Yukarıdaki resimlere bakarak devre şemasını çıkaran arkadaş varsa ve paylaşırsa sevinirim.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
yeni opel aracımın iç dış hava sirkilasyon klapesinin arızasının çözümü klapenin varsa yenisini alın yada tamir yolu plastik tamiri daha sonra motorun tekrar klapeyi kırmaması için motora gelen kalolardan biri kesip oraya 5 watt 150 ohm direnç takın direncin kendisi açıkta kalacak şekilde bantlayın direnç ısınabilir direnç ne alaka demeyin çünkü motoru klapeden söküp çalıştırdınızda motoru dönerken elinizle tutamazsınız direnç takılınca motoru elinizle tutabilirsiniz yani motor yine 10 saniye kadar çalışıyor ama kapak kapanınca onu kırmak için yeterli gücü olmuyor 150 ohm deneyerek bulunmuştur iyi günlerSelamlar Herkese
2004 Model Astra G aracımdan yaklaşık 1 ay kadar önce başlayan torpido içinden gelen garip sesler üzerine torpidoyu açtım,birçok astra kullanıcısı gibi seneler sonra da olsa bu kronik arızaya bende katıldım,internette bu parçanın sıfırı 105 TL + işçilik olarakta 50 TL den aşağıya bu işlemi yapan olmaz diye düşünüyorum,ben klapeyi söküp tersine çevirdim şimdilik sorunsuz çalışıyor ne kadar daha götürür bilemiyorum,başına gelen ve nasıl söküleceğini bilmeyenlere yardımcı olması açısından fotoğraflarla göstermeye çalışacağım umarım işine yarar.
Önce torpidomuzu sökerek işe başlıyoruz.
Torpidoyu 6 adet ismini bilmiyorum ama 5 gen şeklinde vida tutuyor.Düz veya yıldız uçlu tornavida ile denemeyin vidalar yalama olur.
Vidaları söktükten sonra torpidomuzu çekerek dışarı alıyoruz.aydınlatmanın soketini çıkarıp alın.
Motor zaten direk karşınıza çıkacak,üstte sağ ve soldaki iki vidayı sökün sonra fan kazanının ortasında ve sağ sol iki dip tarafında birer vida daha bulunuyor onlarıda sökün,demir kelepçeyide sökün.
Sonra kaputu açıp önündeki fitili kaldırıyoruz.
Fitilin hemen altındaki plastiğide kaldırıp altındaki havalandırma ızgarasına ulaşıyoruz.Onun da vidalarını sökelim
Kapağı söktükten sonra klapeyi tutan 3.vidaya erişiyoruz onu da sökelim.
Tekrar içeri geçelim.Klapemiz artık boşta fanı tutan vidaları da sökerseniz fan kazanı esneyecek kadar aşağı yukarı gider böylece klapeyi alabilmeniz için yeterli alanı kazanmış olursunuz.
Klapeyi tamir ederken fotoğraflamayı unuttuğum için kusura bakmayın fakat çok uğraşmak istemediğim için klapeyi kırık olan yerini kapağı ters çevirip diğer tarafa geçirdim,burada yapmanız gereken motorun kapağa geçen yerinde ufak bir çentik var kapağın diğer ucunda bu çentik olmadığı için oraya kendiniz ufak bir oyuk açın,klape motorunu söktüğünüzde zaten hemen görürsünüz mümkün olduğunca motorun klapeye giren ucunu kapağa sıkıştığından emin olun.Fotoğraf çekmediğim için en azından paintte durumu anlatayım dedim
İşlem bukadar,benim burada yaptığım şey belki çok uzun süre dayanmayabilir çünkü sıfır kapakta taksanız motora sürekli elektrik geliyor onuda kıracak zamanla,henüz tam çözüm bulamadım motora giden elektriği düşürmek istiyorum elektrikçi arkadaşlardan yardım bekliyorum direnç filan pek sorunu çözmüyor,şimdilik kapak sorunsuz çalışıyor işlem tamam torpidomuzu kapatabiliriz
Motorun voltajını düşürecek bir devre arıyorum,veya kullanılabilirse elimde 12v zaman devresi var,fakat devrenin çalışması için butonuna basılması gerekiyor,butona basıldıktan sonra ayarlanan süre sonunda röleyi bırakıyor,bunu nasıl yapsam da motora entegre etsem
Yapacak arkadaşlara kolay gelsin
kapağı nerden temin etmiştiniz