Astra G tepe lambası led - arka elcik lamba bağlama

birşey sormak istiyorum.
1 nolu ön ışıktan gelen (-)
2 nolu (ince uçlu soket olan) ön lambanın (+) ucu
3 nolu far anahtarından gelen sürekli (+) demişsin.
aklıma takılan çift artı girişi var bu çift yüklenmeye sebep olmuyormu yani anahtardan direk açıkken lambalar direk elektrik geldi ve yandı bu arada kapıları da açtık ikinci artıda devreye girdi sıkıntı yaratmıyor mu
 
Lambanın anahtarı 3 konumlu.
1. konum kapalı.
2. konum, kapılar açılınca yanma, kapanınca gecikmeli sönme. Bunun için ön lambadan ek aldım.
3. konum, kapılar kapalıyken sadece o lambayı yakmak için. Bu da sürekli +12V beslemesiyle yapılıyor.
Anahtar 3. konumdayken 2. ile bağlantısı olmadığından kapıların açılıp kapanmasından etkilenmiyor, sürekli yanıyor. Aynı anda çift (+) olmuyor yani.
 
Öncelikle özür dileyerek yine sorum olacak
1-far anahtarı yukarı konumdayken 3 aydınlatma sistemide yanıyor mu?
2-eğer yanıyor ise far anahtarı yukarı konumda tüm aydınlatma sistemi açıkken okuma lambasıda kapı konumundayken kapı açılınca veya okuma lambasına 3 konum dediğin direk o lambayı yakan düğmeye basıldığında çift giriş olmuş olmayacak mı?
 
bende tepe lambası diyince şu sivil polis araçlarındaki tepe lambasından sandım ama değilmiş :D
 
Konuyu açarken tepemdeki lamba anlamında yazmıştım. Neyin kafasındaysam :maden:
 
Fahri Bey. Ek olarak orjinal devre şemasını gönderdim. Ben bu projeyi yaparken TIS2000 programı elimde yoktu. O yüzden hangi uç nerden alınması gerek bilmiyordum. Mantık yürüterek bu devreyi yaptım.

Ön lamba ve +12V devreleri birbirinden bağımsız. Yani ikisi de aynı anda devreye girmez. Anahtar orta konumdayken (+) ön lambadan gelip şaseye gidiyor. Yani far anahtarı çekilince veya kapılar açılınca yanan sistem. Daha doğrusu ön lambaya paralel bir lamba bağlamış oluyorum.

Anahtarı 3. konuma alınca ön lambadan, far anahtarı çekilmesinden ve kapıların açılmasından yanan sistemle bağlantısı kopuyor. Direkt sigorta panelinden +12V geliyor. Bu da kapılar kapalı, far anahtarı geride ve ön lamba kapalıyken arkadakiler lambayı yakabilsin diye.

+12'yi far anahtarının girişinden almamın nedeni ise kapıları kilitleyince 3. konumun yani sürekli yanma devresinin de elektriğinin kesilmesi. Yani kapılar kilitlenince okuma lambasının hiçbir konumunda elektrik kalmıyor.

En başta dediğim gibi devre şemaları en başından beri elimde olsaydı devreler biraz farklı olacaktı. Ama bu haliyle problem yok. Çünkü tüm kombinasyonları denerken voltmetre ve ampermetreyle ölçümler yaparak bağlantıları yaptım.
 

Ekli dosyalar

  • devre.webp
    devre.webp
    18.5 KB · Görüntüleme: 51
Fahri Bey. Ek olarak orjinal devre şemasını gönderdim. Ben bu projeyi yaparken TIS2000 programı elimde yoktu. O yüzden hangi uç nerden alınması gerek bilmiyordum. Mantık yürüterek bu devreyi yaptım.

Ön lamba ve +12V devreleri birbirinden bağımsız. Yani ikisi de aynı anda devreye girmez. Anahtar orta konumdayken (+) ön lambadan gelip şaseye gidiyor. Yani far anahtarı çekilince veya kapılar açılınca yanan sistem. Daha doğrusu ön lambaya paralel bir lamba bağlamış oluyorum.

Anahtarı 3. konuma alınca ön lambadan, far anahtarı çekilmesinden ve kapıların açılmasından yanan sistemle bağlantısı kopuyor. Direkt sigorta panelinden +12V geliyor. Bu da kapılar kapalı, far anahtarı geride ve ön lamba kapalıyken arkadakiler lambayı yakabilsin diye.

+12'yi far anahtarının girişinden almamın nedeni ise kapıları kilitleyince 3. konumun yani sürekli yanma devresinin de elektriğinin kesilmesi. Yani kapılar kilitlenince okuma lambasının hiçbir konumunda elektrik kalmıyor.

En başta dediğim gibi devre şemaları en başından beri elimde olsaydı devreler biraz farklı olacaktı. Ama bu haliyle problem yok. Çünkü tüm kombinasyonları denerken voltmetre ve ampermetreyle ölçümler yaparak bağlantıları yaptım.


Teşekkürler Başınızı baya bi ağrıttım.Arkadaşın arabayada sizinki gibi aynı işlemi yapıcaz.Emin olmak istedim bazı konularda.Şema içinde teşekkürler
 
Selamlar,önelikle elinize sağlık güzel işler çıkartmışsınız :)
Elimde çakarlı ampüller vardı,bi çiftini parklara taktım ancak birini de arka tarafa yapmak istiyorum,aracım combo..

Şimdi frene basınca sislerde yanacak.. F1'lerinki gibi çakarlı şekilde olmasını istiyorum ama bi sorun var,sağ tarafta hiç lamba için yer bile yok? Gayet acemiyim,ne yapmalıyım? (tepe lambası içinde led var elimde)
 
Selamlar,önelikle elinize sağlık güzel işler çıkartmışsınız :)
Elimde çakarlı ampüller vardı,bi çiftini parklara taktım ancak birini de arka tarafa yapmak istiyorum,aracım combo..

Şimdi frene basınca sislerde yanacak.. F1'lerinki gibi çakarlı şekilde olmasını istiyorum ama bi sorun var,sağ tarafta hiç lamba için yer bile yok? Gayet acemiyim,ne yapmalıyım? (tepe lambası içinde led var elimde)


Combo'lar hakkında bilgim yok. Ama Astra G'lerde şöyle bir durum var. Belki sizinki de böyledir.
Astra G sol stop lambasında en üstte sis lambası var. Sağ tarafta aynı bölüm var ama lamba deliği açılmamış. Ancak arkasındaki ampul duylarından sis olanı için duy var. Matkap vb. bir şey ile delip ampul deliği açınca duya ampul takıp sis lambası elde edilebiliyor. Siz de içini açıp bir bakın, duy mevcut mu. Kusura bakmayın Combo için pek bir şey bilmiyorum. Eğer anlattığım durum varsa çakarlı lambanızı takıp stoplardan ek yaparsanız istediğiniz sonucu alabilirsiniz diye düşünüyorum.
 
Estagfurullah ne kusuru,tam üstüne bastınız :)
En üstte frene basınca-parkları açınca yanan lamba,altında sinyal,geri vites lambası ve arka sisler diye gidiyor..
(Ancak söküp bakmadım duy var mı bilmiyorum)

Ancak bunun güç açısından bi zararı yok değil mi? fazla voltaj vs olayıyla sigortaya zarar verilmez umarım?
 

Ekli dosyalar

  • 58291_2413637396415_137647765_n.webp
    58291_2413637396415_137647765_n.webp
    53.8 KB · Görüntüleme: 29
Geri
Üst