Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Bu 1,4T lerin turboların peak ve continous basınç değerleri nedir acaba? Cont 1 bar vardır herhalde

Turbo benzinli kullanıyor olsam kesinlikle yüksek oktan kullanırdım.

Aha da 100. mesaj teğmen   m34444
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bizim arabaların ortalama ekranları sıfırlandıktan sonra belli bir müddet çok değişken. Dün 7.9 la sıfırlayıp depoyu doldurmuştum, 5.5 e kadar inmişti ş.içinde dur kalkla 6.7 olmuştu.

Sabah klimayla çalıştırdım ama park yerinden çıkamadım, cuma günü evin etrafında pazar kuruluyor, araba durduğu yerde ortalamayı 6.7 den 8.1 e yükseltti  :) ordan iş yerine gelene kadar tekrar 6.7 kadar geriledi, tahminen 100. km den sonra belli bir rakam sabit kalacak.


Yalnız 95 oktan Shell in 1.4T Astra için iyi bir seçim olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

şahsi görüşüm kesinlikle 95, depomu iki defa 97 doldurdum, yakıt 10 dan aşağı düşmedi, son olarak 95 doldurdum 8 den yukarı çıkmadı daha  general_Dancing.. performans olarak 95 ile 97 arasında bi farkta göremedim.   
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Burock3427 link' Alıntı:
Bu 1,4T lerin turboların peak ve continous basınç değerleri nedir acaba? Cont 1 bar vardır herhalde

Turbo benzinli kullanıyor olsam kesinlikle yüksek oktan kullanırdım.

Aha da 100. mesaj teğmen   m34444

Ortalama değerlerini bilmiyorum ama motorun sıkıştırma oranı pek yüksek değil, içeriğini tabi net bilmek imkansız ama tecrübeyle sabit; 97 ile 95 oktan arasında kayda değer bir avantaj olmadığı gibi tüketimi arttırıyor.
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Tolga KARACA link' Alıntı:
Ortalama değerlerini bilmiyorum ama motorun sıkıştırma oranı pek yüksek değil, içeriğini tabi net bilmek imkansız ama tecrübeyle sabit; 97 ile 95 oktan arasında kayda değer bir avantaj olmadığı gibi tüketimi arttırıyor.

Sıkıştırma atmosferik gibi olamaz normal olarak. Detonasyon belası var. 15-16/1 ise turbo basıncı 0,8-1 civarıdır diye tahmin ediyorum.

Turbo motorlu araç üretip standart olarak turbo basınç göstergesi, yakıt basıncı ve yağ basıncı göstergeleri niye konmaz anlamıyorum. Turbo saati de olmazsa olmaz da diğerleri biraz daha keyfe keder.

Yüksek oktanın farkını üst üstte ikinci depo kullanımda anlamak mümkün aslında ecu anca kendini ayarlıyor. Yurtdışı forumlarda turbo hele ki turbo basıncı artırılmış turbolarda mutlaka yüksek oktan. Bizdeki yüksek oktan diye satılan benzin nedir tabi ona da bakmak lazım. Yüksek oktanı sırf performans olarak düşünmemek lazım aslında özellikle sıcak havalardaki performanslı kullanımlarda daha güvenli, detonasyona girip motoru kırma riskini ortadan kaldırır.
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Tolga KARACA link' Alıntı:
Peki Shell e göre aracın hızlanma isteği, gaz pedalına yanıt hızı nasıl?

Dizel aqraçlarımda Shell + performans - menzil demekti ama Astra da tüketimi de rahatlatıyor hızlanmayı da..

shell'e göre hızlanma isteğinde ben pek bir fark göremiyorum ama shell'in yanma oranı daha yüksek olabilir.
menzil açısından arada 100 liralık benzinde 50 km fark olmasını ben anlayamadım eskiden bu kadar fark oluşmazdı. ki shell'den aldıgım sefer o kadar da cok basmamıştım. ya bizim burdaki opet kaliteli ya da honda-cem shell kalitesiz bilemiyorum.
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Burock3427 link' Alıntı:
Sıkıştırma atmosferik gibi olamaz normal olarak. Detonasyon belası var. 15-16/1 ise turbo basıncı 0,8-1 civarıdır diye tahmin ediyorum.

Turbo motorlu araç üretip standart olarak turbo basınç göstergesi, yakıt basıncı ve yağ basıncı göstergeleri niye konmaz anlamıyorum. Turbo saati de olmazsa olmaz da diğerleri biraz daha keyfe keder.

Yüksek oktanın farkını üst üstte ikinci depo kullanımda anlamak mümkün aslında ecu anca kendini ayarlıyor. Yurtdışı forumlarda turbo hele ki turbo basıncı artırılmış turbolarda mutlaka yüksek oktan. Bizdeki yüksek oktan diye satılan benzin nedir tabi ona da bakmak lazım. Yüksek oktanı sırf performans olarak düşünmemek lazım aslında özellikle sıcak havalardaki performanslı kullanımlarda daha güvenli, detonasyona girip motoru kırma riskini ortadan kaldırır.

Az önce baktım 9,5 e 1 miş.

İşin tuhafı aracı ilk aldığımda bu değeri 8,8:1 gördüğüme emin gibiyim..
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Burock3427 link' Alıntı:
Sıkıştırma atmosferik gibi olamaz normal olarak. Detonasyon belası var. 15-16/1 ise turbo basıncı 0,8-1 civarıdır diye tahmin ediyorum.

Turbo motorlu araç üretip standart olarak turbo basınç göstergesi, yakıt basıncı ve yağ basıncı göstergeleri niye konmaz anlamıyorum. Turbo saati de olmazsa olmaz da diğerleri biraz daha keyfe keder.

Yüksek oktanın farkını üst üstte ikinci depo kullanımda anlamak mümkün aslında ecu anca kendini ayarlıyor. Yurtdışı forumlarda turbo hele ki turbo basıncı artırılmış turbolarda mutlaka yüksek oktan. Bizdeki yüksek oktan diye satılan benzin nedir tabi ona da bakmak lazım. Yüksek oktanı sırf performans olarak düşünmemek lazım aslında özellikle sıcak havalardaki performanslı kullanımlarda daha güvenli, detonasyona girip motoru kırma riskini ortadan kaldırır.

Ben yukarıda TD sıkıştırmasına gitti aklım. TB 8-9 civarı oluyordu. Subaru STI ki mesela 8:1 gibi olması lazım diye hatırlıyorum. 1,4T sanırım 0,6 bar gibi düşük basınçlı günlük kullanıma uygun evcil bir motor gibi duruyor.
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Burock3427 link' Alıntı:
Ben yukarıda TD sıkıştırmasına gitti aklım. TB 8-9 civarı oluyordu. Subaru STI ki mesela 8:1 gibi olması lazım diye hatırlıyorum. 1,4T sanırım 0,6 bar gibi düşük basınçlı günlük kullanıma uygun evcil bir motor gibi duruyor.

İşte hem pazarlama taktiği - emisyon hem tüketim dengesi maksatlı ayarlanan basınç oranları vs..
 
Ynt: Astra J 1.4 turbo yakıt sarfiyatı....

Burock3427 link' Alıntı:
Sıkıştırma atmosferik gibi olamaz normal olarak. Detonasyon belası var. 15-16/1 ise turbo basıncı 0,8-1 civarıdır diye tahmin ediyorum.

Turbo motorlu araç üretip standart olarak turbo basınç göstergesi, yakıt basıncı ve yağ basıncı göstergeleri niye konmaz anlamıyorum. Turbo saati de olmazsa olmaz da diğerleri biraz daha keyfe keder.

Yüksek oktanın farkını üst üstte ikinci depo kullanımda anlamak mümkün aslında ecu anca kendini ayarlıyor. Yurtdışı forumlarda turbo hele ki turbo basıncı artırılmış turbolarda mutlaka yüksek oktan. Bizdeki yüksek oktan diye satılan benzin nedir tabi ona da bakmak lazım. Yüksek oktanı sırf performans olarak düşünmemek lazım aslında özellikle sıcak havalardaki performanslı kullanımlarda daha güvenli, detonasyona girip motoru kırma riskini ortadan kaldırır.

Çok yerinde bir tespit. Kesinlikle katılıyorum. Türkiye de ben kesinlikle turbo bir araçta 95 olan sınır oktan sayısını kullanmam. Zaten 97 diye geçenlerde katkılı 95. Yani sıkıştırmaya dayanıklı 95 denilebilir. Turbo araçlar bildiğiniz üzere turbo basmaya başladığında sıkıştırma da aynı oranda yükselir. Eğer wastegate zırvalarda turbo basması gerekenin üzerinde basarsa yüksek sıkıştırmadan dolayı 95 detonasyona girdiği an motoru kırmak işten bile değil. Olmaz dememek lazım olabildiğini gördük; dv zırvalıyorsa wg de çok rahat zırvalayabilir.
 
Geri
Üst