LPG sıralı sistemler üreten bir şirkette uzun süre genel müdürlük yaptım; Bu sistemleri sonuna kadar tanırım.. Şu anda tamamen farklı bir sektörde çalıştığım için şu yorumu tarafsızca ama bilgi birikimime dayanarak yapıyorum:
Bazı sistemler, gaza yüklendiğinizde size LPG yakıyormuş gibi gösterdiği halde LPG enjektörlerini kapayıp benzin kullanır.. Özellikle birçok doğu avrupa menşeili ve yaygın olarak kullanılan yerli bir markada bu kronik bir hastalıktır. Aracın motor özelliklerine göre 4000-5000 üzeri belirlenen bir devirde benzin kullanır araç ama bunu göstergede göremezsiniz.. Bunu yapmalarının sebebi LPG ecu sisteminin enjektörleri açıp kapama zamanını yüksek devirlerde sağlayamamasıdır. Ayrıca yüksek devirde full açık olan enjektörler bazı ECU'lerde peak and hold sistemi ile çalıştırılamadığından aşırı ısınma olmaması için benzin kullanımına geçilmek zorunda kalır. Maalesef bu konuyu bilmeyen birçok kullanıcı var ve hem araçlarına LPG montaj masrafı yapıyor hem de benzin + LPG düşünüldüğünde doğru dürüst tasarruf edemiyor.. Bu konuda benzin harcamadan (ilk çalışma ve ısınma süresi dışında) çalışan bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda sistem var...
Size tavsiyem LPG servisinize gidip üst devirlerde benzinle gitme opsiyonunu kapattırmanızdır. (bazı markalar bunu gizlerler ve alelade LPG ciler bunu bilmez çünkü programlarda şifreli gizli bölümlerde olabilir. öyle birşey yok derlerse inanmayın) Bu size tasarruf sağlar. Ama bu durumda kullandığınız LPG sisteminin gerçek performansı (ya da performanssızlığı) ortaya çıkacaktır ve aracınızın üst devirlerde ve yüksek hızlarda yığıldığını göreceksiniz. Ya LPG sisteminizi daha gelişmiş bir marka ile değiştirmeyi ya da ekonomi ile performans kaybı arasında seçimi göze almak durumundasınız.