Hocam boya koruma zaten cila ya da seramiğin kendisi oluyor. Onları, boyayı korusun diye sürüyoruz. Çok terim olduğu için bunlar hep birbirine karışıyor ama sıkıntı yok
Silikonlu pasta hiç kullanmadım ancak çbs belcolarda silikon vardır ve elle uygulama tavsiye etmesem de yapılabilir. Cila için uzun dayanım isteniyorsa sof99 fusso coat, daha az dayanım ancak daha parlak olsun isteniyorsa gene soft99 authentic kullanılabilir. Zymöl gibi pahalı markalar da var ancak tercih eder misiniz bilemediğim için genellikle hastalara başlangıç olarak bu marka önerilir
En parlak ve en uzun dayanımın kesiştiği bir ürün yok maalesef.
Önünüzdeki araç fren yaptığı zaman fren balatasından çıkan tozlar sizin arabanın kaportasına bıçak gibi saplanır ya da sanayi bölgelerine yakınsanız demir tozları arabanın verniğine bir şekilde tutunur ve elinizi yüzeyde gezdirdiğinizde temiz gibi görünse bile elinize pütür pütür bir şeyler geliyorsa onlar ekseriyetle demir tozudur. Renk değiştirip kırmızıya çalan demir tozu sökücüler (jant temizleyiciler) var ancak o renk değiştirme işi jant için işin şov kısmı ancak kaporta üzerinde de demir tozu var mı yok mu tespit etmede kolaylık sağlıyor. Demir tozu sökücü olarak en rahat ulaşabileceğiniz ürün Sonax Jant temizleyicisi ancak bunu kullanmadan önce 1:1 oranında sulandırıp gölgede uygulayın ve daha sonrasında çok iyi durulayın.
Kil ise, demir tozunun sökemediği diğer kirleri zift, reçine ya da yabancı maddeleri boyadan uzaklaştırmaya yaramakta. Bunu da en kolay bir sabunlu su karışımı hazırlayıp fısfıs şişeye koyup sabunlu sıktığınız yüzeye çok bastırmadan gezdirerek yapabilirsiniz. Kil ne kadar sert ise çizme ihtimali o kadar artar çünkü. Bilt Hamer kil hamuru bulabilirseniz mutlaka onu kullanın. Yoksa gene soft99 marka falan alabilirsiniz ancak çin malı olanları en son tercih edin kil konusunda hocam.
Şimdi genel olarak kabaca bir sıralama yapılacaksa bir uygulama baştan aşağı şu şekilde olmalı ki dört dörtlük olsun.
A-) Yüzeyi polisaja hazır hale getirmek için
1-) Ön yıkama
2-) Çift kova yıkama
3-) Demir tozu temizliği
4-) Kil temizliği
B-) Polisaj sırasında izlenecek yollar (makine ile yapılacaksa)
5-) Kalın pasta ya da Silikonlu pasta (Silikonlu pasta elle uygulanacaksa uygulamayı üstüpü gibi şeyler değil de tutması daha rahat olan uygulama süngeri gibi şeyleri tavsiye ederim. Silikonlu pasta makine ile yapılacaksa yumuşak sünger kullanılmalı.
6-) İnce pasta (makine ile yapılacaksa kullanılmalı. Elle yapılan pastada kalın pasta izlerini kaybetmek için ince pasta kullanmaya gerek yok)
7-) Gerekirse hare giderici (makine ile yapılacaksa kullanılmalı. Elle yapılan pastada hare oluşmaz o yüzden gerek yok)
İzopropanol, bulaşık deterjanı ya da m700 yüzey temizleme tineri kullanarak pasta artıklarını yüzeyden temizleme
C-) Boya koruma sırasında izlenecek yollar
9-) Seramik ya da cilanın uygulanması
10-) Seramik yapılacaksa mümkünse kapalı garajda, açık havada yapılacaksa da tozdan uzak bir ortamda uygulayın ve 24 saat boyunca suyun temas etmemesini sağlamak için varsa kapalı garajda muhafaza etmeye çalışın.
Kabaca bu tip bir uygulamayı dışarıda para verip yaptırmaya kalksanız yüzünüzü güldüren bir sonuç için minimum 1000 lira civarı para isterler. Ertesi gün gidip alırsınız aracı. Zaten sabah bırak akşama gel deyip 300 e 500 e seramik var diyenden kaçın. Şu işleri dört dörtlük A' dan Z' ye layıkı ile ve kaliteli malzeme/ işçilikle yapan bir yerin tam hakkı da aşağı yukarı ortalama 2000 lira, kalbur üstü mekanlarda 10, 15 bin liraya kadar talep edebilirler ama ben her zaman malzemesidir makinesidir falan eğer eviniz bunları yapmak için müsait ise bunları satın alıp kendimizin yapması taraftarıyım. Perçin örneğindeki gibi, o parayı verip 1 kerelik hizmet almaktansa ne gerekiyorsa edinirseniz en azından elinizin altında bir perçin tabancası da olmuş oluyor çünkü