Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan weSti555
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bunu pek anlamis degilim.
benim kitapcikta super kullanin, zorda kalirsaniz normal koyun diyor.
lakin burda super 95 oktan, normal 91 oktan. ben hep 95 oktan kullaniyorum ve cok memnunum. shellden bi ara vpower aldim 100 oktan ama 95 bence daha iyi...

95e devam
 
İki oktanın zararı olmaz. Oktan değerlerinin sözü edilen değerlerin standartlığının olmadığından devamlı bahsediliyor. Endişe etmene gerek yok . Ben devamlı 97 kullanıyorum. vede memnunum. :good:
 
Son düzenleme:
Bu konu çok sayıda başlıkla tartışılıyor. Normalde şehir içi araçlar 95 oktana göre yapılıyorlar. Fakat bizde 95 oktan 95 olmadığı için 97 oktan 95 in görevini yapıyor gibi birşey aslında kaliteli 95 oktan araçlarımız için yeterli. Ben performansın genel olarak psikolojik old. düşünüyorum. shell 95 yeterli shell V-Power son derece güzel. (türkiye şartlarında)
 
Oktan fazlası beygir gücünde faydalı.
Yüksek suratte ve yüklü durumda farkını hissediyorum ama bir kaç depodan sonra daha belli oluyor.
95 oktan diyoruz da fırsatınız olursa bir analiz yaptırın benzininizin.
Bir istasyondan aldığımız benzinin içinden su çıktı şaşırtıcı miktarda.
Malum, oktan oranı da düşük.
Özellikle yağmur sonrası oluyor bu durum.
Ayrıca yakıt alacaksanız sabahın erken saatlerini tavsiye ediyorum.
Yakıtın sıcaklığı düşük olduğu için aynı hacimde daha yoğun benzin alırsınız.
Bu oktan sayısından daha önemli bence.
 
en iyisi 97..
 
97 oktan benzin aslında performans artışını belirgin olarak 2000 cc ve üzeri motor hacimli araçlarda hissettiriyor tüketim ise benzinin markasına göre çeşitli miktarlarda artıyor,1800 cc ve altındaki araçlar için daha ucuz ve performansta fark ettirmemesi ve daha az tüketim değerleri olması açısından en uygun benzin 95 oktan olanı...
 
ya ben biyerden benzin aldım arabamı aptallaştırdı merak ediyorum acaba bu benzinliklerin kontrolleri kimler tarafından ve ne sıklıkla yapılıyor bilen varmı? Arabanın performansını bu denli etkileyen bir faktör nasıl olurda bu kadar sorumsuzca satılabilir anlamakta güçlük çekiyorum doğrusu...
 
ya ben biyerden benzin aldım arabamı aptallaştırdı merak ediyorum acaba bu benzinliklerin kontrolleri kimler tarafından ve ne sıklıkla yapılıyor bilen varmı? Arabanın performansını bu denli etkileyen bir faktör nasıl olurda bu kadar sorumsuzca satılabilir anlamakta güçlük çekiyorum doğrusu...

Q-wan denen araçlar (Kalite minübüsü) hergün durmadan dolaşıyorlar (shell için konuşuyorum) onlar her istasyondan numune benzin vs. alarak kendi araçları içerisindeki laboratuvar malz. ile ölçümler yaparak benzinin saflığını belirliyorlar. Eğer belirli bir oranın üstünde kirli yada katkılı çıkarsa derhal istasyona yaptırım uygulanıyor. Nerden benzin aldın bilmiyorum ama shell opet ve bp de benzin istasyonları mümkün oldukça sık bir biçimde denetleniyor. Ayrıca yakıt tankları yer altında çok sağlam tanklarda muhafaza ediliyor. Yani istasyon sahibinin depoyu açıp içine su katması gibi basit bir iş değil bu. Özellikle büyük illerimizde söylediğim firmaların benzinleri gayet kaliteli genel olarak (münferit kirliler olabilir tabiki). Shell daima kaliteli ve güvenlidir. Şikayeti olan arkadaşlar hemen hiç çekinmeden shell müşteri hizmetlerini arayarak istasyondan şüphelendiklerini ya da hertürlü memnuniyetsizliklerini belirtsinler mutlaka sonuç verecektir.
 
oktan sayısı elektronik enjeksyonlu araçlarda önemlidir, enjeksiyon sistemi benzin içindeki oktanı bir şekilde algılıyor(nasıl yapıyo bende bilmiyom ama el kitabında okumuştum böyle birşey olduğunu) ve ateşleme süresini vs. ona göre hesaplıyor, ama bu motor 2 litre bunda daha iyi öbürü 3 litre onda daha da iyi diye bir durum yok performans aracın enjeksyon sisteminiyle doğrudan alakalı, discovery channel da dyno ya sokup denediler renault clio 1.4 16v(2003) 2 beygir güç artışı yaşadı,vw golf gti(2004) 6 beygir güç artışı yaşadı,subaru impreza(2004) 24 beygir güç artışı yaşadı bu güç artışını da şöyle özetlediler:
"subaru impreza yüksek performans elde etmek için üretilmiş bir enjeksyon sistemine sahip bu yüzden yüksek oktanlı benzinin tüm avantajlarından tamamen yararlanabilecek bir araba olduğunu söylediler.Diğer iki arabanında böyle düşük bir artış göstermesinin nedeninin enjeksyon sistemlerinin performans değil az tüketim için üretilmesi olduğunu söylediler.
bu arada her ne kadar vw golf aracına gti damgasını vurmuş olsada enjeksyon sistemi yine normal bi aile arabası standardına yakın..." dediler.
 
Geri
Üst