Astram ile ilgili kafama takılan bir kaç soru

ahmet_kurekci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Bütün Forum Dostları ve Opelcilere Merhaba,

Foruma üye olalı yaklaşık 2 ay oldu fırsat buldukça girip bakıyorum imzamdanda anlaşılacağı üzere 1.4 motora sahip bir opelim var opel 2. arabam opelden evvel broadway kullanıyordum. Opelimede yaklaşık 2,5 yıl oldu çok şükür kazasız belasız biniyoruz. Aldıktan sonra sırasız düz sistem BRC marka lpg taktırdım.

1400 motorun sağladığı 125 nm tork un opel için yetersiz olduğunu düşünüyorum araç 90 beygir olmasına rağmen tork tan kaynaklanan sebepten dolayı ani hızlanmalarda (özellikle araçta 2,3,4 kişi var iken).
Neyse araç ile ilgili sizlere danışmak istediğim bir kaç konu var arkadaşlar değerli yardımlarınız esirgemez iseniz sevinirim.

1- Öncelikle aracın torkunu arttırabileceğimiz ucuz yollu bir sistem varmı.
2- lpg yi sıralı sisteme çevirtsem performans atrışı sağlarmıyım sağlarsam sağlayacağım artışa yapacağım masraf değermi.
3- Aracın ön farları içine su girdi galiba parlaklığını kaybetmiş değiştirmeyi düşünüyorum orjinalmi yan sanayimi yoksa hurdacılardan çıkmamı alıp değiştireyim. birde benim araçta sis farı yok sis farı yeride yok ama taktırmak istiyorum bunun için ön tamponu değiştirmek mi gerekir yoksa sis farı yerleri dekupaj ile açılabilirmi açılırsa bunu ankarada nerede yaptırabilirim.
4-aracımın km si 138.000 km de aldığım şahıs 85.000 km civarında triger setini değiştirdiğini söyledi 60.000 bekleyip 145.000 demi değiştireyim yoksa hemen değiştirmemi mi önerirsiniz birde bu triger setini değiştirince aracın çekişini gidişini gelişini değiştirirmi yoksa hiçbir değişiklik olmazmı, bu işin maliyeti ne kadardır.

5- aracı aldığımdan beri direksiyondan ses gelmekte yalnız bendeki ses araç dururken çalışır vaziyette iken direksiyonu çevirirken hep belli bir noktada yani tam sağdan tam sol yaparken veya tam tersi durumda saat 12 ve 6 yerlerinde 3 veya 4 defa aynı noktada böyle hafif küt diye direksiyonu tutan elin hissettiği sessizlikte duyulabilen bi ses bulunduğum yerde ustaya baktırdım araştırdılar direksiyon kutusu olabilir dediler hayati bi şey değil dedi bi arada özel opel servisine baktırdım astraların müzmin hastalığıdır bu dedi öylecene duruyor birde 2 aydır direksiyon olduğu yerde hafif sağ sol yapınca direksiyonun simidinin bağlı olduğu mil ile arasında boşluk var gibi bu sorunuda haletmek istiyorum.

değerli dostlar sorularım bunlar zahmet edip sonuna kadar okudu iseniz sağolun değerli cevaplarınızı bekliyorum. :)
 
Son düzenleme:
Abi öncelikle şunu söleyeyim sizin lpg sisteminiz bence düz değil sıralıdır..çünkü enjeksiyonlu elektronik beyin mevcut diye düşünüyorum...
 
Abi öncelikle şunu söleyeyim sizin lpg sisteminiz bence düz değil sıralıdır..çünkü enjeksiyonlu elektronik beyin mevcut diye düşünüyorum...


bu ne hız nöbetçi forumcusunuz galiba yok sıralı değil ben taktırırken sıralı 2.000 ytl ye yakındı ben o zaman 750 civarı taktırdım ivedik te emilatörlü benimki benim arıza lambası lpg de iken hep yanıyor arıza makinasına takınca enjektörler çalışmıyor görünüyor (yani lambanın yanması normal)
 
Bildiklerim ve dusundukleri;

1- Bilgim yok.
2- Sıralı ve duz iki sistemde olan opelde kullandım. Sıralı sistemin daha atak olduğunu kesinlikle söyleyebilirim. Ama dersenki değiştirmeye degermi orası sana kalmış.
3- Eğer çıkmacıdan orjinal temiz bulursan neden olmasın, yan sanayi sakın alma derim orjinaliyle arasında pek bişey farketmez. Parça konusunda opelparcaci.com var, bildigim kadarıyla siteye uye zaten. Ordan fiyat alabilirsin.
4- Eger kafanda kuşku varsa hiç bekleme trigerini degiştir. 7000 km için riske degmez. Saygılar.
 
trigeri değiştir bence.Eğer 4 yıl olduysa km dolmasına gerek yok.Maliyeti 200 ytl civarı
 
Öncelikle merhaba 1,4cc lik aracımda sıralı sistem lpg kullanan biri olarak eski sistemi kesinlikle tavsiye etmiyorum.Kuzenim 1,6cc liğe taktırdı ertesi gün geri söktürttü performansı çok etkiledi.Ama ben çok memnunum benzinde neyse lpg de de o...

Far olayına gelince bence orjinalinden şaşmayın...

Tork için 1,4 arabaya ve bu ağırlığa yapılacak pek bir önerim yok 6 bin ytl yi gözden çıkartman lazım chip ve diğer işlemler için bence değmez...

Trigere gelince özel servisleri bilmiyorum ama yetkili servislerde indirim yapıyorlar garantili ve orjinal parça takarak 360 YTL ye yapıyorlar bence hemen değiştirin...
 
bende astrama yeni stefanelli marka sıralı sistem taktırtım gayet memnunum benziliden bi farkı yok ayrıca bende yeni aldım arabamı triger setini hemen değiştirdim triger sakat bi mevzu bence dikkat et 3-4 milyarlık masraf açma başına
 
Geri
Üst