Astra J 1.6 Cdti Active Select 40-55 Km Arasında Uğultu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omeroz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
40ta 4 60ta 5 80de 6. Böyle kullanınca max yakıt tasarrufu sağlıyorum. Ş içi 6.6 lt/100km gösteriyor...

Tabii bir de göstergenin gösterdiğine değil de , en az bir kaç defa değişik yol koşulları ve mevsimlerde depoyu tam olarak doldurup boşalttıktan sonra tekrar doldurup manuel ölçmek lazım. Örneğin benim gösterge 0,5 lt kadar düşük gösteriyor yakıt tüketimlerini.
 
Tabii bir de göstergenin gösterdiğine değil de , en az bir kaç defa değişik yol koşulları ve mevsimlerde depoyu tam olarak doldurup boşalttıktan sonra tekrar doldurup manuel ölçmek lazım. Örneğin benim gösterge 0,5 lt kadar düşük gösteriyor yakıt tüketimlerini.
Benim ki de %9-13 arasında sapıyor. Yani tasarruflu dediğim 7,45lt/100km :) (pek tasarrufludur aracım). Genelde gösterge üzerinden konuşulduğu için göstergedeki veriyi yazdım..
 
Son düzenleme:
Bugün arkadaşımın insignia'sında da aynı uğultuyu yaklaşık 15-20 kere duydum. Demekki bu şanzıman böyle yapacak bişey yok... unuturum belki zamanla :)
 
1.4 Turbo 40 km. ile giderken 4. vites görmüyor. 2 de oluyor en fazla.
 
1.4 Turbo 40 km. ile giderken 4. vites görmüyor. 2 de oluyor en fazla.
Doğrudur, Benzinlileri bilmiyorum, sadece 3 farklı 1.6 cdti 136hp deneme fırsatım oldu. Belki de bu kadar düşük hızda 4'e atmasıdır sebebi...
 
Son düzenleme:
çok saçma yahu.. benim araba 1.3 cdti h kasa 40 km hızda 3 e atıyorum diye çoğu zaman erken mi atıyorum acaba diye düşünüorum.. bence opel mühendisleri motor hacminin büyüklüğünden yararlanarak nasıl olsa toparlar diye yakıtı düşük tutmak istemişler zira Honda larda da var bu durum..
 
çok saçma yahu.. benim araba 1.3 cdti h kasa 40 km hızda 3 e atıyorum diye çoğu zaman erken mi atıyorum acaba diye düşünüorum.. bence opel mühendisleri motor hacminin büyüklüğünden yararlanarak nasıl olsa toparlar diye yakıtı düşük tutmak istemişler zira Honda larda da var bu durum..
Muhtemelen...
 
çok saçma yahu.. benim araba 1.3 cdti h kasa 40 km hızda 3 e atıyorum diye çoğu zaman erken mi atıyorum acaba diye düşünüorum.. bence opel mühendisleri motor hacminin büyüklüğünden yararlanarak nasıl olsa toparlar diye yakıtı düşük tutmak istemişler zira Honda larda da var bu durum..
Aynen :)Biraz gaz veriyorum vites istiyor bakıyorum devir ufak gazda bie 2000 in üzerine çıkmış hız 30-40 gibi 3 ü istiyor..Vites aralıklarını kısa tutmuşlar..Nerdeyse 2,vitesle kalkıcaz :)..
 
Aynen :)Biraz gaz veriyorum vites istiyor bakıyorum devir ufak gazda bie 2000 in üzerine çıkmış hız 30-40 gibi 3 ü istiyor. Vites aralıklarını kısa tutmuşlar. Nerdeyse 2,vitesle kalkıcaz :)..
otomatiklerde yakıt düşük olsun diye genelde firmalar yapar.. geçenlerde Honda CR-V (1.6 i-dtec 120hp) ile yeni Nissan quasqai(1.6 dci 132hp) yarıştırdık Nissan otomatikti Honda manuel. Ben Honda yı kullanıyordum. roll ile başladık 3.viteste başladık ve ben 3 de bitirdim Nissan kullanıcısı 2-3 kere vites değiştirdi otomatik olduğu için :) aralıklar çok kısa zaten dizel araçlar belli bir devirden sonra gitmez..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Bu tarz bir ses benim aracımda da var aynı hızlarda tabiri caizse “vuk vuk vuk vuk” diye ses çıkıyor hızlandıkça ses ritmi de artıp kayboluyor. Gazdan ayağı çekince ses kaybolur derecede azalıyor. Nedir abi bu ses ? Normal mi değil mi bilemedim. Ustam da problem görmüyor. Acaba tork konvertör trübünlerinden mi geliyor?
 
Geri
Üst