasta ile de yakabilir. Orada işin içine makine-ped-kullanılan pasta-uygulama yapılan süre-araç markası gibi pek çok parametre giriyor. Ayrıca her pasta da aşındırma yapmaz. Aşındırma yapmayan pastaların içeriğinde silikon vardır, boyayı gene parlatır ancak çizikleri de dolgu yaparak kapatır. İzopropanol gibi alkoller ile araç temizlendiği zaman dolgu yapılan çizikler tekrar ortaya çıkacaktır. Bu da uygulanan ürünün aşındırıcı mı yoksa dolgu yapıcı mı olduğunun belirlenmeside kullanılan bir yöntemdir.

Gaziantepte olduğunuzu yazmışsınız, size en yakın gene Gaziantep' de eskiden bir forumda muhabbetim olan Tansel Garaj var işçiliği o bölgeye göre fena değil. Nickimi ve ismimi söylerseniz üzerinden yıllar geçmiş olmasına rağmen tanıyacağını düşünüyorum
Üstad okurken nutkum tutuldu tabiri caizse sonuçta herkes aracını sever ve ilgiyle bakıp ilgileniyoruz sizin gibi bazı konulardan iyi anlayanlar bize yol gösteriyor herkese teşekkür ederim boyası zarar görmesin işte görüyoruz yıkamacıya veriyorsun koltuğu bir çekiyor örnek ben ne basınçlı makine tutarım ne fırça ile temizlerim 5 yıldır bizd e o gündür bugündür lif ve oto şampuanla yıkanır işi biliyorsunuz dediklerinize katılıyorum her köşe başı yıkamadı seramik çeker oldu hepsi nerdeyse dediginiz gibi cila pasta atar oldu bende mikron değerlerindeyim pastalık durum yok gibi öyle çizik yok kılcal fazla tabi bilen birisi bakarsa anlar ufak tefek yapmam gereken tampon uçlarım koptu herkes te iş beğenir durumda şuan 3 4 boyaciya gittim tampon braket değiştirmek için hepside bu puntali zor değişmez diyip 600 hatta 900 fiyat veren oldu yapar tamponu boyarız dediler eni sonu sinirlendim 900 diyorsun tampon ne kadar dedim veririm bayiye 1200 civarıydı komple tampon değişir sanırsam en azından düzenli olur aralıkları bile 60 tl 2 tane orj. Braket braket değişimi yapıp kendim cila için dediğiniz yere gidicem baska sorunum şükür o kisiyle iletisime geçer sizinle sohbeti anlatırım herkese teşekkür ederim sizede herkezede
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Üstad okurken nutkum tutuldu tabiri caizse sonuçta herkes aracını sever ve ilgiyle bakıp ilgileniyoruz sizin gibi bazı konulardan iyi anlayanlar bize yol gösteriyor herkese teşekkür ederim boyası zarar görmesin işte görüyoruz yıkamacıya veriyorsun koltuğu bir çekiyor örnek ben ne basınçlı makine tutarım ne fırça ile temizlerim 5 yıldır bizd e o gündür bugündür lif ve oto şampuanla yıkanır işi biliyorsunuz dediklerinize katılıyorum her köşe başı yıkamadı seramik çeker oldu hepsi nerdeyse dediginiz gibi cila pasta atar oldu bende mikron değerlerindeyim pastalık durum yok gibi öyle çizik yok kılcal fazla tabi bilen birisi bakarsa anlar ufak tefek yapmam gereken tampon uçlarım koptu herkes te iş beğenir durumda şuan 3 4 boyaciya gittim tampon braket değiştirmek için hepside bu puntali zor değişmez diyip 600 hatta 900 fiyat veren oldu yapar tamponu boyarız dediler eni sonu sinirlendim 900 diyorsun tampon ne kadar dedim veririm bayiye 1200 civarıydı komple tampon değişir sanırsam en azından düzenli olur aralıkları bile 60 tl 2 tane orj. Braket braket değişimi yapıp kendim cila için dediğiniz yere gidicem baska sorunum şükür o kisiyle iletisime geçer sizinle sohbeti anlatırım herkese teşekkür ederim sizede herkezede
Puntayı matkapla arabanın diğer yerlerine zarar vermeden dikkatlice köreltip yerinden çıkardıktan sonra yeni braketi ve puntayı siz de yapabilirsiniz. Belki ilk seferde olmaz ama illaki olur deneme yanılma ile çözersiniz normalde çok kolaydır ama onlar iş yapmak istememiş. Puntalama için malzemeleri kendiniz bile alsanız bu esnafım diye geçinen kan emicilerden ucuza mal etmiş olursunuz punta tabancası da envanterinize eklenmiş olur :)

Kaba kir olarak tarif ettiğim tozu toprağı da bir şekilde akıtırsanız yün iple örülmüş bir lif fırça ve süngere nazaran daha az zarar verir. Yani boyayı çizen aslında kaporta üzerindeki kaba kır ve sert yıkama malzemesidir bir nevi zımpara gibidir yün ise yumaştır yünden yapılmış yıkama eldiveni kullanırım ben çizmesin diye. Nasıl tarif etsem, yeni polisaj yapılmış bir araba tozlandıktan sonra kaportasına parmakla şekil çizilirse ve ardından yıkanırsa parmakla çizdilen şekli yıkandıktan sonra aynen güneş altında artık çizik olarak görürsünüz o toz bile çizer ve minik çizikler örümcek ağı gibi bir görüntüye sebep olur bu sebeple mahallede çoluk çocuk cama veya kaputa kalp falan çizmeye kalkmasın diye hiç kullanmasam da en kötü haftada 1 kere falan yıkamaya çalışırım. Biraz daha ülkenin batısında olsanız bu tip işleri layıkıyla yapan daha iyi yerler tavsiye edebilirim ancak Antepte adını verdiğim yerdeki arkadaşın da kötü bir işçiliği yoktur zaten işten önce ve sonrasında boya kalınlığındaki değişim çok fazla olmayacaktır bunu görmek için kendisinden de talep edebilirsiniz bu konudaki bir forumdan tanışıyoruz kendisi ile ancak epey zaman geçti üzerinden halen yapıyor mu emin bile değilim ama şansınızı bir deneyin olmazsa kendi başınıza da deneyebileceğiniz başka çözüm yolları elbet var hiç bir şey düzeltilemez değil Allah korusun ama çivi ile saca kadar bile çizilse lokal boya yapılmadan çözülür boya her zaman kolaya kaçmaktır ya da son çaredir ama olsun başka çözüm hep vardır. Bizim millet feleğin çemberinden geçmiş araçları keyfe keder boyattık diye sattığı için adam kaza yapsa bile kapıdır kaputtur çamurluktur pas tutsa bile boyatmıyor ve o şekilde gezmekten rahatsızlık duymuyor sonuçta arabada boya yok, ya da araba almak isteyen insanlar ne olursa olsun da boyasız olsun diye iyice paranoyak olduk hem alırken hem satarken ister istemez. Sonuç olarak yeterki doğru ellerde doğru işlemi görsün hiç sıkıntı olmaz :) benim de arabamın çamurluğu garaja girerken duvara değdirdiğim için boyalı, tonu bir türlü tutturamayan boyacıya kızdım almanyadan boya sipariş edip en son kendim boyadım mikronu da saatlerce zımpara ve polisaj yapa yapa ayarladım şu an belki eski meslekleri olduğu için tarcanlar ekspertiz anlar ama opelin kendisi dahi baksa biz boyamışız bu çamurluk boyasız der. Satmak için mi mikronu orijinal değere göre ayarladım, hayır. Tamamen takıntılı bir ruh hastası olduğum için böyle yaptım :) yoksa arabanın direklerinde fabrikasyon boya hataları da görüyorum ama bunlar problem değil çünkü boyadan zarar gelmez, zarar gelecek şey boyanın gizlediği ağır hasarlar ki zaten bizlerin boya takıntısı da buradan geliyor yoksa yeni boyalı araç ne güzel duruyor halbuki. hiç düşünmüyorum ama gün gelir belki satarsam neresinde ne var expertize sokarım ama onların da göremeyeceği şeyler elbet olacaktır bunları da yazılı şekilde yeni sahibine beyan ederim eksiği olmaz fazlası olur.
 
Puntayı matkapla arabanın diğer yerlerine zarar vermeden dikkatlice köreltip yerinden çıkardıktan sonra yeni braketi ve puntayı siz de yapabilirsiniz. Belki ilk seferde olmaz ama illaki olur deneme yanılma ile çözersiniz normalde çok kolaydır ama onlar iş yapmak istememiş. Puntalama için malzemeleri kendiniz bile alsanız bu esnafım diye geçinen kan emicilerden ucuza mal etmiş olursunuz punta tabancası da envanterinize eklenmiş olur :)

Kaba kir olarak tarif ettiğim tozu toprağı da bir şekilde akıtırsanız yün iple örülmüş bir lif fırça ve süngere nazaran daha az zarar verir. Yani boyayı çizen aslında kaporta üzerindeki kaba kır ve sert yıkama malzemesidir bir nevi zımpara gibidir yün ise yumaştır yünden yapılmış yıkama eldiveni kullanırım ben çizmesin diye. Nasıl tarif etsem, yeni polisaj yapılmış bir araba tozlandıktan sonra kaportasına parmakla şekil çizilirse ve ardından yıkanırsa parmakla çizdilen şekli yıkandıktan sonra aynen güneş altında artık çizik olarak görürsünüz o toz bile çizer ve minik çizikler örümcek ağı gibi bir görüntüye sebep olur bu sebeple mahallede çoluk çocuk cama veya kaputa kalp falan çizmeye kalkmasın diye hiç kullanmasam da en kötü haftada 1 kere falan yıkamaya çalışırım. Biraz daha ülkenin batısında olsanız bu tip işleri layıkıyla yapan daha iyi yerler tavsiye edebilirim ancak Antepte adını verdiğim yerdeki arkadaşın da kötü bir işçiliği yoktur zaten işten önce ve sonrasında boya kalınlığındaki değişim çok fazla olmayacaktır bunu görmek için kendisinden de talep edebilirsiniz bu konudaki bir forumdan tanışıyoruz kendisi ile ancak epey zaman geçti üzerinden halen yapıyor mu emin bile değilim ama şansınızı bir deneyin olmazsa kendi başınıza da deneyebileceğiniz başka çözüm yolları elbet var hiç bir şey düzeltilemez değil Allah korusun ama çivi ile saca kadar bile çizilse lokal boya yapılmadan çözülür boya her zaman kolaya kaçmaktır ya da son çaredir ama olsun başka çözüm hep vardır. Bizim millet feleğin çemberinden geçmiş araçları keyfe keder boyattık diye sattığı için adam kaza yapsa bile kapıdır kaputtur çamurluktur pas tutsa bile boyatmıyor ve o şekilde gezmekten rahatsızlık duymuyor sonuçta arabada boya yok, ya da araba almak isteyen insanlar ne olursa olsun da boyasız olsun diye iyice paranoyak olduk hem alırken hem satarken ister istemez. Sonuç olarak yeterki doğru ellerde doğru işlemi görsün hiç sıkıntı olmaz :) benim de arabamın çamurluğu garaja girerken duvara değdirdiğim için boyalı, tonu bir türlü tutturamayan boyacıya kızdım almanyadan boya sipariş edip en son kendim boyadım mikronu da saatlerce zımpara ve polisaj yapa yapa ayarladım şu an belki eski meslekleri olduğu için tarcanlar ekspertiz anlar ama opelin kendisi dahi baksa biz boyamışız bu çamurluk boyasız der. Satmak için mi mikronu orijinal değere göre ayarladım, hayır. Tamamen takıntılı bir ruh hastası olduğum için böyle yaptım :) yoksa arabanın direklerinde fabrikasyon boya hataları da görüyorum ama bunlar problem değil çünkü boyadan zarar gelmez, zarar gelecek şey boyanın gizlediği ağır hasarlar ki zaten bizlerin boya takıntısı da buradan geliyor yoksa yeni boyalı araç ne güzel duruyor halbuki. hiç düşünmüyorum ama gün gelir belki satarsam neresinde ne var expertize sokarım ama onların da göremeyeceği şeyler elbet olacaktır bunları da yazılı şekilde yeni sahibine beyan ederim eksiği olmaz fazlası olur.
Valla üstad takıntı yapıyoruz ister istemez 😃 maşşallah gerçekten şimdiki iş yapanlar kendi kafalarına göre fiyat ve iscilikleride vasat boyalı araçlara bakıyoruz heryeri ayrı ton boya yapılmış üzeri pürüzlü benimde sıkıntı ettiğim o mikron uymalı aklında takılır kalır yoksa evet perçim li tampon 50 tl perçim ve perçim pensesi alır kendim yaparım bu hafta ici buradada tamponu paylaşırım
 
Üstadım peki belirli aralıklarla cila artırsam boyada incelme olurmu
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran
Cila, boya ve vernik üzerinde ilave katman oluşturuyor, boyayı inceltmez diye düşünüyorum. @Nobran arkadaşımızın cevabından sonra düşüncemin doğruluğu/yanlışlığı anlaşılacak😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran
Cila, boya ve vernik üzerinde ilave katman oluşturuyor, boyayı inceltmez diye düşünüyorum. @Nobran arkadaşımızın cevabından sonra düşüncemin doğruluğu/yanlışlığı anlaşılacak😊
Banada öyle geldi ama netleştirelim ona göre davranalım artık üstadım 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran
Aşındırma konusunu açıklamak istiyorum önce. Kaportada yüzeysel bir çizik olsun (saca kadar inmiş derin çizik değil yani) ve bu çiziği yok etmek istiyorsanız izlemeniz gereken 2 yöntem var. Birincisi dolgu içerikli yani silikonlu pasta kullanarak o çiziğin silikonla dolması sayesinde çiziği kapatıp kamufle etmiş olursunuz ama bu yöntemde kalıcı sonuç olmaz çünkü yıkana yıkana zaman içinde ya da izopropanol gibi alkolle ve m700 gibi bir yüzey temizlik tineri ile anında çiziği tekrar ortaya çıkarabilirsiniz. Silikonlu pasta kötü müdür, hayır değildir. Tamamen tercihe göre silikonlu pasta da tercih edilebilir. Avantajlarını ve dezavantajlarını sıralamak gerekirse;

Avantajları:
1-) Boyası incelmiş ya da kaporta evveliyatı bilinmeyen araçlar için aşındırma yapmayacağı için rahatça kullanılabilir.
2-) Aşındırıcı pastalara göre daha kısa sürede sonuç alınır.
3-) Dolgu yaptığı için mikronda değişime sebep olmaz ve uygulama yapılırken yumuşak ped kullanılması gerekir. Keçe ve sert pedlerin zaten kendilerinin de aşındırma özelliği olduğu için silikonlu pastayı keçe ile uygularsanız gene bir miktar mikronda kayıp olabilir.
Dezavantajları:
1-) Silikon içerdiği için kalıcı değildir yıkana yıkana zaman içinde kapatılan çizikler tekrar ortaya çıkar
2-) Kalıcı olmadığı için bu kalıcı olmayan yüzeyin üzerine uygulanacak bir seramik kaplamanın da aslında ömrü, alttaki kalıcı olmayan katmanın ömrü ile aynı olacaktır dolayısıyla silikonlu pastanın üzerine seramik yapılması seramiğin felsefesine uygun değil.

İkinci yöntem ise aşındırıcı pasta kullanarak çiziğin etrafındaki verniği çizik seviyesine kadar indirip çiziği artık görünmez yapmak. Çok detaya girmeden devam etmek istiyorum. Burada keçe, sert ped, orta sertlikte ped ve yumuşak ped ile aşındırma işini biraz kontrol altında ayarlamak mümkün. Yani aynı pasta ve polisaj makinesinin devri sabit kalmak şartı ile en fazla keçede ondan sonra sert pedlerde daha sonra orta sertlikteki pedlerde ve en az aşındırma yumuşak pedlerde gerçekleştirilebilir. Olay sırf pastada bitmiyor pedin de ona uygun olması gerekiyor bunu demek istiyorum. Bir de elle pasta yapan arkadaşlarımız olacaktır. Sonucu, en azından beni tatmin etmeyeceğini söylemekle beraber elle hangi tip pastayı yaparsanız yapın vernik üzerinde herhangi bir aşındırma olmayacaktır dolayısıyla her ne kadar mikron kaybı teorik olarak mümkün olsa da bu kaybı boya ölçer cihazında görmek pek mümkün değil. Tamamen sallıyorum ama belki elle yüz kere pasta yaparsanız, bir seferde makine ile yapılan aşındırmaya bile denk olmayan az miktarda bir aşındırma olacaktır.

Aşındırıcı pastaların avantajları ise:
1-) Yapılan pasta işlemi aşındırma yaptığı için araçta tekrar çizik olmadığı müddetçe kalıcıdır.
2-) Pasta artıkları yüzeyden iyice arındırıldıktan sonra yapılan cila ya da seramik en uzun dayanım süresine sahip olur.

Dezavantajları:
1-) Aşındırma yaptığı için boyanın kalınlığı ile orantılı olarak sınırlı uygulama sayısına sahip olursunuz.
2-) İyi bir işçilik ve kaliteli ekipman gerekir (orbital polisaj makinesi, 4300K spot led ışık, boya ölçer vb.) açık gri beyaz ve sarı gibi renklerde pek belli olmasa da kırmızı, lacivert kahverengi ve siyah gibi koyu renkli araçlardaki kötü işçiliği güneş ışığı ya da 4300K led ışık altında hare olarak görürsünüz.

Abilerim, arkadaşlarım merak edip bana sordukları için cevaplamak isterim. Cilalar vernik üzerinde ince bir tabaka oluşturuyor ve dolayısıyla aşındırma yapmaları mümkün değil. Bu tabakadan kastım 1 mikron bile olmayan bir kalınlık çünkü cila ve seramik kaportaya sürülüyor ve kuruduktan sonra ürünün fazlası bez ile silinip fazlalığın alınması sağlanıyor. Zaten bu film tabakasının başlıca görevi yüzeyin kalın olmasından ziyade kaygan olup kirlerin tutunamamasını ve temizlik sırasında da yüzeyden kolayca uzaklaştırılmasını sağlamak. Bu yüzden o film tabakasının ne kadar çok kalın olması için o kadar fazla ürün sürülmesi aslında o kadar da israf demek çünkü kuruduktan sonra fazlasını sileceğiniz için fazlası elinizdeki beze geçecektir. Bu sebeple bu tip uygulama yaparken mümkün olan en az sarfiyatı yapmaya çalışırsanız daha az malzeme tüketerek de aynı sonuca ulaşabilirsiniz. Seramik kaplamanın oluşturacağı tabaka kalınlığı için de bir şey söylemek istiyorum. Bugün 50ml lik bir seramik kaplama dahi alsanız elinizin ayarına göre maksimum 2 sedan veya 3 hatchback arabaya uygulama yapabilirsiniz ve 50 ml lik ürünün tamamı tek bir hacthback araca uygulansa bile kaporta üzerindeki filmin kalınlığı 1.4 mikrona falan geliyordu. Yani gerçek değeri 80 mikron olan bir vernik+boya+astar kalınlığı, cihaz çok kaliteli ise size 81 ya da 82 olarak gözükür. Çin mallarının ± 10 toleransı falan var ki o tip ucuz cihazlarda gerçek değeri yakalamak zaten imkansız oluyor. Yani demem o ki araba sayısı 2 ye ve 3 e çıkarsa o zaman tespit bile edilemeyecek kadar ince bir film tabakası oluyor kaportada ama mantık gene kaygan yüzey oluşturup kirin daha zor tutunması ve tutunan kirin de daha çabuk temizlenebilmesi üzerine kurulu sadece cilalarda carnauba mumu, bal mumu ya da montan mumu gibi doğal ya da çeşitli silikon katkılı sentetik polimerler kullanılırken seramik kaplamalarda ise silisyum oksit gibi malzemeler kullanılıyor ve tamamen tercihe göre seramik ya da cila seçimi yapılabilir. Kıssadan hisse olarak birisi birisinden daha iyi ya da kötü olmayıp tamamen tercihe kalıyor. (Sıvının hacmi ve arabanın ortalama yüzey alanına göre bir hesaplama yaparak bunun sonucunu bulmuştum)


Seramik kaplamayı kendiniz yapmak isterseniz başlangıç olarak aliexpressdeki mavi şişe içindeki seramiklerden başlayabilirsiniz onların ortalama 4 ila 6 ay arası bir dayanım süresi var. Hata yaparsanız da oluşan görüntü için dert etmeyin o kalıcı olmayacaktır, vakit geçtikçe yüzeyden siz farkında olmadan yavaş yavaş koparak uzaklaşıyor zaten.

Cila için ise tavsiyem ise ilk başta dediğim gibi en kötü cilayı alsanız bile, hiç cila olmamasından daha iyidir. Yüzeyde boncuklanma azaldığı zaman cila uygulamasını tekrarlarsınız. İllaki bir marka tavsiyesi verecek olursam da soft99 marka cilalar, özellikle fusso coat serisi cilaları araç ph nötr şampuanla yıkanırsa 6 ila 8 ay arası boyunca arabanın boyasını koruyacaktır. 200 lira gibi bir fiyatı olmasına rağmen 15-20 uygulamayı rahat rahat görürsünüz.

Not: Biraz önce mesajı yazarken yanlışlıkla gönderdim, şimdi düzeltip tekrar yazdım kusuruma bakmayın.

@kannn @omeroz
 
Son düzenleme:
Aşındırma konusunu açıklamak istiyorum önce. Kaportada yüzeysel bir çizik olsun (saca kadar inmiş derin çizik değil yani) ve bu çiziği yok etmek istiyorsanız izlemeniz gereken 2 yöntem var. Birincisi dolgu içerikli yani silikonlu pasta kullanarak o çiziğin silikonla dolması sayesinde çiziği kapatmış kamufle etmiş olursunuz ama bu yöntemde kalıcı sonuç olmaz çünkü yıkana yıkana zaman içinde ya da izopropanol gibi alkollerle anında çiziği tekrar ortaya çıkarabilirsiniz. Silikonlu pasta kötü müdür, hayır değildir. Tamamen tercihe göre silikonlu pasta kullanılabilir. Avantajlarını sıralamak istersem;

1-) Boyası incelmiş ya da evveliyatı bilinmeyen araçlar için kullanılabilir.
2-) Aşındırıcı pastalara göre daha kısa sürede sonuç alınır.
3-) Dolgu yaptığı için mikronda değişime sebep olmaz ve uygulama yapılırken yumuşak ped kullanılması gerekir. Keçe ve sert pedler zaten kendilerinin de aşındırma özelliği olduğu için silikonlu pastayı keçe ile uygularsanız çok az bir miktar mikronda kayıp olabilir.

İkinci yöntem ise aşındırıcı pasta kullanarak çiziğin etrafındaki verniği çizik seviyesine kadar indirip çiziği artık görünmez yapmak. Aşındırıcı pasta uygularken piyasada kalın ve ince pasta gibi laflar duyarsınız. Bunlar, piyasada aşındırma değerlerine göre lakap almıştır ama doğrusu üreticinin tavsiye ettiği ve zamanla deneme yanılma ile kazanılan tecrübe ile hareket etmektir. Örnek vermek gerekirse Menzerna' nın ağır diye tabir edilen pastası FG400' dür ancak pek bilinmese de ağır aşındırıcı başlığı altında
Slikon bazlı pasta öneriniz ve cila öneriniz varmıdır bunun yanında kil ve boya koruma ve demir tozu kullansakmı kaporta için sıralamamız ne olmalıdır
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Nobran
Slikon bazlı pasta öneriniz ve cila öneriniz varmıdır bunun yanında kıl ve boya koruma ve demir tozu kullansakmı kaporta için sıralamamız ne olmalıdır

Hocam boya koruma zaten cila ya da seramiğin kendisi oluyor. Onları, boyayı korusun diye sürüyoruz. Çok terim olduğu için bunlar hep birbirine karışıyor ama sıkıntı yok :)

Silikonlu pasta hiç kullanmadım ancak çbs belcolarda silikon vardır ve elle uygulama tavsiye etmesem de yapılabilir. Cila için uzun dayanım isteniyorsa sof99 fusso coat, daha az dayanım ancak daha parlak olsun isteniyorsa gene soft99 authentic kullanılabilir. Zymöl gibi pahalı markalar da var ancak tercih eder misiniz bilemediğim için genellikle hastalara başlangıç olarak bu marka önerilir :D En parlak ve en uzun dayanımın kesiştiği bir ürün yok maalesef.

Önünüzdeki araç fren yaptığı zaman fren balatasından çıkan tozlar sizin arabanın kaportasına bıçak gibi saplanır ya da sanayi bölgelerine yakınsanız demir tozları arabanın verniğine bir şekilde tutunur ve elinizi yüzeyde gezdirdiğinizde temiz gibi görünse bile elinize pütür pütür bir şeyler geliyorsa onlar ekseriyetle demir tozudur. Renk değiştirip kırmızıya çalan demir tozu sökücüler (jant temizleyiciler) var ancak o renk değiştirme işi jant için işin şov kısmı ancak kaporta üzerinde de demir tozu var mı yok mu tespit etmede kolaylık sağlıyor. Demir tozu sökücü olarak en rahat ulaşabileceğiniz ürün Sonax Jant temizleyicisi ancak bunu kullanmadan önce 1:1 oranında sulandırıp gölgede uygulayın ve daha sonrasında çok iyi durulayın.

Kil ise, demir tozunun sökemediği diğer kirleri zift, reçine ya da yabancı maddeleri boyadan uzaklaştırmaya yaramakta. Bunu da en kolay bir sabunlu su karışımı hazırlayıp fısfıs şişeye koyup sabunlu sıktığınız yüzeye çok bastırmadan gezdirerek yapabilirsiniz. Kil ne kadar sert ise çizme ihtimali o kadar artar çünkü. Bilt Hamer kil hamuru bulabilirseniz mutlaka onu kullanın. Yoksa gene soft99 marka falan alabilirsiniz ancak çin malı olanları en son tercih edin kil konusunda hocam.

Şimdi genel olarak kabaca bir sıralama yapılacaksa bir uygulama baştan aşağı şu şekilde olmalı ki dört dörtlük olsun.

A-) Yüzeyi polisaja hazır hale getirmek için
1-) Ön yıkama
2-) Çift kova yıkama
3-) Demir tozu temizliği
4-) Kil temizliği
B-) Polisaj sırasında izlenecek yollar (makine ile yapılacaksa)
5-) Kalın pasta ya da Silikonlu pasta (Silikonlu pasta elle uygulanacaksa uygulamayı üstüpü gibi şeyler değil de tutması daha rahat olan uygulama süngeri gibi şeyleri tavsiye ederim. Silikonlu pasta makine ile yapılacaksa yumuşak sünger kullanılmalı.
6-) İnce pasta (makine ile yapılacaksa kullanılmalı. Elle yapılan pastada kalın pasta izlerini kaybetmek için ince pasta kullanmaya gerek yok)
7-) Gerekirse hare giderici (makine ile yapılacaksa kullanılmalı. Elle yapılan pastada hare oluşmaz o yüzden gerek yok)
8-) İzopropanol, bulaşık deterjanı ya da m700 yüzey temizleme tineri kullanarak pasta artıklarını yüzeyden temizleme
C-) Boya koruma sırasında izlenecek yollar
9-) Seramik ya da cilanın uygulanması
10-) Seramik yapılacaksa mümkünse kapalı garajda, açık havada yapılacaksa da tozdan uzak bir ortamda uygulayın ve 24 saat boyunca suyun temas etmemesini sağlamak için varsa kapalı garajda muhafaza etmeye çalışın.

Kabaca bu tip bir uygulamayı dışarıda para verip yaptırmaya kalksanız yüzünüzü güldüren bir sonuç için minimum 1000 lira civarı para isterler. Ertesi gün gidip alırsınız aracı. Zaten sabah bırak akşama gel deyip 300 e 500 e seramik var diyenden kaçın. Şu işleri dört dörtlük A' dan Z' ye layıkı ile ve kaliteli malzeme/ işçilikle yapan bir yerin tam hakkı da aşağı yukarı ortalama 2000 lira, kalbur üstü mekanlarda 10, 15 bin liraya kadar talep edebilirler ama ben her zaman malzemesidir makinesidir falan eğer eviniz bunları yapmak için müsait ise bunları satın alıp kendimizin yapması taraftarıyım. Perçin örneğindeki gibi, o parayı verip 1 kerelik hizmet almaktansa ne gerekiyorsa edinirseniz en azından elinizin altında bir perçin tabancası da olmuş oluyor çünkü :)
 
Geri
Üst