oktan sayısı elektronik enjeksyonlu araçlarda önemlidir, enjeksiyon sistemi benzin içindeki oktanı bir şekilde algılıyor(nasıl yapıyo bende bilmiyom ama el kitabında okumuştum böyle birşey olduğunu) ve ateşleme süresini vs. ona göre hesaplıyor, ama bu motor 2 litre bunda daha iyi öbürü 3 litre onda daha da iyi diye bir durum yok performans aracın enjeksyon sisteminiyle doğrudan alakalı, discovery channel da dyno ya sokup denediler renault clio 1.4 16v(2003) 2 beygir güç artışı yaşadı,vw golf gti(2004) 6 beygir güç artışı yaşadı,subaru impreza(2004) 24 beygir güç artışı yaşadı bu güç artışını da şöyle özetlediler:
"subaru impreza yüksek performans elde etmek için üretilmiş bir enjeksyon sistemine sahip bu yüzden yüksek oktanlı benzinin tüm avantajlarından tamamen yararlanabilecek bir araba olduğunu söylediler.Diğer iki arabanında böyle düşük bir artış göstermesinin nedeninin enjeksyon sistemlerinin performans değil az tüketim için üretilmesi olduğunu söylediler.
bu arada her ne kadar vw golf aracına gti damgasını vurmuş olsada enjeksyon sistemi yine normal bi aile arabası standardına yakın..." dediler.