Araç tüplü ama çok benzin harciyor?

adige_emrah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
141
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar aracım sıralı sistem tüplü ama benzini çok harcıyor gibi geliyor bana. biliyorsunuz ilk çalıştırmada benzinde çalışıyor onun dışında benzinde kullanmıyorum ama nedense benzini çok harcıyor gibi geliyor.

sizce hangi bakımları yaptırmalıyım.
yardımcı olursanız sevinirim.
 
sanırsam bu problem yeterli çalışma sıcaklığını yakalayamadığı zaman meydabna geliyor. Bunu ayarlıyorlar diye biiyorum. Benzinden LPG'ye geçiş sıcaklığını düşürüyorlar sanırsam ama bir zararı olur mu bilemem.
 
soğuk havalarda kısa süreli çalıştır durdur yapmak benzin sarfiyatını artırıyor.ben sabahları evden hastaneye geliyorum tam otoparkta lpg ye geçiyor araba:Dyapıcak bişey yok
 
02 sensörü arızalı ise ondanda çok yakar diye biliyorum. Opcomla bi bakın veya tech2 ile baktırın arıza kaydı var mı?
 
Ama tolganın dediği gibi ilk başta en basitten gidin. Soğuk hava soğuk yerde ve kısa mesafede benzin sarfiyatı artışı normaldir.(Tabi belli sınırlar içinde.)
 
evet araç lpg ye geçtikten sonra tamamdır zaten fakat stop edip yarım saat sonra tekrar hareket ettiğinizde tekrar normalin üstünde benzin yakacaktır
 
lovato sıralı var bende şu an 28 c ayarlı sorun yok lpg ye geçiş kısa zamanda oluyor.
 
benim 35 derece bende düşürecem bu gidişle
 
benzinden tüpe geçişi normal sürede yapıyor başka bir problem var gibi gözüküyor.
 
LPG sıralı sistemler üreten bir şirkette uzun süre genel müdürlük yaptım; Bu sistemleri sonuna kadar tanırım.. Şu anda tamamen farklı bir sektörde çalıştığım için şu yorumu tarafsızca ama bilgi birikimime dayanarak yapıyorum:

Bazı sistemler, gaza yüklendiğinizde size LPG yakıyormuş gibi gösterdiği halde LPG enjektörlerini kapayıp benzin kullanır.. Özellikle birçok doğu avrupa menşeili ve yaygın olarak kullanılan yerli bir markada bu kronik bir hastalıktır. Aracın motor özelliklerine göre 4000-5000 üzeri belirlenen bir devirde benzin kullanır araç ama bunu göstergede göremezsiniz.. Bunu yapmalarının sebebi LPG ecu sisteminin enjektörleri açıp kapama zamanını yüksek devirlerde sağlayamamasıdır. Ayrıca yüksek devirde full açık olan enjektörler bazı ECU'lerde peak and hold sistemi ile çalıştırılamadığından aşırı ısınma olmaması için benzin kullanımına geçilmek zorunda kalır. Maalesef bu konuyu bilmeyen birçok kullanıcı var ve hem araçlarına LPG montaj masrafı yapıyor hem de benzin + LPG düşünüldüğünde doğru dürüst tasarruf edemiyor.. Bu konuda benzin harcamadan (ilk çalışma ve ısınma süresi dışında) çalışan bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda sistem var...

Size tavsiyem LPG servisinize gidip üst devirlerde benzinle gitme opsiyonunu kapattırmanızdır. (bazı markalar bunu gizlerler ve alelade LPG ciler bunu bilmez çünkü programlarda şifreli gizli bölümlerde olabilir. öyle birşey yok derlerse inanmayın) Bu size tasarruf sağlar. Ama bu durumda kullandığınız LPG sisteminin gerçek performansı (ya da performanssızlığı) ortaya çıkacaktır ve aracınızın üst devirlerde ve yüksek hızlarda yığıldığını göreceksiniz. Ya LPG sisteminizi daha gelişmiş bir marka ile değiştirmeyi ya da ekonomi ile performans kaybı arasında seçimi göze almak durumundasınız.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst