2010 öncesi easytronik araçlarda anlatıldığı gibi bazı sorunlar mevcut ve manuel vites değiştirmek ciddi zararlar veriyor diye biliyorum, eski bir Opel Assistance yöneticisi olarak ustalarla sohbetimizde edindiğim bilgilere dayanarak bunu söyleyebilirim.
2010 sonrası araçlarda manuel kullanımda çıkan sorunların aşıldığını biliyorum o yüzden bende easytronik bir araç aldım.
Hatta dur kalk trafikte manuel kullanmak, durunca boşa almak vb. uygulamalar şanzımanın ve balatanın ömrünü uzatıyor. Akan trafikte ise tamamen otomatik modda kullanılmalı bana göre.
Buna ek olarak araç vites değiştirmek üzereyken ayağınızı gazdan hafifçe çekip vites değiştirmesine izin verdiğinizde çokta konforlu bir sürüş sağlıyor.
2. viteste çıkabilinecek bir yokuşu ısrarla 1. vitese atmak istemesi, kalkışta çok seri olmaması, 1 den 2 ye geçişte gaz kesmezseniz sarsıntılı geçiş gibi sorunlar hepsinde var. Mümkün olduğunca uyum sağlamaya çalışmak en iyisi.
A1'den A2'ye gecerken atmasi gereken vakitte cekiyorum. Ama bu sefer yine atmiyor. Bende kendim attiriyorum. Onun haricinde bir de kirmizi isiklardan kalkarken yapiyordum. Ama artik asla yapmam. Cunku benim ki de eski bir model. Asla sanziman sorunu yasamak istemiyorum.
Allah korusun.
Seyir halinde vites atmalarinda ayagimi hafif cekip vites atmasini sagliyorum.
Eski aracim da tam otomatik oldugu icin bu olaya asinayim.
Ben yavas yavas 2010 model ve uzeri dizel bir arac baksam iyi olacak.