astra j 1.4 t otomatik hararet göstergesi sürekli 90 ın üzerine çıkıyor.

aynen borular kısa tutulmalı kendi aracımızda paralel bağlı ve uzun ben biraz havaların kızmasını bekliyorum seriye çevirip borulari kısaltacam iyice gaz boruları da dahil buna paralel bağlayınca kalorifer ısıtmıyor tam verim alamiyoruz kaloriferden
 
Bugun elektrikcide kalorifer petegi temizlettirdim makina baglatip. Sonrasında suyun tamami boşalmadan sadece su ile ekleme yapılıp hava alindi. Yarim saate yakin fan acmasini bekledik. Ardindan 15 dk sehirici gezinip sonra 30 km de uzun yol gittim. Su ana kadar cok sukur ibre oynamadi, fakat vardığımda rolantide baktim, fan 10-15 saniye calisip durdu, ardindan bi kere daha 10-15 saniye acti durdu. Bu da normale donecek diyor petek temizleten arkadaşlar ama bakalım. Simdilik durum böyle bende. Ek olarak fan kademesini de sordum elektrikciye, fan kademeleri beyne bağlı bunlarda g h kasa olsa kontrol edelim ama bunda etmeye gerek yok dedi direk uyarı verir gibisinden konuştu ısrarla sordum ama bakalım.

Petekten cikan kirin fotograflari:

87990969_260414995079137_8516603256690966528_n.jpg




88079951_726791247728172_3001182503445725184_n.jpg
 
Son düzenleme:
Petek temizletmeden önce ısıtan kalorifer bugun denediğimde ılık olarak üflüyordu. Rolantidayken kisa araliklarla fan acti kapatti. Hararet oynamiyor cok sukur.

Ilık üfleme sebebi havasının tam alinamamasi olabilir mi acaba çünkü baska hiçbir işlem yapılmadı
 
hava var olabilir dışarıdan boruyu sıkıp sıkıp bırakmak gerek üst giriş olanı
 
Arkadaşlar benim sorunum çözüldü. En son kalorifer peteğini yıkattım içinden çıkanlara inanamadım petek 3 defa yıkandı anca temizlendi. Temizlikten sonra elektrikçi sağolsun havasını da tamamen aldı. Hava almadan önce yedek su deposuna dönen suyu götüren borudan su kesik kesik geliyordu yaklaşık 5 dk radyatör borusunu sıkıp sıkıp bıraktı sonunda su kesintisiz akmaya başladı. Hararet sorunum da çözüldü. Yardımcı olmaya çalışan bütün arkadaşlara teşekkür ederim.

20200303_155230.jpg
20200303_153855.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Kaan.
hayırlı uğurlu olsun
 
Hayirli olsun dileklerimi burdan da ileteyim çok şükür kurtuldun. Bende petek temizleterek hararetten kurtuldum fakat elektrikci de havası duzgun alınmadığından kalorifer soguk ufluyordu, az once arkadas havasini kismen aldi kalorifer sicak uflemeye basladi fakat bu sefer de tekrar fan acmaya basladi hizlica. Kısır donguden cikamadim bir. Yarin gündüz gozuyle bahsettiginiz gibi hortumdan su kesintisiz akana dek aldiracagim umarim öylece çözülür.
 
hava alınmıştır ama yedek su deposuna tekrar su eklemeniz lazım eksildikçe kalorifere giren su borusunu üst taraftarını elinizle sıkıp durun havayı görürsünüz yedek su depo kapağı açık olsun birde boğazdan gelen boru olur küçük onuda çıkarın bir küçük şişeye içinden su gelicek dolsun doldukça o suyu yedek su deposuna boşaltın bu işlemi motor soğuk iken bir kaç defa yapın bunu yaparken sürekli kalorifer peteği borusunu sıkıp bırakın havası alınır eğer lpg var ise sistem havayı kapaktan atamıyor düzgün lpg de paralel bağlıysa bu sorun oluşuyor
 
Tesekkur ederim. Lpg mevcut. Radyator tapasi elde kalacak hale geldi denilip ordan alinmadi. Kalorifere giden hortumların birini cikarip ordan aldi, su deposuna su ekleyerek. Radyator hortumu veya kalorifer hortumuna sıkıp birakma yapılmadı. Fan açtırıp gitti arkadas, ardindan 15-20 dakika araci stop etmeden calistirdim hersey normale dönmüş gibiydi kalorifer ayarlarina sicak acip derecelerini kontrol ettim derken bir bes dakika sonra aniden fan acip durmamaya başladı. Süreç bu şekilde gelişti.

Yarin hortumlara sıkıp bırakma yaptırarak dediğiniz havayi aldiracagim
 
Geri
Üst