Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi
Herkese merhaba,
Konu ile ilgili netteki birkaç siteyi inceledim.Bu sorun genelde kullanıcı kaynaklı olduğu için garantiye girmez fikri hakim görünüyor.
Bence son derece mantıksız.Çünkü sürücünün aracın hızını ve yönünü kontrol etmek için kullandığı tüm pedal ve mekanizmaları üretici firma tarafından o aracın ağırlığı, motor ve şanzıman verileri, sürücünü uygulayabileceği maksimum kuvvet, en zorlu senaryolar vs. gibi bir takım parametrelere göre tasarlanıyor.Örnek olarak bir çeki demiri ile 50 tonluk bir aracı %30 eğimde çekmede oluşan kuvvetin çeki demiri tasarımında kullanılması...
Düşünebiliyor musunuz, karşınıza bir engel çıktı, aniden direksiyonu kırdınız, kremayer dişlisi kırıldı.Burda üretici buna kullanım hatası diyebilir mi?Ya da karşınıza bir engel çıktı, aniden frene bastınız, fren pedalı kırıldı, ya da vites değiştirirken biraz sert ittiniz, vites kolu elinizde kaldı.Sonuçta sürücünü kullandığı tüm kontrol linklerinin makul bir kuvvete belli bir ömür dayanması gerekir.Buna debriyaj da dahil.
Örnek olarak ışıkta beklerken arkadan yüksek hızda bir kamyon geldiğini ve duramayacağını gördünüz, kaçmak için elinizden geleni yapmaz mısınız?Ya da tatile giderken rampada trafiğe yakalandınız.Bu gibi birkaç durumda ya da bir kaç yıl içinde debriyaj gidiyorsa bu kesinlikle bir tasarım hatasıdır.
Burda makul olan olası kullanım durumlarında ve ülke şartlarında karşılaşılan zor koşulları da göz önüne alarak takılan debriyaj balatası için bir kilometre ömrü belirlenmesi ve bu ömrün erken bitmesi durumunda garantiden değiştirilmesidir.
Bugün bizim eski astra g yi kullandım.Kavrama noktası aşağıdaymış, orayı hızlı geçince araç yokuş yukarı ileri fırladı.11 yıllık araçta balata hala canavar gibi, benim aracım şu an serviste yatıyor
Umarım sorunu makul bir yoldan çözeriz ve tekrarlanmaz.