astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

Aşağılasaymışsınız Opeli ;)
Mesela eşek yük taşır çünkü yük taşımak için yapılmıştır At hızlı gider ama yük taşıyamaz çünkü koşmak için yapılmıştır.
Honda atmosferik olarak hızlıdır ama atmosferik olmak için yapılmıştır. Opel de turboda iyidir turbo hondayı tıpkı S2000 in GSI ı yediği gibi yer. Ben basitçe şunu anlamıyorum takdir edilecek teknoloji hondanın neresinde ? Atmosferik olarak hızlı ise turbo olarakta yavaş O zaman turbo olarak hondadan daha fazla güç verdiği için Opeli daha çok takdir etmelisiniz.

Yada değişik yazalım senin s2000 in var paranda var benimde GSI ım var paramda var sen beni atmosferik olarak geçiyorsun bende uyuz oluyorum turbo yapıyorum seni geçiyorum bu defa sen uyuz oluyorsun beni geçmek için turbo yapıyorsun ama nafile beni geçemiyorsun ezele kadarda geridesin O zaman ne diyeceksin en büyük Opel teknolojisi demek zorundasın. Diyebilecekmisin peki. Bunu sor kendine önce.
 
Atmosferik Honda, Turbo olarakta Opeli geçecekki ben ona teknoloji diyeceğim. Dolardan almış Euroya eklemişsin atmosferikken güçlüsün turbo iken değilsin sonuçta aynı hamam aynı tas şimdi ben buna teknolojimi diyeyim ?
stok olarak gsi ı geçmek başka şey, teknoloji başka şey. Teknoloji a dan alırken b den ödün vermiyorsa teknolojidir. işi çorba yapmayın derim.
Çünkü motor olarak sadece atmosferik değil, her türlü üstünsen ancak o zaman teknolojiden bahsedilebilir.
 
Son düzenleme:
Teknolojisini küçümseme hondanın internalleri gayet güçlüdür, c20xe standart bloğu 500hplere kadar dayanabiliyorsa k20a da dayanıyor en az opel kadar, cidden sağlam bi motor ve turboya da uygun her nekadar sen uygun değil desende. Ayrıca her motorda bir ödün verme bulunur ya üst devir ya alt devir, bu seçim motorların karakteristiklerini belirliyor ve kendine göre avantajlı devirlerini ortaya çıkarıyor. Opel bunu her devire yayarken honda üst devirlerini daha güçlü tutuyor ve alt devirlerdeki eksiğini kapıyor. Ben de c20xe'yi çok severim ama sizin yazdıklarınız bana fanatiklik olarak geliyor biraz, c20xe çok iyidir ama k20a da f20c de ondan aşağı kalmaz hatta standartta üstündür. Bunun başka bir açıklaması yok bence.
 
benim hiç birşeyin fanatikliğini yaptığım yok niye dersen tekniğin temeli ortada, fiziksel olarak en ideal ve limitlerde olan yanma odası biçimi kare yanma odasıdır bu ise S2K için geçerli değil C20XE için ve aynı zamanda TypeR için geçerlidir. S2K nın kısa strok ve geniş piston olması nedeni ile geniş pistona geçen segmanlar büyük dolayısıyla segmanın silindir ile temas eden yüzeyi daha fazladır bu herşeyden önce turbo ile aşırı yüklemede silindir içerisinde ateşleme ile oluşan patlama basıncı karşısında daha geniş segman kullanımı nedeniyle kompresyon kaybına, ve yine aynı zamanda turbo ile aşırı yüklenmiş motorlarda limitlere gelindiğinde yaşanan en büyük sorun olan vuruntu problemi karşısında zaten ateşleme anı kısa stroğundan dolayı (krank derece/silindir hacim değişim oranı kritik olan) SK2 gibi makinelerde hepten sorun oluşturduğu çok açık ve çok iyi bilinen bir durum olduğu gibi fizik ve motor mühendisliğinde teorinin yanında pratik olarakta bilinen basit bir gerçektir.
Bu gerçeği ifade ediyor olmak da fanatiklik değildir.
Honda S2K deki bu gerçeğin farkında olduğu için tıpkı C20XE deki gibi aynı strok ve aynı hacimde sonuçta bilinen en verimli yanma odası olan kare yanma odası formunu aynen koruyarak TypeR motorunuda üretmiştir ki güç denemek isteyenler turbo olarak S2K i değilde TypeR motorunu kullansın.
Bazı bilinen teknik ve fizik gerçekleri varken ben fanatiğim çok çok haklısınız onun için C20XE den 1000 hp ler alınırken S2K motorundan 500HP alınması mümkün olmuyor. Honda da 2000 cc de S2K gibi mükemmel bir motor üretmişken nedense burada birşeyden rahatsızlık duyuyor ve tamı tamına milimi milimine 86X86 milimetre piston ölçülerinde C20XE motoru ile birebir aynı bir blok yapıp typer a takıyor.

Merak etmeyin bende biliyorum S2K nın turbo olduğunda güç verdiğini ama işe bakki yapılan her modifiyeye karşın yinede standart tork oranlarının altında kalıyor ve yine en fazla atmosferik olarak verdiği gücün 2 mislinden fazlasını veremiyor ama yine işe bakınki C20XE atmosferik gücünün değil 2 katını görece olarak berbat bir tork ile zar zor vermek bir yana dursun youtube da standart atmosferik gücünün tam 4 mislini veren videolarla dolu nascar astra C20XE ise standart atmosferik gücünün tam 6 katını verebiliyor
O zaman soruyorum madem S2K tam bir güç makinesi ise neden C20XE gibi atmosferik gücünün 6 mislini vermek şöyle dursun 3 mislini bile veremiyor.
Tabii bunlara cevap veremezsiniz ama ancak burada yinede honda süper honda süper dersiniz bence benimki fanatiklik değil sizinki gerçeği görmemekten başka bir şey değil.

Sürekli honda neden tork vermiyor diyorsunuz ? Yok biri çıkıp vtec diyor diğeri devir diyor diyorda diyor. Honda tork vermiyor çünkü kısa stroklu tüm motorların genel karakteristiği düşük tork üretmeleridir. tıpkı S2K de sırf bunun için tork üretmez ve aynı nedenden dolayıda aşırı beslemeye karşı limitlere ulaşmak açısından uygun değildir.

Dahası da var ama nasıl olsa muhalefet gelecek yine Honda honda başlıyacaksınız ama bu konu benim için kapanmıştır.
Herkes kendi bildiğini bilmeye devam etsin.
 
Son düzenleme:
Dostum honda vtec agır mı kalkıyo.. sen sanırım hondanın jeepi crv ile kalktın.. bende opelciyim ama allahın bildiğini kuldan esirgemek olmaz efsane kasa vtec in kalkısına agır diyosan sanırım perte cıkmıslarına denk geldin. yanlıs anlasılma olmasın bende opelciyim.dragda efsane vtec ama uzun yolda opelin dişlileri büyük oldugu için uzun yolda senle hem fikirim
arkadaşım iyi güzel yazmışsında birşeyin farkındamısın bilmem benim önceki aracım hondaydı 1.6 ie diyceksinki seninkiyle vtec in arasında dağlar var tam tersi o 40 hp farkı veren vtec yeknolojisi anlıyacağın 5500 devire kadar vtec normal bir araç 5500 den sonra vtecde ipler kopuyo ben şunu demek istiyorum o araç 5500 e gelekadar benim araç farkı koyuyo zaten belliki sen gsı ya binmemişsin ben aracımı övmüyorum ama hakkını vermek lazım diyorum aklına gelebilecek her aracı kullandım sene 99 da makam şöförüydüm sürmediyim avrupa araba kalmadı ama şuna inanın fsı gsı nın tadı başka şunu idda ediyorum birgün yolda birisi yanıma gelirde rolling yapmaya kalkar açık ara uzar giderse emin olun ben bu aracı satarım ama içim rahat çünkü m3 gelse yanımdan birden kaçamaz aynadan biraz seyreder buda bana yeter zaten ... gsı ya tutuldum galiba :) :D bukadar yazıyı lisediki sevgilime yazmamıştım harbiden bu araç gerçek aşkmış :)
 
Son olarak söylemek istediğim şeyi de söylemeden geçemeyeceğim.
Ben burada hiçbirzaman Hondanın teknolojisi geri yada motoru Opelden zayıf ta demedim buna rağmen niye fanatik dendiğinide anlamadım
Ben burada var olan bir gerçeği dile getirmeye çalışıyorum ama burada bazılarıda hondanın üstünlüğüne takmışlar ve asıl fanatikliği onlar yapıyorlar ama farkında değiller.
Honda atmosferik olarak üstün çünkü gerçek amacı sadece atmosferik olarak güç alma hesapları üzerine dayalı olarak üretildiği için doğal olarak atmosferik olarak güçlü ama aynı nedenden dolayıda turbo olarak o kadar güç üretemiyor çünkü piston çapının büyük olması turbo olarak ideal verimi vermemesine neden olurken atmosferik olarak büyük piston çapı nedeniyle kısa olan stroğu nedeniyle yüksek devir sayılarına çıkabildiğinden devir nedeniyle yüksek güce ulaşıyor.
Bunun teknoloji ile ilgisi ne ?
Stroğu kısa yaparsın devirden kazanır torktan kaybedersin arabanı hafif yaparsın şanzımanını kısa turlu tutarsın ve kaybettiğin torku bu şekilde telafi edersin ve fazladan çevirdiğin devir yanına artı beygir olarak kar kalır. ve bu sistem atmosferik olarak maksimum seviyede işine yarar ama bu tip tasarladığın bir motora tutupta turbo takmaya kalkarsan o zamanda yaptığın her şey terse döner ve bir yığın kayıpla karşılaşırsın. opeli pejosu hatta typer ı bunu tercih etmemişler onlarda stroğu daha uzun tutarak atmosferikte bir miktar kayıbı göze alarak yüksek gücü atmosferik olarak yüksek devirden değilde turbo temelli bir sistem ile beygir artı torktan almayı uygun bulmuşlar.
Şimdi kaçımızın bir otomobile turbolar intercoolerlar dereceliler ekleyecek ve bunlara para dökecek durumu var bence çoğumuzun yok dolayısıyla çoğumuzun turbo bir otomobilide yok olanlarda çok sistematik ve yüksek güçler alacak şekilde donanımlı değil ama bu konuda bir honda her zaman kolay ve ucuz çözüm üretir ona turbo takmaya ihtiyacın olmaz zaten atmosferik olarak tasarlandığı için diğerlerini geçersin bir ikide manifold oynaması yaparsın sanırsınki en güçlü sensin en yüksek teknolojili sensin ama basit mantıkla görünenin bu olması gerçeğinde o olması anlamına gelmez sağlam turbolu torka ve yüksek beygire dayalı bir otomobilin karşısında ezildiğin ve daha kötüsü elinden birşey gelmediğini anladığın güne kadarda en büyük benim der durursun.

Yine Hondayı aşağılamıyorum çünkü atmosferikte en büyük o ama kesinlikle en güçlü olan Honda değil.
Hondanın teknolojisimi zayıf tabiiki değil bende zaten hiçbirzaman zayıf demedim
ama burada honda karşısında opeli çok zayıf zanneden ve gerçeklerden bi haber olan arkadaşlar ve hatta onların içinde hakiki opelci olanlar bile var.
 
arkadaşım iyi güzel yazmışsında birşeyin farkındamısın bilmem benim önceki aracım hondaydı 1.6 ie diyceksinki seninkiyle vtec in arasında dağlar var tam tersi o 40 hp farkı veren vtec yeknolojisi anlıyacağın 5500 devire kadar vtec normal bir araç 5500 den sonra vtecde ipler kopuyo ben şunu demek istiyorum o araç 5500 e gelekadar benim araç farkı koyuyo zaten belliki sen gsı ya binmemişsin ben aracımı övmüyorum ama hakkını vermek lazım diyorum aklına gelebilecek her aracı kullandım sene 99 da makam şöförüydüm sürmediyim avrupa araba kalmadı ama şuna inanın fsı gsı nın tadı başka şunu idda ediyorum birgün yolda birisi yanıma gelirde rolling yapmaya kalkar açık ara uzar giderse emin olun ben bu aracı satarım ama içim rahat çünkü m3 gelse yanımdan birden kaçamaz aynadan biraz seyreder buda bana yeter zaten ... gsı ya tutuldum galiba :) :D bukadar yazıyı lisediki sevgilime yazmamıştım harbiden bu araç gerçek aşkmış :)
Heeeh işte Osman abi işte bende bunu anlatmaya çalıştıydım harbiden aşık oluncak araçlar Osman abi tamam benim seninki kadar geniş bi portföyüm yok ama gençliğimizin verdiği ateşle nerde basan görsek kuyruk gibi yapışırım ve yapıştığım araçların gerçektyen rüyası oluyomki bahsedilen araç GSİ Kİ bu araç 150 bg gücündeki araç o yüzden yani aşık olunmucak gibi diilki zaten 3-4 sene sonra Osman abi zaten bi tane GSİ toplamayı düşünüyorum para biriktirmeye şimdiden başladım kısmetse şöle bi efsane araç yaratcam;) :rock forever f kasa:rock gerçekten insana ayrı bi tat veriyo sürerken:D
 
Geri
Üst