Ynt: Astra J Lpg Montajı
arkadaşlar bugün forumlarda dolaşırken astra j lpg montajı ile ilgili bir yazı buldum aynen paylaşıyorum
Bu Valve Care denen kandırmacanın piyasadaki 50 TL'lik yağlayıcılardan tek farkı her silindire eşit dozlamasıdır. Yoksa başka hiçbir esprisi yoktur. Sağladığı iddia edilen faydaların tamamı tartışılabileceği gibi zararları da saymakla bitmez. Biz LPG kullanıcılarına temiz yakıt kullanın derken siz yakıta yağ katıp subabını koruduk diyorsunuz. Yapmayın... Doğrudan yanma odasına gönderilen bu yağın motorda oluşturacağı kurumun, hidrokarbonun hesabını yaptınız mı hiç?
Hem madem bu valve care yağ püskürtüyor, bu yağ da faydalı diyorsunuz, ve hem madem bu valve care'i ipragaz getiriyor, bu ipragaz neden sattığı LPG'nin içine bu yağı katıp biz müşterileri de siz montajcıları da yormama yoluna gitmiyor da piyasadaki 50 tl'lik yağlayıcıyı allayıp pulayıp yüksek fiyatlardan, "bu olmadan olmaz" dayatmasıyla satıyor? Valve care ile birebir aynı sonuç katkılı otogazla da sağlanabilirdi. Ama tabi amaç ve hasılat farkı var...
Gelelim bu başlığa;
Bu başlıkta geçen Astra J'de manifold yapısı nedeniyle ne saplamayla, ne de yağlamayla subapları koruyamazsınız. Bu aracın manifoldu her bir portta kendi içinde tekrar ikiye ayrılan twin yapıya sahiptir. Hangi tarafından giriş yaparsanız öteki tarafı fakir bırakmış, öteki taraftaki subabı yakmış olursunuz. İstediğiniz kadar da üstüne yağ sıkın, yine de kurtaramazsınız subabı.
İnceleme fırsatınız olmamıştır diye ben manifoldun resmini de ekliyorum;
Bu gibi manifoldlarda benzin enjektörünün püskürtme noktasından, yakıt püskürtmesi için ayrılan küçük odacıktan LPG'yi püskürtmeniz gerekir ki bu da şu anda yalnızca pipo ile mümkündür. Diğer hiçbir yöntem ile yakıtı benzinde olduğu gibi homojen bir karışımla yanma odasına gönderemezsiniz.
Bu aracın manifolduna da baktığınız zaman görürsünüz ki subap sorunu yaşanmasının yegane sebebi yakıtın her iki subaba da eşit gönderilememesidir. Sizin sandığınız gibi magnezyum subap oluşu değil...
Bir montaj servisi kendi imkanları çerçevesinde tutup bir aracı inceliyor, araştırıyor, montaj şeklini, yöntemini geliştiriyor ve daha piyasaya çıkalı 1 yıl olmamış ve kimse tarafından sorunsuz montajı yapılamamış bir araca sorunsuz şekilde montaj yapıyor ve diğer tüm montajlarda yanan arıza lambasını yakmamayı başarıyor. İnanın bu yapılan arge'yi sizin elinizdeki listeyi hazırlayan Prins dahi yapmamıştır. Siz de tutup bu aracın motorunu bilmeden, manifoldunu bilmeden, yakıt hattını bilmeden elinize tutuşturulan listeye bakarak "bu araca LPG olmaz çünkü Prins subap sorunu var diyor" diyorsunuz.