Aşırı yağ yakma sorunu

supap-piston-silindir-tum-parcalar93bedf78ef0a00c1.jpg


Kompresyon testin sağlam çıkarsa segman ve pistonların sağlam demektir. O zaman akla supaplar gelir. Aracının km sini yazmamışsın ama LPG'li olduğuna göre supaplar normal zamanından daha çabuk eskir. Bu durumda emme supaplarından yanma odasına yağ kaçar, bu yağ da yanınca mavi dumana neden olur. Ama benim aklıma takılan husus "aşırı duman" atıyor demen. Supaplardan yanma odasına sızan yağ her kalkışta aşırı mavi duman atmaz, aşırı mavi duman oluyorsa ve aracın motoru normal çalışıyorsa akla segmanların yıpranmasını getirir.
Teşekkür ederim çok faydalı bi yazı olmuş.
 
Kompresyon testi yapan yer bulamadım maalesef. Bugün aracı çalıştırdığımda motor arıza ışığı yandı ve motor bayağı titreşimli çalışıyordu. 15-20 km gidince kenara çekip motor yağına baktım, yağ benzin kokuyordu. Usta bi kaç gün sonra müsaitmiş. Segmanlar çok mu asındığından dolayı yağ yakıyor ve yağa benzin karışıyordur.
 
Tahminimce Enjektörlerde işeme var. Enjektörler benzini kaçırınca yağ kariyerine benzin gidiyor. Bu benzinde yağı incelterek aşınmış segmanlardan yağ kaçmasına neden oluyor. Arıza belirtileri enjektörleri işaret ediyor; silindirlerde tekleme, motorda Vuruntu, dalgalı rölanti, yokuşlarda çekişte düşüklük ve kesiklik
 
Usta motoru dinledi enjektörlerde sıkıntı yok dedi. Yağdaki koku benzin gibi kokuyor ama ateşe tutunca yanmadı. Büyük ihtimalle motor onarıcı (rest...re) kullandığın için onun kokusudur dedi. 10/60 mo....il almıştım onu koydurdum. Yağ yakmayı kesti ve Motor sessizleşti gibi.
 
Usta, dinleme ile enjektörlerin ne kadar benzin bastığını nasıl anladı ki?
 
Usta, dinleme ile enjektörlerin ne kadar benzin bastığını nasıl anladı ki?
Bende anlamadım. Motoru dinleyip Enjektörlerde sıkıntı yok dedi. Yağdaki kokuda benzin değil dedi. Aksini İspat etmek için yağı kağıda sürüp ateşe verdim yanmadı.
 
Kartere benzin ve Sudan başka geçecek sıvı var mı hocam. Lgd de var araçta. kullanmıyorum ama LPG de. LPG geçmez sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci
Geçmiş olsun sıkıntılı bir durum. Nerede ikamet ettiğinizi bilmiyorum ancak aracınızı sağlam bir bakıma sokma zamanı gelmiş sanırım. Yağı kalınlaştırmak aracınızın Motor içi basıncını artırabileceği ve yağın her noktaya ulaşmasının nazaran uzun süreceği için uzun vadede daha kötü hale getirebilir. Normalde 1.2 Twinport 16V Motorlara 5-30 Öneriliyor oradan siz hesap edin. Motoru dinleyerek Enjektör Püskürtmesini anlayacak ustanın alnından öpüp plaketini takmak lazım bu iş makinalarla ölçülmüyor mu ? :D Subaplardan kaçırıyorsa ve LPG'de kullanıyorsanız Subapları çelik alırsınız bir daha böyle bir problem yaşamamak adına. LPG'de Patlama ısısı daha fazla olduğu için normal subapı zamanla eritebiliyor. Gri Kapak ZX16E Ecotek Vectra'larda bu fabrika çıkışlı geliyor ama Twinport'larda böyle bir şey yok diye biliyorum. Aracınızdan memnunsanız yükseltmek yerine komple yaptırın bu sorundan sizi ne yağ ne takviye sıvılar kurtarır kaput altı güzel bir bakım görsün uzun yıllar güzelce kullanırsınız. Şehir Dışına büyük bir sanayiye gitmenizi öneririm bulunduğunuz yerde böyle imkanlarınız yok ise.
 
. Çok haklısınız. Ya aracı ucuza vercem yada yaptırıp kullancam. Teseklür ederim hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: girdap
Son düzenleme:
Geri
Üst