Hundai araçları zaten doluluk bakımında olsun sorunsuzlık bakımından olsun evet ama bu yakıt konusunda sınıfta kalıyor oda kesin.
Nadir benim araba dizel manuel elite.
1.450 kg, ortalama %80 şehir dışı, %20 şehir içi şu anda yol bilgisayarındaki ortalama yakıt tüketimi 5.4 lt. (yaklaşık 5.000 km. önce sıfırlamıştım) .
üstelik şehir içinde kullandığım yerde her 100-200 mt. ye bir ışık veya kavşak var. her seferinde soğuk motor ile kullandığım mesafe 2-3 km.
şehir dışında genellikle Alanya-Isparta yapıyorum, Alanya Antalya arasında sözde şehirler arası yol ama en az 30 tane trafik ışığı var ve bunların yarısında kırmızıya yakalanıyorsun.
sürekli 2 kişi full bağaj ve her seferinde arka koltuk dahil eşya ile gidip geliyorum
bir de ben ışıklarda seri kalkarım, az dikkat etsem herhalde 5 lt. ye bağlayacağız.
şöyle örnek vereyim bir önceki aracım dizel corsa d idi. aynı yerde ve güzergahlarda, aynı şartlarda standart bir güzergahım ve kullanma sitilim var.
i30 corsadan şehir içerisinde max. 1 lt. gibi fazla yakıyor, dışında ya aynı veya 0.5 lt gibi fazla.
birisi 1200 kg. 75 hp., diğeri 1450 kg 128 hp. ve gırtlağına kadar donanım, konfor.
önceki dizel otomatikler manuelerden şehir içerisinde 2 lt. gibi fazla yakıyordu, ben de bu yüzden almamıştım. şimdiki 7 ileri dct otomatiklerin yakıt tüketimi çok düşük, yaklaşık manueller kadar yakıyor.
5 yıl garanti cabası ve hyundai servisleri müşteri memnuniyeti açısından hiç bir şeye değişmem.
opel servis genel müdürü ve hyundaki servis şefi ikisi de arkadaşım ikisi de bana kıyak yaptı.
5 ay önce i30'un ikinci yıl bakımını yaptırdım;
4.5 lt.
castrol 5-30 DTF li yağ, hava, polen, yağ ve mazot filtreleri değişti. bir de üstüne fren hidroliği değişti.
320 lira gibi bir para verdim.
geçen ay 1.2 corsa d benzinli aracın aynı ikinci yıl bakım fiyatını sordum yapılacak iş,
3 LT. 5-30 petrol ofisi DTF siz yağ, hava,yağ ve polen filtresi değişecek. işin içerisinde benzin filtresi ve fren hidroliği yok. istedikleri para 450 tl. kavga döğüş alacakları para 400 tl.
i30 ların yakıtları konusunda çok süpükilasyon yapılıyor. ben kendi tecrübelerimi yazayım aracımı yaklaşık 2.5 yıl, 23.000 km.dir kullanıyorum,
aynı yol, aynı güzergah ve aynı yükle kullanım sitili ile alakalı olarak sakin kullanırsanız 4 lt. leri, sert kullanırsanız 6,5 lt.leri görüyorsunuz.
genel anlamda 100-110 km. hızla 2 kişi+bağaj sakin kullanımla 5 lt. kilima açık 5,5 lt. leri yakalıyorum.
sürat 120 nin üzerine çıkarsa tüketim 1 lt. gibi artıyor.
şehir içerisine gelince benim kullandığım güzergah ist. köprü trafiğini pek aratmıyor. yukarıda belirttiğim gibi her 100-200 mt. gibi kırmızı ışık veya kavşak. her seferinde soğuk motorla 2-3 km. gibi yol gidip park ediyorum. dönüşte bir müddet sonra yine aynı mesafeyi soğuk motorla dönüyorum.
bu şartlarda yazın 7-7,5 lt. gibi kışın soğuk havalarda 8-8.5 lt. gibi bir tüketimi var.
aracın en güzel tarafı, yoğun trafikte motor devri 1.300, 1.400 düşse bile gaza bastığın zaman motor zorlanmadan toparlıyor, sürekli vites değiştirmek zorunda kalmıyorsun. ben 2500 devirde bazen 3 ten 5'e veya 4 den 6 ya atar devam ederim bu halde bile hiç sıkıntı olmaz.
i30 sahiplerinin çoğu genç insanlar gördüğüm, okuduğum kadarı ile biraz yüksek devir kullanıyorlar bu da yakıt tüketimini artırıyor.
en ekonomik devir aralığı 1.800-2.200 devir arası. ben genelde 2.000 devir civarı kullanır 2.500 devir civarı vites değiştiririm yakıt değerlerim yukarıdaki gibi.
geçen yaz benim arabanın otomatiğinden arkadaşta vardı. ikimiz; Alanya- İzmit, İzmit-Edirne, Edirne-Bulgaristan-Yunanistan-Edirne, Edirne-bursa yapıp tekrar Alanyaya döndük. benim arabada Edirne-Bulgaristan-Yunanistan-Edirne güzergahında 5 kişi diğer güzergahlarda 3 kişi, arkadaşın arabada sürekli 3 kişi idi.
genel anlamda 100-120 süratle, sürekli klima açık gittik. yanlış hatırlamıyorsam benim arabanın 6.5 lt gibi bir tüketimi vardı. arkadaşın otomatik araba da yaklaşık yine benim araba kadar yaktı.
eski otomatiklerle manuellerin şehir dışındsa pek bir farkı yok. şehir içerisinde
2 lt. civarında fazla yakıyor.