Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları
Lpg hakkında düsünüp duran arkadaslar icin bi ornekte bilgi de ben vermek istedim
Yaklasık 1000 km once 1.4t aracıma landirenzo evo turbo kit takıldı.bicogumuz gibi bende cok uzun süre düsündüm,kendi capımda arastırmalar yaptım.Ancak benzin lt fiyatının 5 tl gibi bi rakama yükselmesiyle kararımı vermis bulundum(5 tl e yükselmeseydi de taktırırdım herhalde
sadece fitili ateslemis oldular)Prins vsi2 ile landirenzo arasında kaldım ancak prins kitine en minimum 3300 tl gibi birakam aldıktan sora 2300 tl+174 tl 2yıl 100bin km garantisi ile landirenzoyu sectim.Prins gercekten cok kaliteli bi sistem ancak fiyat olarak bana fazla geldigi icin giremedim.
Gelelim dönüsüm yapıldıktan soraki izlenimlerime;
Lpg takılırken aracın basında bulunmaya ozen gosterdim.Sagolsunlar temiz iscilik cıkardıklarını düsünüyorum.İlk test sürüsünde cok bi fark hissetmedigimi soyleyebilirim.Ancak eve donerken 100 km gibi aracı deneme imkanım oldu,rampa vs.Aracın biraz torku cekisi düsmüs gibiydi.Rampalarda arac daha cabuk düsüyordu sanki.Ancak cok sorun etmedim.Donüsüm servisine gitmek yerine 1000 km beklemeyi aracı izlemeyi tercih ettim.İlk depo 346 km gitti %75 sehir ici %25 uzun yol.
2.depoda aynı sekilde 350 km leri gordu ancak bu kez %85-90 sehir iciydi.3. depo da uzun yol fırsatı buldum Biga-Canakkale-İstanbul ve 90 tl po gaz ile 110-140 km sürat 415 km gitti malzeme cok sükür 045thumbsup.
Aracın cekis düsüklügü ile ilgili de istanbula gelmisken donanımhaber den takip ettigim ayotogaz a ugradım.Sagolsunlar aksam saat 7 civarı servislerine gitmeme ragmen 8:30 a kadar aracla ilgilendiler,bi parcanın lpg sisteminde eksik oldugunu belirleyip ucretsiz taktılar.aracı bilgisayara baglayıp ayarlarını tekrar dan refresh ettiler ve benim icin en onemlisi yol ayarı yapıldı.asfalta cıkıp degisik devirlerde aracın cekisini ve gaz tepkisinide kontrol ederek yapılan bi ayardı.Bu ayar sorasında cekis düsüklügü problemim %95 oranın da gitti hamdolsun.
Sübaplar konusuna gelirsek,Dönüsümü yapan usta ile yaptıgım istisare de aracı kullanma karakterinin cok onemli oldugu,aracı lpgde uzun süreli sıkıstırarak kullanmamak gerektigi,4000 devir ve üzerinin bu araclar icin lpg de riskli devirler oldugunu ancak kısa süreli 4000 devir üstüne cıkmaların ani gazlamaların zarar vermedigini,100bin km sorunsuz binen cruze ların oldugunu bildigini ogrenmis oldum.Prins icin bilgi aldıgım usta da daha once 1.6 115 ps atiker marka lpg takılıp sübap arızası vermis bi aracı 800 tl e celik sübap degisimini gerceklestirdigini soyledi.
Lpg dönüsümü yaptırdıktan sora aracı cok sakin kullanmaya basladıgımı soyleyebilirim.2000-3000 devir bandını asmamaya calısıyorum.Lpg sistemi vsrli oldugu icin 4000 rpm den sora %10 civarı benzinle destekliyor.isterseniz bu oranı bilgisayara baglayarak degistirebiliyorlar.Sistem ilk takıldıgında sürekli olarak ilk calıstırmada benzinle calısıyordu.İstanbulda ayotogaz sagolsun onuda ayarladı ve motor sıcaklıgı 50 derece ve uzerindeyse direk lpg ile calısıyor artık.Diger türlü benzin tüketimi biraz daha fazla oluyordu.
Toparlamak gerekirse genel olarak dönüsümden suan memnunum ki sehirici 50-55 kurus yakan biri iken 27-30 kuruslara düsünce memnun olmamak elde degil m34444
Biraz dagınık bi yazı oldu ama umarım azda olsa aydınlatıcı bi paylasım olmustur.