ÇÖZÜLDÜ Astra 1.6 136 hp çekişten düşme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emrtkn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba.. Aracım astra 2017 1.6cdti otomatik vites. Yaklaşık 2 ay kadar önce yokuş çıkarken aracım sarı lamba yaktı. Usta bilgisayara bağladığında P0299 hatası olduğunu tespit ettik. Genel olarak turboya bir kontrol yaptı fakat herhangi bir yerinde çatlak patlak görmediğini söyledi. Hatayı sildi arıza belirginleştiğinde tekrar bakarız dedi. Bir iki hafta sonra yine yokuş çıkarken yine aynı sarı lambayı yaktı. Aracı kenara çektim stop ettim tekrar çalıştırıp yoluma devam ettim 2 3 saat sonra lamba söndü. Bir iki aydır sorun tekrar etmesede aracın sanki çekişinde düşüklük var gibi hissediyorum. Usta o ara anlık bi sıkışma yapmıştır bu hatayı vermiştir dedi geçiştirdi konuyu ama inceleyince ciddi bir durum olduğunu düşünüyorum. Bu hata anlık sıkışma sonucu alınıp bi süre sonra kendiliğinden düzelecek bi hata gibi durmuyor sanki. Genel manada aşırı bir düşüş olmasa da klima falan açınca araç çekişten düşüyor, eskisi gibi gitmiyor sanki. Çok belirgin bi sıkıntı yaşamasam da bir sıkıntı var gibi duruyor. Sayın Emrtkn Bey aradan epey bir vakit geçmiş. Sorunu nasıl hallettiniz acaba bilgilendirir misiniz? Bir de forumdaki arkadaşlardan ricam istanbulda opelden anlayan iyi bir turbocu bilen varsa bana yazabilirse sevinirim.
 
AYNI SORUN BEN DE DE VAR 2 SENEDİR SOGUDUM OPELDEN P0299 HATASI CIKIYOR SORUNU HALLEDEBİLEN OLDU MU
 
@MEHMET_44 bey arkadaşlar manifold ve selenoid valften bahsetmiş çokça.. bunları hiç gösterdiniz mi?
 
BAKILMADIK SENSÖR KALMADI SANIRIM USTAYI DEĞİŞTİRCEM İYİ Bİ USTA ARIYORUM MALATYADAN
 
BAKILMADIK SENSÖR KALMADI SANIRIM USTAYI DEĞİŞTİRCEM İYİ Bİ USTA ARIYORUM MALATYADAN
bugün ustamla görüştüm bende. manifold veya selenoid valfte bir sıkıntı olsa araç muhakkak arıza ikazı yakar dedi. sizde hissedilir bir güç kaybı var mı? bende mesela bu haliyle 170 180 rahat yapıyor araç ama turbo boşluğunda bi sıkıntı var düşük viteslerde anlık tepkimeleri zamanında vermiyor. hızlanmaları çok geç yapıyor hal böyle olunca bastığım anda değil iki üç saniye sonrasında birden anlamsız hızlanmaya başlıyor. ustaya bunu anlattım test etmemiz gerekecek dedi. müsait olduğum bir gün gideceğim test için. ayrıca motor gürültüsü de bu hatayı almadan öncesine göre biraz daha artmış durumda gibi geliyor. nasıl bir belaya bulaştık anlamadım :confused:
 
hocam güç kaybı oluyor çekişten düşüyor araba arıza lambası da yanıyor.
 
hocam güç kaybı oluyor çekişten düşüyor araba arıza lambası da yanıyor.


bakılmadık yer de kalmadı demiştiniz. iyi bir usta bulmanız lazım o zaman sizdeki sorun baya ileri seviyede sanırım
 
Selenoid valfi degistirdinizmi ariza lambasi yakmadanda selenoid valf ariza verebiliyor. Genellikle selenoid valften oluyoz ariza. 1.6 dizeller turbo catlatmiyor genelde 1.4 t catlatiyor
 
Turbo borusi catlagi olabilir gozle gorunmeyebilir giris kismini kesip kelepce atiyolar soylediginiz arizayi yapar

Bu boruyu kontrol ettirin ufak bi catlak dahi olsa basinc duser p0299 a duser
 
Zafer Bey,
Selenoid valf değiştirmedim. Hatta herhangi bir işlem yaptırmadım ben henüz. 1 2 aydır böyle bir derdim var. Arıza lambası yaktığında ustaya götürdüm baktı birşey bulamadı. Turbo hortumuna videodaki gibi kapsamlı bir işlem yapmadı fakat kontrol etti. Arızayı sildik. Akabinde 1 2 hafta içinde tekrar arıza yaktı fakat kendi kendine 2 3 saat sonra arıza ikazı söndü. Tekrar usta baktı yine birşey bulamadı. Arıza daha belirgin hale gelince bakarız dedi. Uzun süredir arıza falan yakmıyor araç ama gidişi arıza yakmadan önceki haline göre biraz düşük gibi geliyor bana. Anlık hızlanmalarda zayıf kalıyor düşük viteslerde. Fakat yüksek hızlara çıkabiliyorum 170-180 vs. gibi. Böyle bir durumum var.
 
Geri
Üst