- Katılım
- 10 Şub 2011
- Mesajlar
- 804
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
normal hocam ...şanzımanı senkromeçli olan bütün araçlarda özellikle yeni nesil araçların hepsinde bu öyle 1. vitese geçmek için aracın durması gerekiyor. yoksa zor geçer ..geçer ama gerek yok yani...
benim tigrada hele hiç mümkün değil ...gaz bas diyor araç ne vites küçültüyorsun..
)
((ayrıca geri vitese takmadan önce de aracı mümkünse frenle durdurup ..ayağı debriyajda 3-5 sn bekletmek, hatta ilk çalıştırmada geri gideceksen önce 1 e daha sonra geriye takmak önerliyor...))
şimdi yokuş tırmanırken esas olan yokuşu tırmanmak ...yani yüksek vites doğru değil 3, vitese atmaktansa 2 viteste belli bir devirde aracı yormadan sabit bi gazla ve sabit hızda çıkmak araç için daha sağlıklı bi yol olur ... özellikle dip gazda tırmanmak doğru değil ...
yokuşta 2500-3000 devirde vites değiştirirseniz aracın bir üst viteste devrini toplaması çok zor olur ... ve bu süre içinde çekişten düşer ...motor yorulur ..hararet yapar vs.. bu dediğiniz 2500-3000 devir düz yol için iyi ama yokuşta vites büyütecekseniz bunu daha yüksek devirde yapın ...
anladığım kadarı ile sizin araçta bi sorun yok ... erenin dediği gibi ısıya bağlı bi durum yaşamış olabilirsiniz ...genede bi baksınlar ..
iyimser olmakta fayda var değil mi.. ???
benim tigrada hele hiç mümkün değil ...gaz bas diyor araç ne vites küçültüyorsun..

((ayrıca geri vitese takmadan önce de aracı mümkünse frenle durdurup ..ayağı debriyajda 3-5 sn bekletmek, hatta ilk çalıştırmada geri gideceksen önce 1 e daha sonra geriye takmak önerliyor...))
şimdi yokuş tırmanırken esas olan yokuşu tırmanmak ...yani yüksek vites doğru değil 3, vitese atmaktansa 2 viteste belli bir devirde aracı yormadan sabit bi gazla ve sabit hızda çıkmak araç için daha sağlıklı bi yol olur ... özellikle dip gazda tırmanmak doğru değil ...
yokuşta 2500-3000 devirde vites değiştirirseniz aracın bir üst viteste devrini toplaması çok zor olur ... ve bu süre içinde çekişten düşer ...motor yorulur ..hararet yapar vs.. bu dediğiniz 2500-3000 devir düz yol için iyi ama yokuşta vites büyütecekseniz bunu daha yüksek devirde yapın ...
anladığım kadarı ile sizin araçta bi sorun yok ... erenin dediği gibi ısıya bağlı bi durum yaşamış olabilirsiniz ...genede bi baksınlar ..
iyimser olmakta fayda var değil mi.. ???
Son düzenleme: