Biga_li' Alıntı:
[font=verdana, geneva, lucida,]Arkadaşlar merhaba, Astra G den Focus ordan Mondeo derken Astra J ye döndük yine. 2015 Aralık çıkışlı Astra J Sedan 1.6 CDTİ 136hp Sport paket ( Ön park sensörü ve Cosmo jantlı olan serisi) aldık hayırlısıyla. Çalıştığım şirkette kullandığımız 2013 1.3 CDTİ Cosmo sedan araç ile kıyaslayınca süspansiyonun daha sert olduğunu ve kasislerde falan bi tık daha sesli çalıştığını fark ettim akabinde servise götürdük sonuçta garantili araç belki bir arıza vardır diye. Serviste şase no dan bilgisayardan sorgulandı, araç liftte iken amortisör parça kodlarına bakıldı ve araçta alçaltılmış süspansiyon yani farklı amortisör ve yay olduğunu söylediler bu araçlarda belirli bir seri bu şekilde gelmiş gerçekten parça kodları ile bakıldığında yaylar ve amortisörler normalinden farklı çıkıyor. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı başına gelen yada merak edip servise giden, süspansiyonun sert olduğu çok belli araç ve bagaj full doluyken araç boş gibi duruyo hiç oynamıyo nerdeyse [/font]
[font=verdana, geneva, lucida,] normale çevirmek içinde 4 amortisör ve 4 yay takılması gerektiğini söylediler tabi gerek değiştirmeye grek var veya yok tartışılır ama yol tutuşuna katkısı bu şekilde daha fazla olduğuda gerçek, aynı seriye sahip araç sahiplerinin benzeri şikayeti varmı yada merak edip servise giden ve aynı cevabı alanlar düşüncelerini merak ediyorum doğrusu, saygılar. [/font]
merhaba, sport donanım paketli araçlarda diğer donanımlardan farklı alçaltılmış şasi var, yani süspansiyon sistemi diğer donanımlardan ve şirkenizde kullandığınız cosmodan farklı. Hatta direksiyonu bile daha sert. Opelin model ne olursa olsun sport (yeni adıyla dynamic) tüm araçlarında durum aynı. Bu sert süspansiyon yol tutuşta ve güvenlik için artı fakat günlük şehir içi kullanımda ve bizim yollarımızda biraz keyifsiz açıkcası. Yumuşak iyi bir lastikle durumu bir tık hafifletebilirsiniz fakat yinede alışmanız daha iyi bir çözüm. Yeni jenerasyon araçların daha çok güvenlik odaklı olmasından dolayı bu araçlardan beklediğimiz konforu malesef bize yaşatmıyo. amartisör yay değişimine hiç girmeyin bence, bunlar mühendislik hesaplar. Ayrıca opelin süspansiyonu sessiz konforlu çalışan aracı bence yok. Bir çoğunu kullandım, yeni kasa astra K'da durum aynı. Hatta K'yı kullandıktan sonra beklentim büyüktü çünkü terfiden vazgeçtim. Bu arada benim aracımda astra j sport.
(ayrıca kullanmadım ama, Mondeo D sınıfı bi araç, konfor ve bir çok açıdan C sınıfına göre farklı değilmiydi? D sınıfından C ye geçmekte belki size farklı gelmiş olabilir)