Ynt: Astra GTC Hakkında Herşey
Opel Türkiye, Ekim ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Astra’nın coupe versiyonu GTC’yi Şubat ayında Türkiye’ye ithal ediyor. Tahrik edici coupé tasarım ve sedan fonksiyonelliğini birleştiren Astra GTC, dinamik sürüş, yol tutuş özellikleri ve spor şasinin yanısıra, sınıfının en geniş bagajını da sunuyor.
Astra GTC’nin 1.4 litre 140 HP (manuel veya otomatik) start/stop özellikli versiyonu 61.198 TL; 1.6 litre 180 HP (manuel) motor seçenekli versiyonunun ise 64.614 TL gibi fiyatlarla pazarda yerini alması bekleniyor. Euro NCAP’ten 5 yıldız almış ve güvenilirliğini kanıtlamış olan Astra GTC, dünya çapında şimdiden 16.000 ön sipariş almış durumda. Otomobilin 2012′de 60 bin adetlik satışı yakalaması planlanıyor.
2006′da üretilen ilk nesil Astra GTC artık çok daha atik ve ayakları yere sağlam basan bir otomobil olarak karşımızda. Çarpıcı hatlara sahip Astra GTC, bu özelliğiyle bir yarış otomobili, üstün donanımı ile de konforlu bir hatchback… Opsiyonel olarak sunulan panoramik ön cam sayesinde görüşü bozan hiçbir kesinti yok. Bu, geniş bir görüş açısı ve sonsuz bir özgürlik hissi sağlıyor.
Opel tasarımcıları, Astra GTC’yi yaratırken neden esinlendiklerini gizlemiyor: Frank Miller’ın çizimlerinden sinemaya aktarılan grafik tasarım harikası Sin City filmi.
Astra 5 kapılı ile kıyaslandığında, Astra GTC’nin sürüş yüksekliği 10-15 mm azaltılmış ve tekerlek tabanı 2685 mm’den 2695 mm’ye çıkarılmış. Her iki tekerlek izi de genişletilmiş ve önde 1584 mm (+40 mm), arkada 1585 mm (+30 mm)’ye ulaşmış. Dahası; 20″ inç jantlar ile uyumlu bir şasi ve Brembo Fren sistemleri fark yaratıyor.
Astra GTC’nin kaslı gövdesi de 3 keskin hat ile belirlenmiş. Ön kapıdan arka çamurluğun tabanına aşağı doğru uzanan, birinci hat, Insignia’dakiyle aynı çizgide bulunuyor. Kapı kolundan başlayarak arkaya doğru uzanan ikinci hat, geniş bir omuzla otomobilin heyecan verici görüntüsünü tamamlıyor. Tavan silüetini takip eden üçüncü hat da keskin bir görünüm sağlıyor. İnceltilmiş kartal gözü biçimli ön farları, daraltılmış ve alçakta konumlanmış sportif ızgarası ve genişletilmiş hava kanallarıyla kendinizi yarış pistinde zannedebilirsiniz.
Opel’in amiral gemisi Insignia’da da bulunan HiPerStrut ön süspansiyon sistemi geliştirilmiş olarak Astra GTC’ye de hassas ve keskin sürüş imkanı tanıyor. Opel patentli Watt arka aks ile sistem ideal biçimde uyum gösteriyor ve çok daha keyifli bir sürüş sağlıyor.
Sport donanımı ile satışa sunulacak Astra GTC’de Flexride şasi, sürüşe duyarlı ön farlar, NAVI 600 işletim sistemi, ergonomik spor koltuklar, panoramik ön cam, 19″ ve 20″ jantlar opsiyonel olarak sunuluyor.
Astra GTC’nin akıllı FlexRide şasi sistemi ile 3 mod sürücünün seçimine sunulmuş: dengeli Standart Mod, konfora yönelik Tour Modu ve daha aktif Sport Modu. Daha iyi yol tutuşu ve acil durumlarda sürüş güvenliği ön planda tutularak geliştirilmiş modlar arasında sürüş anındaki keyife göre değişiklik yapılabiliyor.
1.4 litre 140 HP manuel, 1.4 litre 140 HP otomatik ve 1.6 litre 180 HP manuel seçenekleri ile pazarda yerini alacak otomobilde yer alacak Start/Stop teknolojisi, Astra GTC’nin sportif görünümünün yanında düşük tüketimiyle ekonomik, düşük emsyon salımıyla da gerçek bir çevreci olduğunu gösteriyor. 1.4 litre 140 HP’lik versiyon, 200 Nm azami tork ile 201 Km/s hıza ulaşıyor. 0′dan 100 km/s’ye 9.9 saniyede ulaşan aracın yakıt tüketimi 100 km’de 5.9 lt ve salınan karbondioksit emisyonu da 139 g/km. 1.6 litre 180 HP’lik Astra GTC ise 230 Nm maksimum tork ile 220 km/s son hıza ulaşıyor. 0′dan 100 km/s’ye 7.2 saniyede ulaşabilen otomobilin egzoz emisyon salımı ise 168 g/km.
Zengin destek donanımları
Astra GTC de diğer Opel’ler gibi bir dizi sürücü yardım sistemi ile geliyor. Opel Eye ön kamera sistemi ile birlikte sunulan Bi-Xenon Gelişmiş Ön Aydınlatma (AFL 4) özelliği, önündeki araca olan yakınlığı ölçüyor ve aydınlatmayı buna göre ayarlıyor. Böylece Astra GTC’yi kullanırken gereksiz parlaklıkta bir ışıkla diğer kullanıcıları rahatsız etmemiş oluyorsunuz. FlexRide Şasi yapısıysa yol durumuna, dönüş hızına, araç hareketlerine ve sürüş özelliklerine otomatik olarak uyum sağlıyor.
19″ ya da 20″ alaşımlı jantlar üzerinde yükselen otomobilin kabinindeyse OPC Line İç Tasarım Paketi kapsamında OPC line direksiyon, deri spor vites topuzu, spor pedallar kullanılmış. Bagaj bölmesi 380-1165 lt’lik hacmi ile rakiplerinden 100 lt daha fazla alan sağlayan otomobilin kabininde depolama hacmi de önceki nesil GTC’ye göre %50 arttırılmış ve 35 lt’ye çıkarılmış.
kaynak:Imotoring