Astra Classic III 1.3 CDTI Easytronic 0 km aracımı aldım ilk izlenimlerim

guzel arac guzel pısman olmazssınız asla guzel bı arac bastan az kacar sanarsınız ama arabaya alısınca o cdtı motorun yeterınce gıttıgını hıssedersınız gıtmesı gerektıgı gıbı gıdıyor sonucta bu arac ekonomık olsun dıye uretılmıs bır arac bu aractan ole buyuk seler beklemek haksızlık olur bu fıyata alıncak en ıdeal aractır arabayı kullanırken her astra sahıbı ıyı bır ıs yabtım der kendı kendıne sasırırlar bu fıyata bole kalıtelı bır arabayı nasıl aldım dıye zaten opel markası kalıteyı ekonomıyı ve luksu kullanıcıya en makul fıyatlara sunan sayılı hayır hayır tek markadır bence keyıflı surusler...:D
 
Fiyatı kalitesi donanımı ve 2. el değeri ile rakipsiz
 
bahsedilen reno megansa haklısınız..ondaki direksiyonun yumuşaklığını astrada bulmanız imkansız..klasik laf ama pamuk gibi diyebiliriz...kullanmadan konuşanlar aradaki farkı bilemezler..ben her iki aracıda kullanıyorum...fark ortada..ve motor..bu konuda da reno opelin eline su döker hem de kovayla...canlı,atak,seri..sanki altınızda benzinli araç var..klimadan da etkilenmiyor...diğer yönleriyle opel..kendi fikrimdir..her iki araçta halen kullanılmaktadır..
+1
Renault dizeller; Türkiye'deki dizeller arasında(orta sınıf) "1" numaralı araçlardır. Gerek yakıt tüketimi, gerek güç, gerek rafine kullanım, gerek sessizlik, gerekse de her vites-her devir ve süratteki kararlı yürüyüşü ile sıralamadaki bu yerini hakeder.
En önemli eksiklikleri; trigerli olmaları(değişim maliyeti) ve çok uzun km'lerde Astra motorlarından önce motor istemeleridir.
200000 km'lere gelen bir Renault(dizel) motor ister. Bu km'ye gelene kadar da üç defa triger değiştirmeniz gerekir.
200000 km'lere gelen bir Astra ise, kıvır-zıvır arızalar ile sizi uğraştırır(volan, debriyaj, selenoid valf, ön aks) ve masraf çıkartır. Aşağı yukarı, Renault ile aynı miktar denebilecek masraflar ile bu km'lere ulaşır.
Fakat bu km'lerden sonra Renault'lar motor istiyor. Astra'lar ise yine bildik arızalar ile yola devam etmekte.
Diyebilirsiniz ki nerden biliyorsun ve bu dediğin km'lerin örneği kimlerde var? üstelik de kaç kişiyi ilgilendiriyor?
Cevabı basit, Ticari taksilerde.
Biz her iki aracı da takside kullandık ve kullanıyoruz.
Astra ile aynı motoru kullanan Albea'ların ilk partileri(fabrika çıkışı hatalı idiler blok çatlatıyorlardı) hariç her biri 500000 km'leri motor istemeden devirebiliyor. Gel-gelelim Megane'lar 200000 li km'lerde cozutuyor ve motor istiyor. Üstelik de motor yaptırma Astra'dan daha pahalı.
Bu yüzden de takside Megane devri artık kapandı.
Benim de dizel Astra'm var. Megane'ı da bol kullanmışlığım.
Alıntı yaptığım arkadaşın söylediğine katılmadan edemeyeceğim, bizim dizeller Megan'daki dizelin eline de başına da su dökemez.
Dizayn ve statü olayı bizi bu yola itiyor desem yeridir(en azından kendi adıma bu şekilde).

P.S: Albea'larda volan ve selenoid valf derdi yok. Bunlar Astra'ya has hastalıklar. Albea'ların en büyük derdi, bir defa bir yerini çarptınız mı bir daha hiçbir şeyin ayarı tutmuyor. Aracı fabrikaya geri gönderip yeniden inşa ettirseniz yine de şakülü tutturamıyorsunuz.
 
Son düzenleme:
sildim..üstteki mesajı yanlışlıkla iki defa göndermişim.
 
Son düzenleme:
çok iyi bir tercih yapmışsınız. Şu an Fiyat/performans oranı en iyi aracı aldınız.
 
eps lambası varmı bizim araçlarda. ben goremedimde?birde reno aracım modustü.onun direksiyonuda megan kadar hatta daha yumuşaktı.Şunu soylemedende geçemiyeceğim modusu aradığım 2 yön var 1.direksiyon2.perde hava yastıkları.
 
aynı aracın 1.4 90 bg olanını almayı düşünüyorum easytronic vites ve konfor paket olanından. motor performansı nasıldır acaba ?
 
Bugün burada bi ilçe yolunda Kıra Dağı denen bir tırmanışa geçtim. Aracın ilk tırmanma testi oldu.

Araçta 2 yolcu vardı ve abartısız söylüyorum (dağ tırmanışı!) 5. vitesten aşağı düşmedi...

Edit: İnanmayan olursa bir dahakine video çekeceğim...
 
Havalar biraz ısın bakalım aylardan haziran gelsin,
kliması açıp,
4kişi ile,
şehiriçi trafiğinde,
dur kalk yapan ve yokuşları tırmanan ASTRA 1.3 CDTI'cıları buraya yorumlarını yazar umarım.

Biz toplum olarak çok iyi niyetliyiz aldığımız herşeyin en iyi yanlarını anlatmaktan keyif alırız. Ama acımasız gerçekler vardır ki Astra düz yol aracıdır. Hatta işi abartıp düz asfalt aracıda denilebilir. Sert süspansiyonlara sahiptir. Yakıt cimrisi gibi efsane yazılara gerek yok.
1.4-1.7 dizel araçlar ile aynı yakıtı yakar. Vergisi ucuz diye aldım diyen arkadaşlara
40.000lira para verip yılda 300tl az vergi öderim mantığa sahip kişilere yorum yapamam.

bu aracın 1.6-1.7 hacimli motora sahip olması gerek. 1.3 motor Corsa'da iyi bir seçenek olabilir. Fakat Astra için düşük seçim.
 
Havalar biraz ısın bakalım aylardan haziran gelsin,
kliması açıp,
4kişi ile,
şehiriçi trafiğinde,
dur kalk yapan ve yokuşları tırmanan ASTRA 1.3 CDTI'cıları buraya yorumlarını yazar umarım.

Biz toplum olarak çok iyi niyetliyiz aldığımız herşeyin en iyi yanlarını anlatmaktan keyif alırız. Ama acımasız gerçekler vardır ki Astra düz yol aracıdır. Hatta işi abartıp düz asfalt aracıda denilebilir. Sert süspansiyonlara sahiptir. Yakıt cimrisi gibi efsane yazılara gerek yok.
1.4-1.7 dizel araçlar ile aynı yakıtı yakar. Vergisi ucuz diye aldım diyen arkadaşlara
40.000lira para verip yılda 300tl az vergi öderim mantığa sahip kişilere yorum yapamam.

bu aracın 1.6-1.7 hacimli motora sahip olması gerek. 1.3 motor Corsa'da iyi bir seçenek olabilir. Fakat Astra için düşük seçim.
evet sana katılıyorum bu arac ıcın yazın 1.3 motor klıma acıkken kabus gıbı.ve evet astra bız duz yol aracı ve evet astra bız duz asfaslt aracı. ancak vergı konusunda sadece sana katılamayacagım.bu arac suanda dızellerı ıcınde alınabılecek donanım olarak da en full lerı baz alırsak en ucuz arac. ve aracın fıyatı manuel 35000 easytronk 37500.yılda 300 lıra kar bu anlamda az degıl dıye dusunuyorum.kı bu arabaya 1 yıl bınıp satmayacagız. ford focus tıtanıum 42 lıra golfe zaten gerek yok bahsetmeye.arac bıraz daha fazla yurusun cekısı artsın dıye sahsen 7000 lıra daha verıp ustune de yılda 250-300 lıra fazladan vergı odeyemem.bu benım gorusum.evet astra bazı noktalarda eksık.mukemmel bır arac değil.hem 1.3 hem cok kacar az yakar dıyecegımız turden bır arac degıl ama 1.3 e gore ıyı bır arac.sadece ıyı. ınsan sevdıgının kusurlarını fazla gormezmıs ya bıraz o hesap ıste.eskı aracımda acıkcası "yuru be kocum yuru be" dıye serzenıste bulundugumu hatırlıyorum :D ama astrayı da hala sevıyorum
 
Geri
Üst