Bugün sabah saat 9:30'da aracı teslim ettim, akşam 17:45'te teslim aldım.
Kısa versiyonu: hüsran.
Uzun versiyonu:
Güleryüz, sıcak karşılama ve ilgi bakımından ilk intiba oldukça iyiydi. Aracı teslim alırken sürücü koltuğuna, vites koluna ve direksiyona özenle koruma geçirdiler, bunu da beğendim. Yukarıda yazdığım şikayetleri bir bir anlattım Gürkan Bey'e. Gerekli notları aldı, tecrübe sürüşü yapılacağını ve buna göre gerekli düzeltmelerin yapılacağını söyledi. Tecrübe sürüşüne katılmam gerekir mi diye sorduğumda ise gerekmediğini söyledi.
Rot ve balans ayarını hediye veremeyeceklerini söylediler, 50 TL fiyat aldım. Sonra aracı bırakıp işe döndüm. Ardından Gürkan Bey'den telefon geldi ve 3 jantın yamuk olduğunu, şu haliyle balans ayarı yapmanın mümkün olmayacağını söyledi. 3 jantı düzeltmek için toplam 100 TL masraf çıkarttı. Gerekli olduğunu söyleyince ben de kabul ettim.
Buraya kadar sorun yok. Akşam aracın hazır olduğunu bildirmek için aradılar, ben de büyük bir hevesle aracı almaya gittim. Ama gittiğim zaman duyduklarım tam bir hayal kırıklığı oldu çünkü yukarıda bahsettiğim seslerin hiçbirisini duymamışlar tecrübe sürüşünde. Araca sadece yıllık bakım, rot ve balans ayarı yapılmış, bir de kampanya kapsamında silecek koluna bir parça takmışlar sanırım. Bunun dışında benim yukarıdaki listede yazdığım sorunların hiçbirisi yokmuş meğer aracımda.
Aracın kilometre sayacından gördüğüm kadarıyla 20 km civarı yol yapılmış. Bu arada ilgimi ilk çeken şey aracın yaklaşık 2 aydır (~2000 km) sabit olan 7.9 lt. ortalamasının 8.0'a yükselmesiydi. 20 km'de ortalamayı yükseltmeyi nasıl başardılar bilmiyorum ama hesaplarıma göre aracı 18 lt. / 100 km ortalama ile kullanmış olmaları gerekiyor. Neyse, biraz şaşırdım ama o kısmı çok umurumda değil. Ama 20 km civarı yol yapmışlar ve bahsettiğim seslerden bir tanesini bile duymamışlar. Aracı aldıktan sonra eve gitmek için yola çıktım ve, abartmıyorum, yarım saat içinde listedeki seslerin yarısını duydum. Herşeyi geçtim, o gösterge panelindeki çıtırtıyı nasıl duymadılar şaştım kaldım valla. Biraz engebeli yolda aracı sürsen, araç biraz sallansa o parça hemen çıtırdamaya başlıyor. Debriyaj pedalı da keza ben eve giderken tınlayıp durdu. Neyse, sonuç olarak hiçbir ses duymadıkları için hiçbir düzeltme de yapmamışlar.
"En azından şu gösterge paneline basit bir izolasyon yapın, çok rahatsız ediyor" dediğimde, ilgili arkadaş o parçaya sesi kesecek bir işlem yapmanın mümkün olmadığını söyledi. "Çift taraflı bantla yapıştırıyorlarmış sanırım" falan diye hatırlatmaya çalıştım ama yüzüme uzaylı görmüş gibi bakınca fazla uzatmadım. Daha önce bu parçaya hiç böyle bir işlem yapmadığını söyledi.
Neyse, bunları da geçtim, daha önce garantiden su kabı ve sensör değiştiği halde tekrarlayan soğutma suyu seviyesi hatası ile ilgili de bir şey yapmamışlar. Sebep yine aynı: "biz hatayı görmedik". Benim her sabah (bugün sabah da dahil) gördüğüm hata mesajı orada çıkmamış. "Su seviyesi biraz düşüktü, tamamladık" dediler ama hata mesajı ondan mı çıkıyordu, eğer gerçekten su seviyesi eksildiyse, neden eksildi bilmiyorum. Bunlara cevap bulamadım. Umarım yarın arabama bindiğimde aynı uyarı ile karşılaşmam.
Genel olarak özetlemek gerekirse hayal kırıklığına uğradığımı söyleyebilirim. 600 TL para ödedim ama bana somut bir getirisi olmadı, özellikle eve çıtırtı sesleri içinde dönerken psikolojik olarak bu kadar parayı boşuna ödediğimi düşünüp sinirlendim ister istemez. Bahsettiğim sorunlardan bir tanesini bile ciddiye alıp çözüme yönelik bir şeyler yapsalardı benim için yeterli olacaktı. Ama bu konuda yeterince ilgili davranılmadığını düşünüyorum. Sonuç olarak da bende herhangi bir Opel servisinden farklı olduklarına dair bir izlenim uyandırmadılar. Bundan sonra aracımı Opak'a götürürsem tek sebebi işyerime yakın olması olacak.
Haftada birkaç kez gitsem, adamlarla kanka moduna girsem, o zaman hatır-gönül ayağına bir şeyler yaptırabilirim belki ama benim bu işler için ne zamanım ne de sabrım var. İki çıtırtıyı gidereceğim diye servis kapısında arabayı eskitemem. Ayrıca benim için daha önemlisi bir tanıdık, ahbap olarak değil herhangi bir Opel müşterisi olarak gittiğimde ne kadar ciddiye alınacağım ve sorunlarımın beni uğraştırmadan çözülüp çözülmeyeceğiydi. Bu konuda Opak da diğer Opel servisleri gibi benim gözümde sınıfta kaldı. Artık tek isteğim şu gösterge panelindeki çıtırtı sesini gidermek. Ankara'da bu işi halletmeyi başarmış bir Opel servisi varsa bildiğiniz, söyleyebilirseniz çok memnun olurum. Bunun dışında da araç ciddi bir sorun çıkarmazsa bir sonraki servis maceram seneye yıllık bakımda olur artık.