b16dth Motor (Astra J - K - Zafira C) için Yağ Kapasitesi

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
28
Puanları
48
Yaş
43
Bugün bakımı hallettim. Ancak uzun zamandır kafamdaki soruyu bu motoru kullanan arkadaşlara sormak istiyorum. Geçen sene biraz acemiliğimize geldi ve 5.5 lt yağ koydurduk. Aslında ben 5 lt yağ almıştım. Sonra usta 1 lt daha al ilave edelim falan dedi ve yarım litre daha ilave ettik. Aynı özel servise bu kez 5 lt ile gittim. Yine ısrar etti ama ben "gerek yok benim evde 0.5 lt var, gidince ilave ederim" diyince üstelemedi.

Kataloğa baktığımda b16dth motor için sanırım 5 lt olarak gösteriyor. Yani ilave gerekir mi? Neden bizim ustalar bu konuda ısrarcı oluyorlar anlamıyorum. Astra J aracım vardı bundan önce. Onda da atmosferik A16XER motor vardı. Onun da 4.5 lt olmasına rağmen ısrarla usta 5 lt 'ye tamamlıyordu. Yani bu durumu bir türlü anlayamadım. Bu konuda teknik detay nedir? Ne tavsiye edersiniz? Neden ilave etmek gerekmez? İlave edildiğinde bir şekilde telöre eden bir durum vardır diye düşünüyorum.
 
Kitapçığında ne kadar yazıyorsa motor yağı motor yağ filresi dahil şukadar yağ alır diye yazar onu uygulayın
Bugün bakımı hallettim. Ancak uzun zamandır kafamdaki soruyu bu motoru kullanan arkadaşlara sormak istiyorum. Geçen sene biraz acemiliğimize geldi ve 5.5 lt yağ koydurduk. Aslında ben 5 lt yağ almıştım. Sonra usta 1 lt daha al ilave edelim falan dedi ve yarım litre daha ilave ettik. Aynı özel servise bu kez 5 lt ile gittim. Yine ısrar etti ama ben "gerek yok benim evde 0.5 lt var, gidince ilave ederim" diyince üstelemedi.

Kataloğa baktığımda b16dth motor için sanırım 5 lt olarak gösteriyor. Yani ilave gerekir mi? Neden bizim ustalar bu konuda ısrarcı oluyorlar anlamıyorum. Astra J aracım vardı bundan önce. Onda da atmosferik A16XER motor vardı. Onun da 4.5 lt olmasına rağmen ısrarla usta 5 lt 'ye tamamlıyordu. Yani bu durumu bir türlü anlayamadım. Bu konuda teknik detay nedir? Ne tavsiye edersiniz? Neden ilave etmek gerekmez? İlave edildiğinde bir şekilde telöre eden bir durum vardır diye düşünüyorum.
 
Bugün bakımı hallettim. Ancak uzun zamandır kafamdaki soruyu bu motoru kullanan arkadaşlara sormak istiyorum. Geçen sene biraz acemiliğimize geldi ve 5.5 lt yağ koydurduk. Aslında ben 5 lt yağ almıştım. Sonra usta 1 lt daha al ilave edelim falan dedi ve yarım litre daha ilave ettik. Aynı özel servise bu kez 5 lt ile gittim. Yine ısrar etti ama ben "gerek yok benim evde 0.5 lt var, gidince ilave ederim" diyince üstelemedi.

Kataloğa baktığımda b16dth motor için sanırım 5 lt olarak gösteriyor. Yani ilave gerekir mi? Neden bizim ustalar bu konuda ısrarcı oluyorlar anlamıyorum. Astra J aracım vardı bundan önce. Onda da atmosferik A16XER motor vardı. Onun da 4.5 lt olmasına rağmen ısrarla usta 5 lt 'ye tamamlıyordu. Yani bu durumu bir türlü anlayamadım. Bu konuda teknik detay nedir? Ne tavsiye edersiniz? Neden ilave etmek gerekmez? İlave edildiğinde bir şekilde telöre eden bir durum vardır diye düşünüyorum.
Motorun iç basıncı ne kadar yağ istiyorsa o kadar yağ koyarsınız aşırı fazla yağ koyarsanız piston kolu eğmeye kadar gider çünkü motor yağ dan sıkışıyor yada zayıf bulduğu keçeleri patlatır yağ pompası çok yağda zorlanır araç kitapçığında ne yazıyorsa o konulmali yoksa internet üzerinden kitapçık araç yılına göre pdf olarak indirilip oradan bakılır kafadan yağ zararlıdır eksik koyarsan yağ basıncı düşer yataklara zarar verir motor kilitler kalır idael ne ise onu koyun kafadan koymayın ustalara da ısrar edin
 
Kitapçıkta 5 litre olarak görünüyor. En iyisi bu şekilde kalması sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alfonso
 
  • Beğen
Tepkiler: goktasoktay
Ustalarımızın kalıp düşüncelere sahip olması, yeniliğe kapalı olmaları ve en doğrusunu kendilerinin bildiğini düşünmeleri. Bütün sebep bu. Babamda 3.2 litre yağ alan doblo var. Orijinal kutu yapmış adamlar o motor için. Ustaya kalsak 4 litre koyacak hala da alışamadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
DPF olan bilhassa dizel araçlarda, yağ kontrol çubuğunun son çentiği boş kalacak kadar dolum yapılır.
B16dth motor için bu miktar 5200-5300 ml kadardır.

Araç yol yaptıkça, her DPF temizliğinde çok az miktarda motor yağına karışan mazotla (egzoz sıcaklığını artırmak için post enjeksiyonla ekstra mazot püskürtülür, o sebeple temizlik sırasında yakıt tüketiminin arttığını hemen görürsünüz) motor yağının seviyesi zamanla artar.
Ne zamanki bu boşta kalan son çentik dolunca, yani yağa yaklaşık 200 ml kadar mazot karışınca (sürekli kısa mesafe ve çok yoğun DPF temizliği olan bir kullanım olduğunu düşünün) artık yıl ve km'den bağımsız olarak yağı değişme zamanı gelmiş demektir.

Özetle, 5 litre yeterli ama 5.3 litre ideali, 5.5 litre koyulacak maksimum seviye ama ben hiçbir zaman koydurmadım o kadar.
 
Geri
Üst