► ASTRA G CRUİSE CONTROL Montaj (Resimli Anlatım)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merhabalar 2002 model Z16XE motor astra g aracıma cc takmaya çalışıyorum, tesisatım orjinalinde çekili, sinyal kolu taktım debriyaj müşürünü taktım yetkili serviste aktivasyonun yaptırdım servisteyken usta bana debriyaj müşürünü görmüyor ''debriyaj pedalı basılı olarak görüyor'' o yüzden cc çalışmıyor dedi, müşüre gelen soketi kontrol ettim müşürde iki bacak var sokette ise siyah gri ve kahverengi olmak üzere üç kablo geliyor ve sadece siyah kablo müşürün en baştaki bacağına temas ediyor. sorum şu müşürdeki iki bacağa hangi renk kabloların bağlanması gerekiyor, 300 km civarımda bu işten anlayan bulamadım ''servis dahil'' yardımınızı rica ediyorum..
 
merhabalar 2002 model Z16XE motor astra g aracıma cc takmaya çalışıyorum, tesisatım orjinalinde çekili, sinyal kolu taktım debriyaj müşürünü taktım yetkili serviste aktivasyonun yaptırdım servisteyken usta bana debriyaj müşürünü görmüyor ''debriyaj pedalı basılı olarak görüyor'' o yüzden cc çalışmıyor dedi, müşüre gelen soketi kontrol ettim müşürde iki bacak var sokette ise siyah gri ve kahverengi olmak üzere üç kablo geliyor ve sadece siyah kablo müşürün en baştaki bacağına temas ediyor. sorum şu müşürdeki iki bacağa hangi renk kabloların bağlanması gerekiyor, 300 km civarımda bu işten anlayan bulamadım ''servis dahil'' yardımınızı rica ediyorum..

soketin

1 numaralı ucu (kahverengi kablo) şase,
2 numaralı ucu (gri kablo) motor beynine gidiyor,
4 numaralı ucu (siyah kablo) 12V.

devre şemalarından anladığım kadarıyla müşirin 3 uçlu olması gerekirken sizdeki müşirde 2 uç var.

debriyaj müşirini değiştirmeniz gerekebilir. şu anki debriyaj müşirinizin parça numarası 62 39 120 olmalı. almanız gereken 62 40 093. ya da tam tersi.
 
Son düzenleme:
soketin

1 numaralı ucu (kahverengi kablo) şase,
2 numaralı ucu (gri kablo) motor beynine gidiyor,
4 numaralı ucu (siyah kablo) 12V.

devre şemalarından anladığım kadarıyla müşirin 3 uçlu olması gerekirken sizdeki müşirde 2 uç var.

debriyaj müşirini değiştirmeniz gerekebilir. şu anki debriyaj müşirinizin parça numarası 62 39 120 olmalı. almanız gereken 62 40 093. ya da tam tersi.

bu gün müşürün iki ucuna siyah ve gri kabloları bağladım, sonuç başarılı;))
sıra gösterge ışığında....
 
evet cengiz bey verdiğiniz adreslerden araştırdım.bi kaç sorum olacak
y17dt için;pin 62 A ucuna pin 29 D ucuna pin 44 C ucuna 38 nolu sigortadan B ucuna besleme verilecek pin 23 ise gösterge ışığı için.
şimdi soru şu debrıyaj muşuru ve fren muşuru bağlantıları nasıl olacak? şimdiden teşekkürler.

sonuç olarak hız sabitleyici kolun 4 girişi yukarıda yazdığım gibi ise fren müşürü girişi ve çıkışı debriyaj müşürü girişi çıkışı nasıl olacak
ben şöyle düşünüyorum 38 nolu beslemeyi fren ve debriyaj müşürlerine sırasıyla girsek ve çıksak sonra sabitleyici kol un B ucuna girsek hangisine basarsak sistem devreden çıkmış olur mu?

38 nolu sigorta----------fren-----debriyaj m.------kolun B ucu
 
Değerli dostlarım abilerim herkese selamlar. Astra g 2001 otomatik vites aracım.aylardır konuyu takip ediyorum pek vaktim olmadığından tam olarak konuya egilemedim. Sonunda kalktım motor ustası olan arkadaşımın yanına geldim ve sanayiden yazıyorum şuan. Geçen gün direksiyonun altında bulunan soketi buldum ucu bantlanmisti biraz umutlandım hız sabitleyici için. Simdede x120 soketi olmadığı için motor üzerindeki alttaki soketi söktüm fakat kontrol edeceğim pinlerden bisey anlamadım. Çektiğim fotograflarida aticam. Bu işi kendim yapmak istiyorum. Geçen gün bi ustaya sorduğumda tesisat yoksa işçilik için 200 tesisat varsada 100 liraya yapabileceğini söyledi. Arkadaşımın dükkanının olması opcom kullanmasından dolayı bu tutarlari çok buluyorum. Lafı çok uzattiysam kusuruma bakmayın. Değerli görüş ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim
 

Ekli dosyalar

  • IMAG0004.webp
    IMAG0004.webp
    46.6 KB · Görüntüleme: 174
  • IMAG0001.webp
    IMAG0001.webp
    58.8 KB · Görüntüleme: 164
İkinci resmin alttaki soket olduğunu varsayiyorum sağ alt köşeden sola doğru sayın 29 44 61 ve 62 nin içi dolu mu yani metal birşey parlıyor mu diğer dolu pinlerle karsilastir dolu ise kolunu ve musurunu al kendin tak bir yerde de opcomla aktiflet ayrıca motorun x16xe ve x14xe ise cruise motoru bulman lazim biraz zor olur z14xep ise hic olmaz zaten bunuda göz önünde tutun kolay gelsin
 
İkinci resmin alttaki soket olduğunu varsayiyorum sağ alt köşeden sola doğru sayın 29 44 61 ve 62 nin içi dolu mu yani metal birşey parlıyor mu diğer dolu pinlerle karsilastir dolu ise kolunu ve musurunu al kendin tak bir yerde de opcomla aktiflet ayrıca motorun x16xe ve x14xe ise cruise motoru bulman lazim biraz zor olur z14xep ise hic olmaz zaten bunuda göz önünde tutun kolay gelsin
evet motorun üzerinde bulunan iki soketten alttakinin resmi. Z16 motor olduğu için oluyor ondan eminim. Opcom arkadaşımda var zaten. Çok teşekkür ederim kontrol ettiğimde yine fotoğrafını çekip buraya birakicam ben öğrendim başkalarına faydalı olalım.
 
19 mayısı fırsat bilip çıkma bir kol aldım 100 tl ye orjinal gm marka. kendim taktım. sonra servise gittim aktifleştirme işlemi yapıldı. hepsi bukadar.
aracım 2001 astra elegance otomatik vites
kullanılan malzemeler
sadece kol
 
güncel

sonuç olarak hız sabitleyici kolun 4 girişi yukarıda yazdığım gibi ise fren müşürü girişi ve çıkışı debriyaj müşürü girişi çıkışı nasıl olacak
ben şöyle düşünüyorum 38 nolu beslemeyi fren ve debriyaj müşürlerine sırasıyla girsek ve çıksak sonra sabitleyici kol un B ucuna girsek hangisine basarsak sistem devreden çıkmış olur mu?

38 nolu sigorta----------fren-----debriyaj m.------kolun B ucu
güncel
 
Arkadaslar kol u ucuza getirmek icin su yolu izleyebilirsiniz.25 tl ye yan sanaii kol satin alip elinizden geliyorsa tabi aracin uzerindeki orjinal sinyal kolunun govde kısımlarını degistirin orjinal kol sahibi olursunuz koldaki gevseklik durumu ortadankalkmis olur yan sanaii kollarda cc dugmelerine basarken sallantı oluyor bu sayede orjinal kolu 25 tl ye almis olursunuz kolay gelsin

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst