Volkswagen'in 4. jenerasyon çıktığından buyana genel tasarım çizgisini koruyan ufak tefek değişikliklerle bugüne getirdiği ve 'bugüne kadar üretilenlerin en mükemmeli' olarak nitelenen Golf'ün 6. serisi ile Opel'in radikal bir değişikliğe giderek baştan aşağı yeniden şekillendirdiği 5 Aralık'ta Avrupa'da tüketicilerle buluşacak olan Yeni Astra, Almanya'da karşılıklı olarak kıyaslandı.
Yapılan değerlendirmeye göre, otomobil tutkunlarının bağımlı olduğu duru, saf çizgilerine karşın Opel'in İnsignia ile başlattığı yeni felsefesine uygun olarak ürettiği yepyepi tasarım Astra'ya daha agresif ve bambaşka bir hava katmış.
İç mekanda Golf'ün biraz 'ağır abi' olarak değerlendirilebilecek, eski modellere göre daha heyecan verici, ergonomisi iyi, bir bakışta her şeyi görebileceğiniz ve kontrol edebileceğiniz ön paneli ile öne çıkıyor. Astra'nın ön paneli ise daha teknolojik görünmesine rağmen orta kısımdaki düğme yoğunluğu direksiyonuna ilk olarak oturan insanı biraz ürküttüğü söylenebilir. Ancak, yuvarlak olarak tasarlanan kromaj kaplı gösterge paneli daha sportif durduğu şüphesiz.
Her iki modelin ön tarafı uzun boylular için rahatlık sağlarken Astra'nın arka koltukları biraz daha alçak konumda olduğu için uzun boylular daha rahat nefes alabiliyor.
Golf'ün yıllarca hiç bir rakibine kaptırmadığı kullanım konforu ve rahatlığına rağmen, Astra yüksek hızlardaki yol tutuşu ile kendisini gösterdi.
Yeni Astra'yı Golf karşısında öne çıkaran en önemli özellikler ise yakıt tüketimi ve otomobilin fiyatında. Golf'e göre yarım litre daha az tüketen Astra, güçlü rakibinden Almanya satış fiyatıyla 2,500 Euro (5.400 TL) daha ucuz.