astra j 1.4 t otomatik hararet göstergesi sürekli 90 ın üzerine çıkıyor.

Anladım.düz yolda bile açmıyor.gene teemostat arızalı olabilir bende.
 
Herkese merhaba arkadaşlar. Aracımı aldıktan 3 hafta sonra hararet problemi yaşadım. Sanayide tanıdık ustaya götürdüğümde beni servise yönlendirdi. Devirdaim değişecek dediler ve değiştirdiler. 1 gün sonra silindir kapak contasının değişmesi gerektiğini söylediler. Ben de serviste çok maliyetli olacağı için sanayideki ustama götürdüm. Yapılan işlemleri aşağıda paylaşıyorum:

-Ben arabayı almadan 1-2 ay önce termostatın değiştiği bilgisini aldım
-Serviste devirdaim değişti
-Üst silindir kapak kontrole gitti çatlak çıkmadı taşlama yapıldı.
-Silindir kapak contası değiştirildi
-Sübaplarda su lekeri görülmüş onlara işlem yapıldı
-Alt kapak için de işlem yapıldı
-Yağ soğutmada problem vardı değiştirildi
-Triger seti değiştirildi
-Yağ ve antifiriz yenilendi

Aracımı geçtiğimiz hafta teslim aldım. Usta yaptığı işlemlerle beraber termostatın da bilgisayar ile değerlerini ölçmüş. Termostatın geç devreye girdiğini bu araçların genelde bu problemi olduğundan bahsetti. 100-103 derecelerden bahsetti. Aracımı teslim aldıktan sonra 2-3 gün boyunca aracımı sıkıştırdım (bu arada araç lpg li ,teslim aldığımdan beri hep benzinle kullandım ve benzinle kullanmaya devam ediyorum) ve 200 km hızlara kadar çıktım harareti kontrol ettim gram oynama olmadı. Yokuşlu yollarda kontrol ettim oynama olmadı.

Ancak bugün araç hararet göstergesi uzun yolda 100 dereceye kadar çıktı ve sonrasında hızlıca 90 dereceye geri geldi. 45 dakikalık düz yolda hızım 90-110 arasıyken bunu 2-3 defa yaptı.Bu olayı tekrarlama aralığı ise 10-15 dakika diyebilirim.

Bazı yerlerde bunun normal olduğunu bazı yerlerde de kesinlikle normal olmadığını okuyorum. Sizler ne düşünüyorsunuz? Yardımcı olup beni yönlendirebilirseniz sevinirim.
 
Kardeşim biz de hala çözemedik araştırıyoruz. En son kalorifer peteğini de kontrol ettirme kararı aldık.
 
Herkese merhaba arkadaşlar. Aracımı aldıktan 3 hafta sonra hararet problemi yaşadım. Sanayide tanıdık ustaya götürdüğümde beni servise yönlendirdi. Devirdaim değişecek dediler ve değiştirdiler. 1 gün sonra silindir kapak contasının değişmesi gerektiğini söylediler. Ben de serviste çok maliyetli olacağı için sanayideki ustama götürdüm. Yapılan işlemleri aşağıda paylaşıyorum:

-Ben arabayı almadan 1-2 ay önce termostatın değiştiği bilgisini aldım
-Serviste devirdaim değişti
-Üst silindir kapak kontrole gitti çatlak çıkmadı taşlama yapıldı.
-Silindir kapak contası değiştirildi
-Sübaplarda su lekeri görülmüş onlara işlem yapıldı
-Alt kapak için de işlem yapıldı
-Yağ soğutmada problem vardı değiştirildi
-Triger seti değiştirildi
-Yağ ve antifiriz yenilendi

Aracımı geçtiğimiz hafta teslim aldım. Usta yaptığı işlemlerle beraber termostatın da bilgisayar ile değerlerini ölçmüş. Termostatın geç devreye girdiğini bu araçların genelde bu problemi olduğundan bahsetti. 100-103 derecelerden bahsetti. Aracımı teslim aldıktan sonra 2-3 gün boyunca aracımı sıkıştırdım (bu arada araç lpg li ,teslim aldığımdan beri hep benzinle kullandım ve benzinle kullanmaya devam ediyorum) ve 200 km hızlara kadar çıktım harareti kontrol ettim gram oynama olmadı. Yokuşlu yollarda kontrol ettim oynama olmadı.

Ancak bugün araç hararet göstergesi uzun yolda 100 dereceye kadar çıktı ve sonrasında hızlıca 90 dereceye geri geldi. 45 dakikalık düz yolda hızım 90-110 arasıyken bunu 2-3 defa yaptı.Bu olayı tekrarlama aralığı ise 10-15 dakika diyebilirim.

Bazı yerlerde bunun normal olduğunu bazı yerlerde de kesinlikle normal olmadığını okuyorum. Sizler ne düşünüyorsunuz? Yardımcı olup beni yönlendirebilirseniz sevinirim.
arac kadraninda hararet 90 in uzerine cikiyosa bi anormallik var. Ama menude hararet gostergesi digital olarak gozukuyorsa ibre 90 gostermesine karsin digital 108 lere kadar cikabilir. 108 lerde termostat acar fan calisir sicaklik 95 7 lere ksdar duser. Manuel Ibre 90 in uzerine cikiyosa digital muhtelen 120 leri goruyordur. Elinizde elm var ise digital olarak sicskligi bi kontrol edin kac gosteriyo
 
@heisenberg Ben de hala cozemedim problemi. Arac tampona biri carpmasi sebebinden servisteydi, baktiramadim hararet konusuna. Yeni teslim aldim. @ramazan8034 ile ayni hemen hemen ayni problemimiz. Kalorifer petegi yikatacagim ilk olarak, radyator ardindan su yollari tikanikligi vs onun uzerinde duruyorum. Bunlarin disinda fanin ilk kademesinin calismamasi veya termostatin gec açma durumuna sebep beyinle alakali bir sey mi bar diye de baktiracagim ama once kalorifer petegi temizligi yaptiracagim onümüzdeki haftaicinde .
 
Şu an ustanın yanındayım.motor suyu sıcaklığı 114 iken radyatör suyu sıcaklığı 24 te kalıyor. Termostat değişecek önce. Gelişmelerden haberdar ederim.
Ramazan kardeşim eger hararet gostergen fiziksel olarak yukseliyorsa once termostat sonra devir daim kalolifer petek temizligi seklinde yaptrman lazim. Bizim arabalar 114lere kadar çıkabiliyor boyle ayarlamislar fan kademelerini ama son yapilan guncelleme ile 3.kademe 94 civari calisiyor en fazla 104lere kadar cikiyor(dijital ölçüm degerleri)fiziksel gosterge bu arada hep 90 bilgi
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Devirdaim değişti, termostat değişti, sıra kalorifer temizliği ve borularının değişmesi kaldı.onu da hafta içi yaptıracağım.
 
Son yapılan güncelleme nedir? Bunu servisler mi yapıyor?
 
Son yapılan güncellemeden memnun kalmayan bayağı yorum görmüştüm vede 2019 modeller fabrikadan o şekilde çıkmış kullanıcıları durumdan bahsediyordu.

Şimdi biz zaten normalde de rölanti ve düşük devirde hararetin 90'ı geçme durumu ile birlikte yoğun fan açma problemi yaşıyoruz.

Kalorifer peteği temizletme ile birlikte kesin çözüme ulaşırsan güncelleme olayını iyi araştırmak gerek tekrardan fan ile uğraşmayalım @ramazan8034
 
Geri
Üst