Astra F Kullanıcıları Buraya

eveettttt kimseyi aramadan sanayiden akşam üstü döndüm. 2 3 kaportacı ve bi de motorcu gezdim. gezdiklerimin hepside aynı cevabı verdi onu yazayım.

sağ ön far tarafından sağ hafif doğrultma ve sağ çamurluk dahil boya, sol arka stop tarafından hafif doğrultma, sol ön kapı sacı değiştirilmiş ve haliyle boyanmış, sol arka kapı boyalı geri kalan bölüm ellenmemiş. şase'nin altından girip üstünden çıktılar bir tek doğrultma yok denildi varsa da yapanın elini öperim diyen bile var.

gezdiğim motorcu ve kaportacılar birbirleriyle aynı cevabı verince opel servis'in yaptığı expertiz raporundaki boya ve kaporta bölümünü artık kaale almıyorum. gelelim diğer detaylara...

opel servis demişti ki;
sağ sol rotbaşı, ön amortisörler, arka egzos değişmesi gerekiyor işçilik dahil 1134,00TL %25 indirimli 850,50TL.
triger fiyata dahil değil..

ben gidip sanayide opel chevy parçacıdan fiyat aldım
triger seti orijinal GM, sağ sol rot başı, rot kolu 2 adet, rot kolu fişeği 2 adet, ön amortisörler, km teli, polen filtresi toplamda 440TL işçiliği bi yere yaptırıcam toplamda 600TL+ lastiklerin miyadı dolmuş komple yeniliycem + aracı üstüme alıcam falan fıstık 1200tl işte.. egzos'u da önümüzdeki ay ağzından kıçına kadar değiştiririm komple yenilerim diye düşünüyorum.

ayrıyetten aracın benden önceki sahibiyle eve gelince görüştüm ben aldığımda araç 9 yaşında ve 60,000'deydi 3yıl kullandım, triger'i hiç değiştirmedim, sağ ön ve sol arka kazayı ben yaptım fakat sadece saç doğrultması var oda iki üç çekiç vuruldu yapılırken başında durdum dedi. sol kapılar kısmını ilk defa senden duyuyorum ben hiç baktırmamıştım dedi. galericiye aracı 12bin tl'ye takas olarak vermiş ve verdiğinde km 85,800 civarındaymış benim aldığımda km 86,110'du ve bende aracı 12bin tl'ye aldım?? :S

özetle aracı geri vermeyeyim diyorum iç aksamında en ufak bir sıkıntısı falanı filanı şekeri paresi yok. bu masrafları yaparsam yağı suyu hariç bir daha kolay kolay masraf çıkartmazmış. olan biten bu şimdi de sizin yorumlarınızı almak isterim şimdi ne yapmalı :)


Sanayideki ustaların söyledikleri doğruysa bence hiç dert etmeyin. Biz arabayı aldığımızda kaput boyalıydı çok güvendiğimiz bir usta vardı ona baktırdık arabanın altından girdi üstünden çıktı sadece kaput boyalı ama oda kazadan değil dedi. Biz 10 senedir kullanıyoruz şu an sağ ön ve sağ arka çamurlukta ezik var ikiside sürtmeden dolayı oldu. Ama yaptırıp boyatırsak satarken alan adam aha buralar boyalı diyecek kıllanacak fiyatı indirmeye çalışacak. Bence şase de problem yoksa motor düzgünse iç aksam temizse araba boyalı diye almamak fiyatını düşürmek çok saçma bişey. Kaskomuz var her yıl bir sürü para veriyoruz ama yararlanıpta hasarları çizikleri yaptıramıyoruz neymiş satılırken değer kaybedicekmiş. Bana kalsa alırım arabayı götürürüm servise komple boyatırım ama işte kendi arabamızı piyasadaki anlayış yüzünden kendi arabamız gibi kullanamıyoruz.

Amortisörleride dert etmeyin usta baktı bizimkine arkalar ölmüş önlerde öldü ölecek değişmesi lazım hepsinin dedi. Şimdilik beklemedeyiz :D
 
F ciler şimdi bu xenonlar normal kısada kuru havada iyide yağmurdamı kötü? zaten en önemlisi yağışlı havadaki görüştür. eğer öyle kötüyse hiç bulaşmayım derim. benim aklıma röle taktırıp mevcut sarı ampulleri 50 den 100 watta çıkarayım diyorum ne dersiniz?

Bu role takma işi sıkıntı yaratırmı?
 
xenonlar yağmurda kötü değil de sanıyorum normal ampule göre ışığı daha odaklı olarak yaydığından çamurlanmada falan aydınlatması normal ampule göre daha çok etkileniyor
 
F ciler şimdi bu xenonlar normal kısada kuru havada iyide yağmurdamı kötü? zaten en önemlisi yağışlı havadaki görüştür. eğer öyle kötüyse hiç bulaşmayım derim. benim aklıma röle taktırıp mevcut sarı ampulleri 50 den 100 watta çıkarayım diyorum ne dersiniz?

Bu role takma işi sıkıntı yaratırmı?

HALK ARASINDA TAMAMEN YANLIŞ OLARAK BİLİNEN BAZI BİLGİLERİN DOĞRULARI
Xenon farlar güçlüdür normalden daha fazla enerji harcar o yüzden aracınızın elektrik tesisatı zarar görebilir veya xenon takarsanız akünüzü yada alternatörünüzü daha güçlüsü ile değiştirmeniz gerekir gibi söylentiler tamamen yanlıştır. Aksine xenon sistemi daha az enerji tüketir. Akü ömrünü uzatır ve alternatöre daha az yük bindirir, bu sayede çok azda olsa yakış miktarını azaltır.

Mercek modifiyesi yaparsanız yükseklik ayarı kaybolur bilgiside yanlıştır. Normalde far yüksekliği ayarlandıkça içerideki parlak reflektör kısım hareket eder. Mercek modifiyesindede mercek bu bölüme takıldığı için yükseklik ayarlandıkça mercek yukarı aşağı hareket eder yükseklik ayarı eskisi gibi çalışmayı sürdürür.


Bi-xenon farlarda uzun için ikinci bir xenon ampulu daha olması gerekir. Bu bilgide tamamen yanlıştır. Bixenon farda yukarıda anlatıldığı gibi ışığın karşıya vurmasını ikinci bir ampul değil perdenin hareketi sağlar.

55 watt lık xenonlar daha güçlü ve parlaktır. Bu olay tamamen bir aldatmacadan ibarettir. Aslında bu xenon kitler 55watt enerji tüketerek araca hata verdirmemeyi amaçlamaktadır. Xenon ampulu gene 35 watt gücünde standart şekilde yanar. 55 watt xenon ampulu diye birşey yoktur.


Xenon ampulunun K değeri ne kadar yüksekse o kadar iyi aydınlatır. Bu konuda çoğu kişi tarafından yanlış bilinmektedir. K değeri ışığın rengini, Lümen ise ışığın şiddetini belirler. Xenon ampulunun K değeri ne kadar artarsa ışığın gücüde o kadar düşer. Osram Philips GE gibi markaların tamamının orjinal xenon ampulleri 4300K dır. Aydınlatma seviyesi en yüksek ampullerde onlardır. K değeri dahada yükseldikçe ışığın rengi değişir daha güzel görünebilir fakat ışık şiddeti azalıcaktır. Yaklaşık değerler aşağıdaki tabloda görülebilir.


4300K = 3200 lümen
6000K = 2800 lümen
8000K = 2300 lümen
10000K = 1800 lümen
Aşağıdaki tablo Kelvin değeleri ile renk hakkında bilgi vermektedir.
kelvin01.jpg

kelvin02.jpg
 
Bence en güzel aydınlatma 4300 kelvinde.garajımızda orjinal astra f farına xenon uygulayan arkadaşlar var galiba.cam fara xenon uygulandığında ışığın dağıldığı ve karşıdan gelenin gözünü aldığı söyleniyor.peki cam fara xenon uygulamak ne kadar doğru
 
bugünde ön tamponun köşeye sürtmüşler boya atmış ufak bi yerde :mad::mad:
okul okul değil acemi sürücü yetiştirme yurdu
 
Geri
Üst