Astra J Aracım Çekmiyor mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Enes4181
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aracımda Lpg yok, yakıt iyi yakıyor maşallahı var ve uzun mesafaler pek kullanmadığım için taktırmayı da düşünmedim. Yani işin özeti atmosferik motorun geneli böyle o zaman. Genelde yüksek devirde kullanıyorum, Dilovası rampasında mesela gaz kesim, tekrar toparlaması için bayağı uzun süre zorluyorum aracı. Ama sanırım dediğiniz gibi alışkanlık olmuş turbo gücü bende, buna da alışırım yeterki araçta bir problem olmasın, problem var hissi beni korkutuyordu.
 
Turbo araçta rampada arkadan bir el sizi itiyormuş hissi olur ama atmosferikte arkadan bir el sizi çekiyormuş gibi olur. Ancak aracın karakterigine alıştıkça kullanım biraz daha iyi oluyor. Mesela ben corolla da rampa öncesi vitesi düşürürdüm ki rampada düşürünce dediginiz gibi devirlenme kolay olmuyordu.
 
Rampa çıkışlarında aracı yük durumuna göre atmosferik için konuşuyorum 2000 2200 devirin altında kalırsa dik rampalar da vites düşürür sünüz yük durumuna göre ve vitese göre öyle aşırı devire ihtiyaçta yok 3500 idaeldir yurur gider sadece turbo bunu aracı kullanıp kendinizi alıştırınız gözünüz keser turboda turbo alt devirlerde devreye girdiğinden basınç artıp yürüyorlar misal bir turbolu araç ort. Gücünün yüzde 40 ına yakınını turbodan alır turbosu bozuk bir dizele binin araç yokuş çıkmaz birde lpg ayar olunca daha iyi gidiyor afr tabi yinede benzin gibi gitmiyor kim ne derse desin 5 yetişkin bagaj dolu nurdağı rampası deriz uzunca bir rampa benzinli astra h 1.6 5 vites 3000 hız sabitleme açık rampayı zorlanmadan çıkıyor el gazını yapıştırınca araç uzuyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes4181
Rampa çıkışlarında aracı yük durumuna göre atmosferik için konuşuyorum 2000 2200 devirin altında kalırsa dik rampalar da vites düşürür sünüz yük durumuna göre ve vitese göre öyle aşırı devire ihtiyaçta yok 3500 idaeldir yurur gider sadece turbo bunu aracı kullanıp kendinizi alıştırınız gözünüz keser turboda turbo alt devirlerde devreye girdiğinden basınç artıp yürüyorlar misal bir turbolu araç ort. Gücünün yüzde 40 ına yakınını turbodan alır turbosu bozuk bir dizele binin araç yokuş çıkmaz birde lpg ayar olunca daha iyi gidiyor afr tabi yinede benzin gibi gitmiyor kim ne derse desin 5 yetişkin bagaj dolu nurdağı rampası deriz uzunca bir rampa benzinli astra h 1.6 5 vites 3000 hız sabitleme açık rampayı zorlanmadan çıkıyor el gazını yapıştırınca araç uzuyordu
Ah o rampalar yok mu o rampalar. Nurdağı rampası zaten uzunca bir rampa bir de 3 tane tırın yanyana birbirini geçmeye çalıştıklarını düşün üstad. O zaman saydırıyorum işte mecbur o rampayı kamyon gibi sağ şeritte çıkmak zorunda kalıyorum :D @kannn
 
Ah o rampalar yok mu o rampalar. Nurdağı rampası zaten uzunca bir rampa bir de 3 tane tırın yanyana birbirini geçmeye çalıştıklarını düşün üstad. O zaman saydırıyorum işte mecbur o rampayı kamyon gibi sağ şeritte çıkmak zorunda kalıyorum :D @kannn
O rampada tırcılar biraz aceleci olabiliyor uzun bir rampa bide dik biraz gerçekten hep tırlar kamyonlar 2 seriti kapatabiliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes4181
En az ayda 2 kez geçiyorum Nurdağı'ndan ve Tekir'den. Bazen atmosferik civic ile bazen dizel qashqai ile gidiyorum. Evet turbo farkıyla dizel ünite daha rahat çıkıyor gibi olsada, civicde yüksek devirde banamısın demiyor.

Otobanda tır en sola geçtiyse, önüne geçer geçmez yavaşlıyorum. Tır vites düşürmek zorunda kalınca basıp gidiyorum. Belki hoş birşey değil ama büyük araç sürücülerinin zihniyetini iyi biliyorum. En sola çıkan adam hele birde aniden çıkıyorsa aklında kesin şu vardır "ben büyük aracım arkadan çarpsada hissetmem, ölürse ölür ne yapalım, çarpmasaydı"

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
En az ayda 2 kez geçiyorum Nurdağı'ndan ve Tekir'den. Bazen atmosferik civic ile bazen dizel qashqai ile gidiyorum. Evet turbo farkıyla dizel ünite daha rahat çıkıyor gibi olsada, civicde yüksek devirde banamısın demiyor.

Otobanda tır en sola geçtiyse, önüne geçer geçmez yavaşlıyorum. Tır vites düşürmek zorunda kalınca basıp gidiyorum. Belki hoş birşey değil ama büyük araç sürücülerinin zihniyetini iyi biliyorum. En sola çıkan adam hele birde aniden çıkıyorsa aklında kesin şu vardır "ben büyük aracım arkadan çarpsada hissetmem, ölürse ölür ne yapalım, çarpmasaydı"

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Üstad tırcılarla didişmek uzun yolda hiç iyi değil aman ha. İnadına vites düşürmeyip savurur da bunlar.
 
Üstad tırcılarla didişmek uzun yolda hiç iyi değil aman ha. İnadına vites düşürmeyip savurur da bunlar.
Önde olduğum sürece hiç çekincem olmaz. Trafik kanununa göre haklıysam isterse buyursun vursun. Ben daha o kadar cesaretlisini görmedim.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ah o rampalar yok mu o rampalar. Nurdağı rampası zaten uzunca bir rampa bir de 3 tane tırın yanyana birbirini geçmeye çalıştıklarını düşün üstad. O zaman saydırıyorum işte mecbur o rampayı kamyon gibi sağ şeritte çıkmak zorunda kalıyorum :D @kannn
O dediğiniz üç şerit kapama olayını kızlaç tünelinde yapıyor bazı canavar tırcılar. 10 numara yağ da yakıyorsa mazot yerine hele bi de havalandırmalar o anda çalışmıyorsa her taraf simsiyah duman, gidecek yol yok, emniyet şeridi de yoktu o tünellerde sanırım. İnsan kör kuyuya düşmüş hissine kapılıyor.
 
Bugün Golf 1.4 benzinli sahibi bir arkadaşım ile rampada deneme yaptık benden hızlı kalktı ama biraz ileride onu geride bıraktım, arkadaş würth marka benzin katkısı kullanıyormuş iki depoda bir, enjektör ve kurum temizlemesi falan yapıyormuş, muhakkak kullan sende aracın kaçması daha iyi olacak dedi, siz hiç kullandınız mı? Tavsiye eder misiniz?
 
Geri
Üst