Aracım yağ yakıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bestking
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valla 1000 KM'de 0,6 Litre yağ tüketimi normal diyor kitapcık ama tüm modellerde yazıyor bu bazıları bir damla yağ eksiltmiyor.

Benim araç 1.2 motor ve ufak motor olduğundan biraz sıkıştırınca yağ eksiltmeye başlıyor. Birde diğer motorlara göre biraz daha sıcak bir motor bizimkiler bundan dolayıda yağı buharlaştırıyor.

Beniz araç 1.000 KM'de bazen 200ml bazende 400ml eksiltiyor. Neyse alıştık yağ eklemeye. Benim korkum arabayı satarken ustaya gösterdiğimizde hemen üflüyor bu araba diyecektir işin yoksa üstten egzantirikli arabalarda yağ kapağından hava gelir diye anlat dur
 
Selim abi yag yaktirtmayan yag en iyi yag midir :]
senin icin soylemiyorum abi ama genelde arac yag yakmasinda kamyon yagi veya 20w50 koyalim diyenler var :D:D
Kim söylüyor onu yahu :)
helal o ustaya :)
ben 0w40 koydu ise 5w30 denesin veya 5w koydu ise 10W en son care derim ben demem hiç kamyon yağı hatta ben 5w üzeri karşıyım forumda araştırdın ise bu konuda yağın kışın kıvamını yazmıştım...ha aracın belli markada kalitesiz yağı yakar o zaman kaliteliye veya bir üst sınıfa gidersin eski araba 0w40 veya 5w30 kaltırmaz toleransları zükselmiştir o zaman ince gelir atar...
 
Selim abi yag yaktirtmayan yag iyi yag midir :]
senin icin soylemiyorum abi ama genelde arac yag yakmasinda kamyon yagi veya 20w50 koyalim diyenler var :D:D


Kalin yaga alisan bir motora her hangi bir sekilde ince yag konursa normalde olmayan tuketimler gorulmesi yasanan bir olay, eger arac 10/40 yari sentetik kullaniyorsa, birden 0/30 - 0/40 gibi tam sentetik yaga gecmesi aracta yag tuketimini artirir, o yuzden ureticiler motorun alistigi yagdan devam edilmesini oneriyor, SIKLIKLA yapilan yag tipi degisimi bu tip sorunlarin olusmasina sebep oluyor.

20/50 - 10/60 gibi mineral yaglara gecis ise sanayi ustasi isidir, aracini seven bunu yapmasin.
 
Kim söylüyor onu yahu :)
helal o ustaya :)
ben 0w40 koydu ise 5w30 denesin veya 5w koydu ise 10W en son care derim ben demem hiç kamyon yağı hatta ben 5w üzeri karşıyım forumda araştırdın ise bu konuda yağın kışın kıvamını yazmıştım...ha aracın belli markada kalitesiz yağı yakar o zaman kaliteliye veya bir üst sınıfa gidersin eski araba 0w40 veya 5w30 kaltırmaz toleransları zükselmiştir o zaman ince gelir atar...

abi sen "kalina gec dene" diyince cok genel olmustu :] o yuzden bilen bilmeyen en kalinina gecmesin diye saka ile karisik soyledim :] yoksa senin bilginden suphe yok abi..

Kalin yaga alisan bir motora her hangi bir sekilde ince yag konursa normalde olmayan tuketimler gorulmesi yasanan bir olay, eger arac 10/40 yari sentetik kullaniyorsa, birden 0/30 - 0/40 gibi tam sentetik yaga gecmesi aracta yag tuketimini artirir, o yuzden ureticiler motorun alistigi yagdan devam edilmesini oneriyor, SIKLIKLA yapilan yag tipi degisimi bu tip sorunlarin olusmasina sebep oluyor.

20/50 - 10/60 gibi mineral yaglara gecis ise sanayi ustasi isidir, aracini seven bunu yapmasin.

ben zaten senin soylediklerini aksi bir durum soylemedim... dediklerinede katiliyorum yalniz bir sey haric, 10w60 sanayi ustasi yagi degildir. 10w60 ozellikle bazi turbo araclarda ve yuksek modlu araclarda cok tavsiye edilen yaglardan biridir. Turkiye de bulunan 20w50 ler sanayi tipi olabilir ama yurtdisindaki 20w50 ler cogu drag, time attack gibi farkli tipte yarislarda da kullaniliyor, tabii konumuz normal arac ve Turkiye oldugu icin 20w50 den uzak durmak lazim :)
 
Son düzenleme:
işin ilginç tarafı, kitapçıkta 1000 km de 0,6 litre azalması normal dendiği halde aracı aldığımdan itibaren 1200 km geçmiş, yağını kontrol ettim neredeyse hiç azalma yok, nedir anlamak zor :)
 
Tavsiye üzerine bende en son vectra aracıma shell helix HX7 yağ koydum.Araçta daha önce hafif yağ kaçağı vardı.Contaları değiştirdik hala kaçak devam ediyor.Ayrıca motor üst kapağının arkasında emme manifoltu oluyor sanırım orada yağ görmeye başladım.Bu yağ gerçekten ince 10-40 olduğu halde.Acaba bu yağdan kaynaklı mı kaçaklar.
 
Geri
Üst