Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weSti555
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
prince' Alıntı:
katalitik konvertöre zararın kesinlikle olmaz. (katalitik konvertör hatalı ateşleme, yanmamış yakıtın katalitik konvertöre dolması, içerde ısı neticesinde patlayıp çevre elemanlara zarar vermesiyle hasar görür)

yüksek oktanlı yakıt araçta vuruntuyu azaltır. 95-97 hatta 100 oktan yakıtlar Opel araçlar için uygundur

95 oktandan daha düşük yakıt kullanmazsanız, yakıt ile ilgili problem yaşamazsınız.
İşte bukonuda ulaşılan can alıcı noktayı yakalamış olduk.Ateşleme sisteminin bakımsızlığının sonucunun açtığı yara. katalizötörün yok oluşu demek. (Benzinde 95 ten düşük olmmasıtabiki önem arz ediyor)
 
ben önce 95 kullandım.son 10-12 depodur 97 kullanıyorum.ses kesinlikle azaldı.performansta ise değişiklik yok.zaten araç 1.6 ne farkedecek ki?
 
ben ayda 6 ile 8 depo arasında 95 oktan yakıt tüketiyorum
ama arada bitince yarım depo 100 oktan alıyorum daha iyi yandıgını düşünerek yada başka sebeplerden yanma odasında biriken kurum vs gibi şeyleri atar düşüncesiyle kullanıyorum bu yakıtı acaba dogrumu yapıyorum yanlışmı ?

bu arada seat toledoya 95 oktan yakıt alınca motor arıza ışıgı yanıyor ve servis 98 yada 100 oktan kullan diyor ışıgı söndürüyor 100 oktanda sorun yok
ama yine 95 alınca yanıyor bu durumda eger seat yakıtı tanıyıp arıza ışıgı yakıyor opelin her hangi bir modelinde bu sistem varmı
 
Arkadaşlar 2-3 hafta önce arabamda arıza lambasıyandı. Servise gittim Tech2 ye bağladılar aracı. Servisin sölediği; "Düşük oktanlı yakıt yüzünden 4 nolu piston tekleme yapmış. Araca herzaman 97 oktan benzin al". Valla servisin yalancısıyım. şimdi 97 kullanıyorum, yakıtta da değişme yok sestede, ama arıza lambası bi daha yanmadı. Bilginize
 
bu araçlar düşük oktanlı yakıttan değil kalitesiz yakıttan muzdarip olurlar. sen 95 oktana geri dönüş yap.
benzinliğini değiştir, total tavsiye..

reallaz61' Alıntı:
Arkadaşlar 2-3 hafta önce arabamda arıza lambasıyandı. Servise gittim Tech2 ye bağladılar aracı. Servisin sölediği; "Düşük oktanlı yakıt yüzünden 4 nolu piston tekleme yapmış. Araca herzaman 97 oktan benzin al". Valla servisin yalancısıyım. şimdi 97 kullanıyorum, yakıtta da değişme yok sestede, ama arıza lambası bi daha yanmadı. Bilginize
 
farklı türde yakıt kullanmanın pek zararı yok. fakat; oktan değişimi gibi durumlar söz konusu olduğunda deponuzdaki yakıtı mümkün olduğu bitirmeye çalışın.
nedenine gelince : farklı oktanlı yakıtlar benzin deposunda homojen bir şekilde karışamaz.

aga78' Alıntı:
ben ayda 6 ile 8 depo arasında 95 oktan yakıt tüketiyorum
ama arada bitince yarım depo 100 oktan alıyorum daha iyi yandıgını düşünerek yada başka sebeplerden yanma odasında biriken kurum vs gibi şeyleri atar düşüncesiyle kullanıyorum bu yakıtı acaba dogrumu yapıyorum yanlışmı ?

bu arada seat toledoya 95 oktan yakıt alınca motor arıza ışıgı yanıyor ve servis 98 yada 100 oktan kullan diyor ışıgı söndürüyor 100 oktanda sorun yok
ama yine 95 alınca yanıyor bu durumda eger seat yakıtı tanıyıp arıza ışıgı yakıyor opelin her hangi bir modelinde bu sistem varmı
 
GÜncell
 
Geri
Üst