Bir haftada akü bitermi?

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
15
Puanları
38
www.iststatus.com
Arkadaşlar bu gün komşumun Opel Astra G 1998 model aracını özel servise götürdük problem akünün bitmesi idi.Yapılan kontrolü izledim sizinle paylaşmak istedim.Önce akünün eksi kutubundaki kabloyu ayırdılar ellerindeki kontrol lambası ile (araçta elektrikli donanımın tamamı kapalı halde iken) sökülen kutup başı ve kabloyu deneyerek lambanın yandığını görünce kontak olduğuna karar verildi araca 15 gün önce CD çalar takıldığı anlaşılınca da CD çalrda arıza olduğu anlaşılıp bağlantılar kontrol edildi maalesef astralarda kontak açmadan CD çaların direkt bağlanamadığını anlamış olduk.Eyer araç kontak kapalı konumda CD çalar çalışıyorsa aküyü adeta emiyormuş problem CD çalar kontak açık konumda çalışır hale getirilerelek düzeltildi tekrar yapılan kontrolde lamba yanmadı.

Özel servisler bile haala ölçü aleti tutmaktan aciz
elinde ampül ile köylü usulü arıza arıyan cahil insanlarla dolu. yazık...
Düşük akımlarda araç akım çekse de o ampül yanmayabilir.
+Siz 15 gün önce CD çalar taktığınızı söylemeseniz o şekilde onu bulamazdı. Servis değil kendiniz söylemişsiniz arızayı
 

sitelerde

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
336
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kardeşim aküye ampermetre bagla
Kapılarını kilitle ve çekilen akımı ölç.
Kapılar açıkken : 0.150ma
Kapılar kapalı iken : 0.07ma
Görmen gerek
Eger bu değerleri görüyor isen Akünde sorun vardı akünü değiştir.

Eger aracın resimdeki gibi 0,250ma gibi bir akım çekiyor ise 60Ah AKÜ nün 1 haftada boşalması normal.
Günde: 0.250x24=6 Amper
60 / 6 = 10 Gün ( Yani 10 gün aracı kullanmazsan 10 günde akün tamamen boşalır.)

69673944xv4.jpg


Arabana takviye ya boşta bi akü bul yoksa diğer araç çalışmıyorken aküsünü kendi aküne paralel bagla.
Diğer aracın alternatöründen yüksek voltaj gelip senin aracına zarar vermesin.
Benim aküm bittiğinde 2 tane 7Ah UPS aküsü baglayıp çalıştırmıştım.

Tabi araç garantili ise hiç kurcalama servis sonra size çamur atmasın.
Aracı aldıktan sonra kendiniz bi donanım taktırdınızmı.?


Bu miliamper mi yoksa amper mi?

Sanırım o 0,26 ma DEĞİL, 0,26 A.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
15
Puanları
38
www.iststatus.com
Evet özgür arada nokta var. resimden anlaşışıyor zaten.

0.26A yada 260ma denilebilir ikiside aynı. yazım hatası olmuş evet haklısın.
Aama elekrrikten anlayan bakınca anlar zaten okadar sorun değil.
 

OSMANERkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, izmir GM merkez ile görüştüm, tüm şikayetimi akünün değiştiğini, 2 kez 4 gün kalınca çalışmadığını , vs. anlattım, 48 saat içinde geri döneceğiz dediler, bilgilerimi verdim. Ayrıca aracın detaylı akım dağılım bilgisini istiyorum dedim, bu konuda servis yardımcı olur, servise gidin, size çıkarırlar dediler. Geri cevap alınca size bildiririm.

Arkadaşlar, Aracı yetkili servis kontrole aldı. akü kireçlenmiş ! az kullanıldığı için dediler, aküyü 24 saat şarja aldılar, 1 gün sonra arabayı aldım ekrandan bakınca 12.1 volt gösterdi ( orta konsoldaki bilgi ekranından bakıyorum ) Araç boşta 30 mAmper çekiyor, akü 55 Ah' lik, araba 6 satte bitik aküyü full şarj edebiliyormuş. o günden beri 14 gün geçti. Hala problem var sanırım. Şimdi neticeyi yazayım değerli yorumlarınızı alayım. araç 1 mayıs 2008 trafige çıkışlı. haftada en az 2 saat çalıştırıyorum. araç 6500 km de. şimdi 14 günden beri 1200 km yol yaptım. eveli gün izmirden geldim araç 8 saat hiç durmadan çalıştı. eve geldiğimde kontağı kapattım 11.0 volt okudum ekrandan. 8 saatte akü full şarj olmamış, demişlerdiki 6 saatte full şarj olur. az önce aküyü voltmetre ( fluke marka) ile ölçtüm 10.8 volt gösteriyor, ben iddia ediyorum bu akü tam şarjlı değil, ve eminim 1 hafta sonra araba yine çalışmayacak. size sorum şu tam dolu olan bir aküde kaç volt okuruz ?, benim şarj dinamom acaba şarj etmiyormu ? servis yoksa yine salladımı beni. saygılar.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
15
Puanları
38
www.iststatus.com
O akü sorunlu.
Şarjdan çıkmış bi akü için 12.1V bile düşük bi değer.
Hele 10.8 V gibi bi değer görüyosan o akünün hücreleri bozulmuş.
Akünün garantisi varsa değiştir.
Yoksa yenisini al.

Elinde ölçü aleti varsa aracın aküyü şarj edip etmediğini ölçebilirsin.
Araç boşta 12.70v, araç çalışırken kutup başlarını ölçtüğünde 13.5V civarı bi değer görmen gerek.

tamir3kb8.jpg
 
Son düzenleme:

OSMANERkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O akü sorunlu.
Şarjdan çıkmış bi akü için 12.1V bile düşük bi değer.
Hele 10.8 V gibi bi değer görüyosan o akünün hücreleri bozulmuş.
Akünün garantisi varsa değiştir.
Yoksa yenisini al.

Elinde ölçü aleti varsa aracın aküyü şarj edip etmediğini ölçebilirsin.
Araç çalışırken kutup başlarını ölçtüğünde 13.5V civarı bi değer görmen gerek.

Merhabalar,

Akü zaten yeni değişti, aracın 1. aküsünede bozuk demişlerdi, garantiden temmuzda değişip bunu taktılar. Akü daha 4 aylık. Araç şarj ederken 13.7 - 13.8 volt akü gerilimi ölçüyorum. Ama bir türlü şarj olupta 13.4 voltlara düşmüyor. aracı stop edince akü gerilimi birden 11 voltlara düşüyor. Nasıl yapayım başka servisede göstereyimmi, nasıl bir yol izleyeyim. saygılar
 
I

ibrahim1965

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar merhaba,

Konunun başında şikayet var 'dan alıntı yapılan yazıdaki aracın sahibiyim. Yaşadıklarımı orada açıkça belirtmiştim. Kendim elekronik bilgisine sahip olduğum için Mokia arkadaşın önerileri çok önceden zaten yapmıştım. Araçta hiç bir kaçak akım yok. Kapıları kilitlediğiniz de 70 mA akım çekmektedir. Hesap yapıldığında 40 gün çalıştırmaz ise bitmesi gerekir. Fakat 3 ncü günün sonunda akü tamamen bitiyordu. Işıklar dahi yanmıyordu. Akü zaten böyle bir kaç kez tamamen deşarj olmuşsa bir daha tamamen şarj olmuyor. İsterseniz İzmir' e değil Van'a gidip gelseniz nafile. 2 gün sonra tekrar tamamen boşalıyor. Araç çılışrken 14.20 volt ile şarj ediyor. Stop edilince önce 12 volta , sonra yavaş yavaş 11,5V , 11.0V , 10,5V düşüyor. 10 Volt voltaj demek tamamen deşarj olmuş akü demek. Ayrıca aracın gösterge panelinden voltaja bakınca 0.7 volt eksik gösterdiğini tespit ettim. Akü şardan alınıp araca takıldığında göstergeden ölçülen 12,1 değeri aslında ölçü alati ile ölcüldüğünde 12.8 Volttur.
Serviste akünün bozuk olduğunu kabul ettiremeyince lanet olsun dedim ,kendim yeni bir 72 A akü aldım, taktım. Bundan sonra bir hafta da akü bitmesi problemi yaşamadım.
Fakat ölçümlere devam ettim. Akü yeni olduğu için bitmiyordu ama 12,5 olan voltaj bir hafta sonunda 12 volta düşüyordu. Az da olsa bir düşme vardı. Bunun da sebebi buldum. Ben de şirket arabası kaldığından kendi aracımı böyle uzun süre kullanmadan problemi takip edebildim. Problem hani şu setting tuşuna basıp yol bilgisayarının ikinci menülerine giriyoruz ya. Problem burda başlıyor. Bu özelliği açtıktan sonra araba stop edilip bekletmeye alındığında akü voltajı düşmeye başlıyor. Bir haftanın sonunda akünüz de tam şarjlı değilse bitiyor. Böyle bir kaç sefer akünüz bittiyse bu aküyü artık atın. Hiç bir zaman kapasitesinin tamamı kadar şarj olmuyor. Akü sertleşiyor. Yol bilgisayarın bu özelliğini açmassanız, günlerce çalıştırmadan bekletin akü voltajı 0.1 volt dahi düşmüyor.

Problemi yaşayan arkadaşlar bir de benim dediklerimi bir denesinler. Ben artık sitres yaşamıyorum. Bu arada servisin aracı garanti dışına almayacaklarını bilsem , gidip bütüm içimi boşaltacağım. Araçta ineceleme yapmıyorlar, elleri ölçü aleti tutmayı bilmiyor. Dededen kalma bilgilerle araç problemi inceliyorlar.

Foruma ilk defa yazıyorum. Hatam eksiğim varsa arkadaşlar özür dilerim. İyi günler.
Saygılar
 
Son düzenleme:

OSMANERkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
71
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba, ilk önce ibrahim1965 arkadaşımı tebrik ederim. teşhis 10 numara.
Arabayı geçen cuma günü servise bıraktım. 5 gün kaldı bugün aldım. ama kaçak yok ve arıza yok diye teşhis konuldu. Araç orada beklerken, Ben geçen cuma günü almanya bmw de çalışan arkadaşım var onu aradım, daha doğrusu iş yaptığımız birisi kendisi, ona durumu anlattım ben ilgileneceğim dedi, eger arabada kronik problem veya tasarım hatası varsa gerekli mercilere şikayeti yaparız dedi. 3 saat sonra birisi aradı almanyadan, ben durumu uzun uzun anlattım hangi durumda arıza olduğunu ve aküyü sürekli izlemek için 2. ekranı açtığımı anlattım, ve neticeye ulaştık, dediki cd30 teyplerin setting tuşuna uzun basarak açılan 2. bilgisayar ekranı açıldığı zaman ısı sensörü, voltaj sensörü ve bir sensör daha açılıyormuş. Bu sensorler ana beyin üzerinden bilgi alıyormuş. fakat problem şu ki araç bu durumda kapatılınca sensörler açık kalmaya devam ediyor, ısı bilgisini ve gerilim bilgisini almaya devam ediyor, netice araç 650 mA akım çekiyor. bu durumda akü 3 günde bitiyor. bu özellik legal değil, yani bunu opel garanti etmıyor ve kullanma kılavuzunada yazmıyor, sadece illegal bir özellik. ne yapmak lazım peki bu durumda, eger bu özellik açıldığı zaman araç stop edilince yarım dakika sonra tekrar çalıştırılmalı teyp açıldıysa kapatılmalı ve 10 saniye sonra araç tekrar stop edilmeliymiş. Bu durumda yeniden restart durumunda sensorler kapanıyor araç normal hale dönüyormuş. bu önemli sanırım. saygılar, iyi sürüşler
 
Son düzenleme:

mavim1974

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
95
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
@ibrahim1965 ve @OSMANERkan, size nekadar teşekkür etsem azdır, şimdi hafızamı yokluyorumda o zamanlar o gizli menü merakı bende fazlasıyla vardı, gizli menüden çıkmadan stop etmişimdir o aralar, doğrudur, son dönemde hiç açmıyorum o menüyü ve akü problemim yok, bir hafta hiç dokunmadığım araba tek kontakta çalışıyor şimdi, bir daha hiç açmam o menüyü...

Bu arada büyük geçmiş olsun sizlere...
 
Üst