benzin - motorin ZAM farkı ? ? ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan iomega
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

iomega

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2011
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ocak ayından günümüze kadar benzine %2,25 zam gelmişken motorine ise %8,28 zam gelmiş.


:confused: bu fark neden kaynaklanıyor acaba :confused:
 
Motorinin fiyatını benzinin üstüne çıkarmak istediklerinden neden olacak :) Bunlar dizel kullananların iyi günleri :)
 
valla dizel isterse benzinle denk olsun, büyük konuşma namına olmasın ama dizelden lpg'ye düşmem. uzun yıllar benzinli de lpg de dizel de kullandım. keşke para olsa turbo benzinli kullanabilsek. ama bu şartlarda kesinlikle dizelden aşağı inmem.
 
dizel zaten avrupanın pek çok ülkesinde benzinden pahalıdır benzinden ucuz olan ülkelerdeyse dizel araçlara özel ek vergiler vardır yani gene pahalıya gelir..

türkyiede dizel rafineri çıkışı beniznden pahalıdır.. bakın bu önemli dizel rafineriden çıkışda benzinden pahalıdır..

ama vergiler ve garip şeylerden sonra benzinlikde pompa başında litre fiyatı benzinden ucuza gelir.. yani mazot hiç bir zaman normaldede benzinden ucuz bir yakıt değildir ve tahminimde ilerde elektirkli araçların çıkması ile dizel benzini geçicekdir.. devletin elektriklinin üstüne bu kadar titremesinin nedeni elektrikli araçlardan ötv çok az alma nedeni bence budur..

zaten yeni vergilendirme yönteminde emisyon değerlerine göre vergiler verilicek buda dizel araçların özellikle eski nesil dizel araçların vergilerini bir hayli pahalı yapıcak..
 
Ben dizel aldım ya şimdi dizelde pahalanır, ne yazıkkı ülkemizde petrol fiyatları almış başını gidiyor yukarıdakilerin umrundamı onların benzini zaten vatandaşın cebinden çıkıyor aslında motorinin ucuz olması bir bakıma çok şeyi etkiler ulaşım taşımacılık gibi sektörler hep motorin kullanıyor...
 
dizel zaten avrupanın pek çok ülkesinde benzinden pahalıdır benzinden ucuz olan ülkelerdeyse dizel araçlara özel ek vergiler vardır yani gene pahalıya gelir..

türkyiede dizel rafineri çıkışı beniznden pahalıdır.. bakın bu önemli dizel rafineriden çıkışda benzinden pahalıdır..

ama vergiler ve garip şeylerden sonra benzinlikde pompa başında litre fiyatı benzinden ucuza gelir.. yani mazot hiç bir zaman normaldede benzinden ucuz bir yakıt değildir ve tahminimde ilerde elektirkli araçların çıkması ile dizel benzini geçicekdir.. devletin elektriklinin üstüne bu kadar titremesinin nedeni elektrikli araçlardan ötv çok az alma nedeni bence budur..

zaten yeni vergilendirme yönteminde emisyon değerlerine göre vergiler verilicek buda dizel araçların özellikle eski nesil dizel araçların vergilerini bir hayli pahalı yapıcak..

Aynen öyle , ben isvicrede aracıma vergi ödemiyordum sadece trafık sıgortası vardı burda oldugu gıbı, orda da arac a 10 yasından sonra vergı verılıyordu ve benzınlıklerde dedıgınız gıbı motorin 1.80 frank iken benzin 1.37 di en son bakdıgımda ..
 
Ben dizel aldım ya şimdi dizelde pahalanır, ne yazıkkı ülkemizde petrol fiyatları almış başını gidiyor yukarıdakilerin umrundamı onların benzini zaten vatandaşın cebinden çıkıyor aslında motorinin ucuz olması bir bakıma çok şeyi etkiler ulaşım taşımacılık gibi sektörler hep motorin kullanıyor...

bu kavramlarda değişdi büyük şehirdeki toplu ulaşım araçlarıda yeşil cng (doğalgaz) ile çalışıyor.. taksiler zaten lpg li çoğu.. yarın öbürgün elektrikli araçlar çıkdımı dizel iyicene üçüncü plana düşer..

benim mazotta tek mantıklı gördüğüm 4x4 arazi araç kullanıcıları onlara zaten hem torklu hemde o kadar ağır bir kasayı kaldırıcak ekonomik bir motor gerekir oda tabiki en verimli dizel olur.. bri arazi aracında illa benzinli motor konulucaksada en verimli 4.0 üstü keser bence dizelde 3.0 üstü.. zaten dikkat ederseniz ciddi arazi araçlarınında motorları bu tip..
 
Son düzenleme:
bunun sebebini ben lpg favori yakıt olduğu zaman çözmüştüm çok basit...devlet her dizel araç satışından sonra akaryakıt gibi temel gelir kaynağından bir miktar kaybediyor çünkü dizel araç hem tutumlu hemde yakıtı benzinden daha ucuz bunu dengelemk için mazota her zam gelişinde benzinden daha fazla zam yapıyor yaklaşık bi 15 sene önceye gidersek lpg benzinin 4 te bir fiyatıydı ;)
siz uyanıksanız dizel alıyorsanız devlet sizden uyanıktır cebini rahatsız eden birşey oldumu anında müdahale eder :]
 
bunun sebebini ben lpg favori yakıt olduğu zaman çözmüştüm çok basit...devlet her dizel araç satışından sonra akaryakıt gibi temel gelir kaynağından bir miktar kaybediyor çünkü dizel araç hem tutumlu hemde yakıtı benzinden daha ucuz bunu dengelemk için mazota her zam gelişinde benzinden daha fazla zam yapıyor yaklaşık bi 15 sene önceye gidersek lpg benzinin 4 te bir fiyatıydı ;)
siz uyanıksanız dizel alıyorsanız devlet sizden uyanıktır cebini rahatsız eden birşey oldumu anında müdahale eder :]


aynen 15 sene önce mazotlu araç makbul bile değildi tutulmazdı çünkü ekonomikde değildi.. hem pahalıydı hem yüksek hacimliydi yani 15 sene önce mazotlu araç alıcam deseniz insanlar delimisin manyakmısın derdi kışın donar aracın deposunun altında ateş yakarlardıki mazot çözülsün :D arıza verse ustası bile çok az vardı sıkıntılı araçlardı..

şimdi devir tersine döndü kamyoncular 10 numara yağ kullanıyor mazot pahalı diye toplu ulaşımcılar cng lpg kullanıyor daha ekonomik diye işde elektrikde ufak ufak bir şeyler olur ondan binek bir cacık olmazda toplu ulaşımda biraz işe yarar.. yani mazotun kullanım alanı binek araçlara kaydı böyle olunca kimsenin hesabına gelmez.. mazot çünkü sanayi tipi bir yakıttır esasen..
 
Önce ucuz diye sevdireceksin ekonomik olur diye vatandaşa aldıracaksın. Daha sonra sırtına zammı bindireceksin :D Nasıl kazanacak bu devlet değilse öyle bi hal aldı ki herkeste araba var :)
 
Geri
Üst