Ben aracımı benzinli aldım ki lpg yi kendim taktırayım diye..İyi de oldu, benzindeki tüketimi ölçme şansım oldu,benzinde 8-8,5 lt/100 km tüketimim vardı...Lpg deki sarfiyat yüzde 20 fazlası olacagına göre 9.6-10.20lt/100km tüketim bekliyordum. Ancak sanki iice tasarruf edelim diye daha da sakin kullanmaya baslayınca ,aşağıdaki msjımda da yazdıgım gibi 9.65 it/100 km yi tutturmuş durumdayım.Yüzde 40 hesabını ise hemen yapayım. Benzinde 28 kuruş yakardım, şimdi 17 desek 28-17=11 11/28=0.39 yani tam yüzde 40 oluyor. Bütün bunlar ş.içi verilerimdir belirteyim.
Araç kullanımım ise 3000 deviri ş.içinde katiyen geçmem(istisnalar kaideyi bozmaz) . Şiçi trafikte 5.vites görülmez ama ben 70km hızda 5 e atan biriyim.40 km/sa hızda 3 e gecip,55-60 civarı 4 e atarım ve eger düz bi satıh varsa da 70de 5 e geciririm.Kesinlikle boşa atmam aracı (duragan trafik haricinde e mecburen tabi

) Bunun dışında klasik olarak lambalara gelmeden vites küçültüp (işte cut-off kullanımı bu) en son dururum, ani frenlerden mümkün mertebe kacınırım...Kullanım tarzım böyle yani...Ha bir de lpg yi sürekli aynı yerden, şu anda konya yolunda (konya istikametinde) opet aygaz eurolpg den alıyorum...Şu sıralar 1.72 ye düşmüş, gecen hafta 1.79 idi.
Ha düşük devirde vites degistirmek, kullanmanın motora ve aksamlara belki bi zararı vardır ama aracım 72 binde ve 300-400 binde motor isteyen arabam 200 binde motor yapılsa dahi ben o zamana kadar zaten satarım aracı, bunun da hesabı bu acıkcası...Yani devirsiz kullanımın zararları varsa da bunun yorumunu uzman üyelerimiz yapsın...
İyi günler