Astra H performans???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan oguzdag
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben bu olayı bir kaç ay önce alman forumunda okumuştum ne kadar doğru yanlış bilemiyorum,

Astranın yapısı döküm motor, yani bacalı sobaları bilirsiniz ısınması geç ama ısındıktan sonra başka arabalar gibi çabuk soğumuyor, arabayı ilk çalıştırdığında ta ki yarım saat kadar sonrasında hafif hırlaması bitiyor ve gürültüsü azalıyor ve kesinlikle her zaman ki performansı yakalıyor.. ve arabayı bir kaç saat aralıksız kullanıp stop edin ve 2 3 dakika sonra tekrar çalıştırdığınızda daha yumuşak direksiyon, daha sessiz motor ve daha güçlü performans alabiliyorsunuz.

Üstte yazdığım aklımda kaldığı kadarıyla alman forumunda yazılan..

Banada az çok mantıklı geliyor, birde arabayı saatlerce kullandınız diyelim akşam geldiniz evin önüne park edip hemen stop ettiniz. şimdi saatlerce çalışmış bir dizel aracı direk böyle stop etmenin sabah çalıştırıldığında ne gibi etkisi vardır bu da büyük bir soru işareti.

Kısaca bu astralar aslında bence mühendislik harikası
 
bir toyotada dizelinde aleminyum blok var sanırım. diğer tüm dizeller döküm değil mi?

aracın hantallaşdığı zaman belki 500 km kullandığım oldu. son hız denediğim oldu. araç hiç serileşmiyor. ancak stop edip tekrar çalıştırıldığında bir ihtimal(herzaman değil) dedğininiz değişiklik oluyor.
demekki motorun ısınmasıyla pek ilgili değil. yazılımsal yada ateşleme parçalarından birinde yada bir kaçında uyumsuzluk var. parçalar tam ransımanlı çalışmıyor.
nasıl lpg takanlarda kimisi çok güzel benzinliden hiç farkı yok derken diğeri araç aşırı ağırlaşdı diyorsa.
dizeldede bu sorun fabrikasyın bence. nerdeyse 1.cdti hepsi değişik performans gösteriyor. yada bana öyle geliyor. kimisi çok memnun ken bir diğeri ölü eşşek diyecek kadar soğuyor aracından.
zaten bah ettiğimiz olayda bu benim bildiğim aracın bir gaz tepki karakteri olur ve değişmez. bizde transporter var araca mootor yapıldı . motor yapılmadan önceki gn bile gaz tepkileri aynıydı (yağ yakıyordu ondan mottor yapıldı) düşünün artık. motor yapıldıkdan sonra bile aracın çekişi aynı devam etti.
 
oguzdag 1.3 cdti dizel bir araçtan ne kadar performans bekleyebilirsin ancak mekanik modifiye ile birşeyler çıkar ortaya bende box var araç iki de sürekli patinaj yapıyor ama ne olacak yine diğer araçlara göre hantal araba bunu kabul etmek lazım yani.
 
benim aracım sabitliyorum 100de ufak frene dokunuyorum 95e geliyor 6da gaz yemiyor halde beşe çekiyorum onda da yemiyor 4e alıyorum kasıyor topluyor aynı hızda 6ya çekiyorum gaz yiyor ne ayak arabalar anlamadım.
 
10w40 yerine 0w40 mobil1 yağ koyup birde öyle deneyin :)
 
zaten 15bin bakımda 0w40 mobil1 konuldu. motorda imalat la ilgili bir sorun var. ancak sorun çok aşırı olmadığından, ve bir arıza sinyali oluşturmdığından.
servise gidipde "yaw bu araç bir yarış arabası bir kağnı arabası gibi" diyemediğimizden fabrikanın bu hatadan haberi yok.
bu başlığı açdığımda ben psikolojik mi acaba diyordum. ancak bu kadar kişininde psikolojik olarak yanılmaması gerekir.
performans gidip gelmesi bence hatadır. ki bu yakıt kaynaklı olsa bile. X yakıttan astra etkileniyor, yine x yakıttan, y araç etkilenmiyorsa buda bir hatadır.
ki benim gözlemlerim aynı depeo içinde performans gidip gelmesi yaşanabiliyor. belkibasit bir sensör hatasıdır bilemem.
ama bunun pek çözüleceğini de sanmam 30 civarına 1.6 dizel full bravo ile takas edicem sanırım aracı
 
arkadaşlar bakımlarını orjınal parçaları ile yaptırın ve servislerin yağlarını kullanmayın(GM) mesala ben bakıma giderken yağımı kendim alıyorum castrol edge 0-30.sonrada shell fuel save kullanmayın performans düşer(getirisi yakıt tüketimi).tabiki ortam şartları basıç sıcaklık,nem ve sizin o anki psikolojık durumunuz bile aracı performanslı veya düşük per. hisedebilirsiniz.
 
sayın opelim forum okurları,

astra cdti ile performans sorunu yaşayan arkadaşlar! eğer kapıyı ilk açdığınızda yada uzun yolculuk sonrası stop ettiğinizde uzun bir gaaaaarrg sesi. geliyorsa. turbo valfi veya selenoid valfi arızalıdır.
benim aracımda bu ses sıfırdan beri vardı. yetkili(ama bilgisiz) servise sorduğumda arkas ve gerçek bana bu sesin normal olduğunu easytronic şanzımandna kaynaklandığını söylemişlerdi.
ancak araç arıza ışığı yakdı ve valf değiştikden sonra anlıyorumki. 28bin km boyunca ben başka bir araç kullanmışım. ve eziyet çekmişim.
ilgilenenler garantili olanlar garantiden. garantisi bitenler ise ücretli olarak değiştirsinler. çok pahalı bir parça değil 150 tl civarında. bu parça turbodan gelen basıncı dengeliyor ve sürekli 0.8 bar olmasını sağlıyor. ancak arıza parça 0.1 bar bile verse beyin arıza olarak değerlendirmiyor. sorunda burda zaten
 
senin araç daha çok yeni. rodajı tamamlanmadan sakin sakin sür. benimki 105 hp'lik motor olmasına rağmen gayet güzel performansı var. Heleki 4. viteste filan hiç sorun yok. Geçen sene tatilde bir arkadaşım kullandı, arabada 5 kişiyiz. bana dedi ki "abi bunda 2000 motor mu var?" :) Gaz tepkilerinin yavaşlığı biraz gazın elektronik olması, yani gaz teli olmamasına bağlı. yeni nesil araçlarda görülen bir durum. bir de klima performansı etkiler. klima kapalı iken daha doğru bir fikir sahibi olursun.
rodajı tamamlanmadan ne demek?
 
Geri
Üst