Aşırı yağ yakma sorunu

Siz yakın zamanda kompresyon ölçtürün yağ yakıyor motor içine veyahut üst kapağa daha çok zarar verirsiniz segman kırdı belki komple gömlek çizersin yada belkide araç subaplardan kaçırıyor yine farklı yerlerden daha büyük zarar verir motor içine imkan varsa yağ yerine direk motor rektefe yaptırın eğer ki gömlek sorunlu çıkarsa kısa vadede sorun tekrarlayabilir
 
Son düzenleme:
Siz yakın zamanda kompresyon ölçtürün yağ yakıyor motor içine veyahut üst kapağa daha çok zarar verirsiniz segman kırdı belki komple gömlek çizersin yada belkide araç subaplardan kaçırıyor yine farklı yerlerden daha büyük zarar verir motor içine imkan varsa yağ yerine direk motor rektefe yaptırın eğer ki gömlek sorunlu çıkarsa kısa vadede sorun tekrarlayabilir
SAgolun hocam rektefe yaptırana kadar hangi yağı kullanmalıyım peki 10/40 inçe geliyor sanırım.
 
SAgolun hocam rektefe yaptırana kadar hangi yağı kullanmalıyım peki 10/40 inçe geliyor sanırım.
Üstad çok kalın koyma her türlü o yağı yakacak zaten şöyle bir yağ duydum snc oil yağ yakmayı önlüyormus 10.40 al koy bakalım dene fark edicekmi
 
Üstad çok kalın koyma her türlü o yağı yakacak zaten şöyle bir yağ duydum snc oil yağ yakmayı önlüyormus 10.40 al koy bakalım dene fark edicekmi
Teşekkürler. Kullandım hocam snc 10/40 değişen bşrsey olmadı. Motor bitik galiba kompresör testi yaptırayım.
 
10/40 tan hangi yağa geçmemi önerirsiniz. Direk 10/60 fazla mı gelir
Arkadaşlar anlatmış ama bende söyleyeyim. Sizi bu yağlar kurtarmaz. Bu kez de başka sıkıntılar çıkar. Arkadaşların dediği gibi kompresyon testi yaptırın ki bu da kurtarmayacak. Çünkü kaçağın sekmandan mı supaptan mı sorusu ortaya çıkacak. Bence ki ben öyle yaptım motoru açacaklar piston sekmanı değişecekler subapları değişecekler araç on numara olacak ama cebinizden bi 5-6 bin çıkacak bu arada.
 
Arkadaşlar anlatmış ama bende söyleyeyim. Sizi bu yağlar kurtarmaz. Bu kez de başka sıkıntılar çıkar. Arkadaşların dediği gibi kompresyon testi yaptırın ki bu da kurtarmayacak. Çünkü kaçağın sekmandan mı supaptan mı sorusu ortaya çıkacak. Bence ki ben öyle yaptım motoru açacaklar piston sekmanı değişecekler subapları değişecekler araç on numara olacak ama cebinizden bi 5-6 bin çıkacak bu arada.
Teşekkürler hocam.
 
supap-piston-silindir-tum-parcalar93bedf78ef0a00c1.jpg


Kompresyon testin sağlam çıkarsa segman ve pistonların sağlam demektir. O zaman akla supaplar gelir. Aracının km sini yazmamışsın ama LPG'li olduğuna göre supaplar normal zamanından daha çabuk eskir. Bu durumda emme supaplarından yanma odasına yağ kaçar, bu yağ da yanınca mavi dumana neden olur. Ama benim aklıma takılan husus "aşırı duman" atıyor demen. Supaplardan yanma odasına sızan yağ her kalkışta aşırı mavi duman atmaz, aşırı mavi duman oluyorsa ve aracın motoru normal çalışıyorsa akla segmanların yıpranmasını getirir.
 
Geri
Üst