Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan drwaverunner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Sn.Drwaverunner , Eforunuz için kocaman teşekkürler.. bravoo

Ben bu konuda Opel Türkiyeninde kusuru olduğunu , rakipleri karşısında yeterince reklam yapmadığını düşünüyorum.

Bu yüzden birkaç markanın fanatiği ortada at koşturuyor. madd
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Sn.Drwaverunner,

Hepimiz adına yapmış olduklarınız için benden de kocaman bir teşekkür ve alkış. bravoo
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Sn. Murat.Dursun ve Sn. Alahan1963 teşekkür ederim.
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

drwaverunner link' Alıntı:
"Astra'nın 1.4lt'lik turbo motoru sadece 10hp daha az güç üretmesine rağmen, kalkışlarda Ford'a göre çok daha ağır kanlı hissettiriyor. Bunun teknik veriler tablosundaki haliyse, neredeyse 10 saniyelik 0-100km/sa

hızlanma süresi ve 200km/sa'te kesilen nefes.

PS: Ford Focus 1.6 Ecoboost 4 silindir, turbo motor, 1596cc, 150hp-5700d/d, 240Nm-1600 d/d

arada ki farkın nedeni beygir değil... motor hacmi :)
beygirler yakın olduğunda hızlanmada motor hacmi konuşur :)
ve de yüksek hızlarda ki hızlanmalarda farkı yaratır...
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

ağırlık ve erken başlayan tork da önemli astra da turbo boşluğu bazen rahatsız edebiliyor 1850 devir yüksek bir değer araç boğulmuş halde giderken turbo devreye girince ön lastiklerde patinaj ve kontrol kaybı yaşatabiliyor
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

onderak link' Alıntı:
[quote author=drwaverunner link=topic=493.msg5944#msg5944 date=1297504965]
"Astra'nın 1.4lt'lik turbo motoru sadece 10hp daha az güç üretmesine rağmen, kalkışlarda Ford'a göre çok daha ağır kanlı hissettiriyor. Bunun teknik veriler tablosundaki haliyse, neredeyse 10 saniyelik 0-100km/sa

hızlanma süresi ve 200km/sa'te kesilen nefes.

PS: Ford Focus 1.6 Ecoboost 4 silindir, turbo motor, 1596cc, 150hp-5700d/d, 240Nm-1600 d/d

arada ki farkın nedeni beygir değil... motor hacmi :)
beygirler yakın olduğunda hızlanmada motor hacmi konuşur :)
ve de yüksek hızlarda ki hızlanmalarda farkı yaratır...
[/quote]


Araçlarda aynı güç ve tork değerlerinde performanstaki farklılığı aracın ilk önce ağırlığı sonra güç ve tork değerlerinin bandı (hangi devirde max , max i ne kadar devir sabit tutabildiği v.b...) daha sonra da aktarma organlarındaki kayıp ve şanzuman dişli oranları belirler. Motor hacmi sandığınız gibi aynı güç ve tork da kayda değer etken değildir. Bu sadece motorun ömrü açısından faktör oluşturur. 1.8 ile 1.4 ten aynı güç çıkarılmış ise 1.8 aynı kullanım şartlarında 1.4 ten daha ömürlü olur.
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Motor hacminin ozellikle 100 km uzeri hizlanmalarda fark yarattigini gosteren cok belgesel izledim. Belki ondan boyle dusunuyorum...
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

boşverin belgeselleri :) O belgesellerde aynı beygir ve aynı torka sahip araçlar mı yarıştırılmıştır buna bakmak gerek.  Aracın performansında en önemli unsur güç ağırlık oranıdır. 1 beygir güce nekadar az ağırlık taşıtırsanız o kadar performanslı araç elde edersiniz. Modifiye denen olaydaki ana amaç da zaten aracın gücünü artırmak değil aracın gücünün taşıdığı ağırlığı azaltmaktır. Bunu da ya gücü sabit tutup kütlesel ağırlığı düşürerek ya da kütlesel ağırlığa dokunmadan güç artırımı ile her beygirin taşıdığı ağırlığı azaltarak yaparsınız.Aktarma organları sanzuman oranları güç bandı olsun hepsi de aracın yere aktarabildiği güç ile alakalı faktörler olduğu için iş döner dolaşır güç ağırlık oranına dayanır. Bu sebeplede 1.8 olsun 1.4 olsun aynı güç ve tork değerini aynı band değerlerinde aktarma organlarına ileten ve aktarma organlarında aynı kayba uğrayan ve aynı dişli oranlarına sahip iki araç performans olarak eşittir. Neticede herşeyi aynı olan iki kuvvet aynı ağırlığı aynı şekilde taşır. Performans kanunlarında gücün üretildiği yer değil üretilen güç ana unsurdur
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

eketen link' Alıntı:
Araçlarda aynı güç ve tork değerlerinde performanstaki farklılığı aracın ilk önce ağırlığı sonra güç ve tork değerlerinin bandı (hangi devirde max , max i ne kadar devir sabit tutabildiği v.b...) daha sonra da aktarma organlarındaki kayıp ve şanzuman dişli oranları belirler. Motor hacmi sandığınız gibi aynı güç ve tork da kayda değer etken değildir. Bu sadece motorun ömrü açısından faktör oluşturur. 1.8 ile 1.4 ten aynı güç çıkarılmış ise 1.8 aynı kullanım şartlarında 1.4 ten daha ömürlü olur.

greatt
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

iyi hoş güzel okey çakıyorsunuz arkadaşın yazdıklarına da...!!
2 litre motoru olan 180 beygirlik bi arabayı,
3 litre motoru olan 120 beygirlik bir arabanın,
uzun diye tabir ettiğimiz düzlükte,
120 beygirlik arabanın 180 beygirlik arabayı geçeceğini de biliyorsunuz...

buna göre şunu unutuyorsunuz bence;

1,4 litre motor 210 km de nefesi kesilirken,
1,6 litre motor 230 km de nefesi kesilecektir..
diye atmasyon bir örnek verebiliriz diye  düşünüyorum...
motor gücünü küçümsemeyin bence....!!

5 litre motoru olan arabalar var yani, beygire bile ihtiyaç duymuyorlardır tahminim.... :)
 
Geri
Üst