Bomba Haber - Chevrolet Türkiye'den çıkıyor

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Mercedes, Audi, Bmw üst segment Alman olanları ayrı tuttum.

Seat, Skoda, vw nin olduğuna göre onlarda mı Alman'dır? Alman olmak tam olarak nedir?

Alman derken? Merkezi Almanya mı? Şirketler artık uluslararası, sermaye de öyle. Türk mühendisleri tasarımcıları Alman markalarında. Tasarım, mühendis, mekanik vs. dersen oda global. Herkes her yerde çalışıyor. Fabrika desen Almanya'da kalmadı gibi.

Olsa olsa Alman yönetim biçmi, Alman kültürü, düşüncesi vs. dir. Bana sorarsanız, Uzakdoğulu dostlar bu algıyı da kırıp geçecek. Bana sorarsanız Avrupalıdan kötü de değiller.
 

uslanmaz1991

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
172
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hayırlısı demek lazım bence
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Mercedes, Audi, Bmw üst segment Alman olanları ayrı tuttum.

Seat, Skoda, vw nin olduğuna göre onlarda mı Alman'dır? Alman olmak tam olarak nedir?
Emre bir ürünün bir ülkenin malı olması için illaki o ülke topraklarında üretilmesi gerekmez.
Firmanın prensipleri ve standartları doğrultusunda üretim yapılması esas güven meselesidir.
Opel Türkiye de de fabrika sahibiydi ve kontrol mekanizması Alman mühendislerin elindeydi.
Şimdi sen diyebilirmisinki burda üretilen opeller dandikti veya güvenilmezdi veya Alman malı değildi?
Sonuçta dünya küçüldü ve firmalar en ekonomik üretimi gerçekleştirebilecekleri ve hammaddenin bol olduğu yerleri tercih eder oldular.
Bana göre bir malın kalitesinin onun standartları belirler. Bunu doğru proseslerle üretirsen menşeinin ve adının çok önemi kalmaz zaten marka olursun.
Almanlar bu disiplin konusunda güven kazanmışlardır.
Biz ülke olarak kağıt üstünde belkide en iyi kanunlara sahibizdir ama uygulamaya gelince 5. sınıf dünya ülkesiyizdir. Esas olan yasa çıkarmak değil bunu hakkaniyetli olarak yerine getirmektir.
Bir sigara yasağı çıkardılar ama heryerde delik deşik ediliyor eskisinden beter oldu mekanlar leş gibi kokudan durulmuyor. Bunun denetim ve sorumlusu kim?
Devlet değilmi? Yani bu basit bir örnek.
Bu tür şaklabanlıklar avrupa kültüründe bulamazsın yoktur. Yasaksa yasaktır onun sağı solu kenarı dibi bucağı olmaz. Kural kuraldır kanun kanundur.
Onlar için insan hayatı halen önemlidir ve gelişimlerini buna göre yaparlar.

Burdan uzak doğudaki insanların kötü olduğu sonucu çıkarılmasın. Bu bir kültürel gelişimdir. Sosyal harekettir. Avrupa bu işi Asyadan çok önceleri yaptı ve artık bu onların genlerine yerleşti.
Şimdi kalkıpta hyundainin bilmem ne modeli astradan daha iyi demek biraz kişisel zevke girer. Yani görecelidir. Bence daha iyi değil veya daha iyi demek için birçok kriteri karşılıklı koyup değerlendirmek gerekir. Bu bir pazardır ve herkes o pazarda pay almak için uğraşıyor. Uzak doğulu firmaların avrupalılaşma çabaları bundandır. Kia ve Hyundai artık avrupada üretim yapıyorlar, daha iyişermi hayır değil ama yaklaşıyorlar. Ancak Avrupa yerinde duruyormu hayor onlarda sürekli ileri gidiyorlar.
Bizim ülkemizde insanların gereksinimleri farklı. Esasende önyargılı ve arabesk bir toplumuz. Alışkanlıklarımızdan kolay kolay vazgeçmeyiz.
Hayatının bir döneminde teadüfen toyota sahibi olan bir insan sorun yaşamamışsa bir sonraki aracınıda toyota alabliyor ve ınun yakınlarıda ondan etkilenip onu dinleyip bu tercihi yapabiliyor. Aynı şey opel, vw, pejo v.s içinde geçerli.
Yaw bu ülkede tofaşı yıllarca tek aynayla sattılar. berbat renoları yerli diye kakalayı durdular. Bizim insanımızın iyi araba anlayışının hareket noktaları bunlardı.
Bunedenlerle bizim ülkemizde farklı markaların biranda yer edinmesi gerçekten zor. üstelik vergi sistaminin saçma olması ve yakıtın bu kadar pahalı olmasıda insanların tercihlerini zorlaştırıyor.
Chevrolet kocaman bir dünya markasıdır ve Türkiyede 4 adet modeli ile satılmaktadır. Oysa abd de envai çeşit modeli vardır. Sadece rusyada yılda 1 milyon chevrolet satılmaktadır.
Bu kadar kısır bir döngü içerisinde hareket edilen bir ülkede bence geç bile kalmışlar çekilme kararında.
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
şahsi düşüncem ben gidip i30 a veya accent blue ye o kadar para vermem nedenine gelince 2.el kaybı çok fazla bunun nedenide hyundai nin zırt pırt kasa güncellemesi.. bunun haricinde rent a car ların kurumsal firmaların veya şirketlerin filo olarak bu araçları alması ve eşek niyetine kullanıp miadı dolduktan sonra piyasaya sürmesi taksilerde çalışması normal bir kullanıcı tarafından sıfır alınan aracın 4-5 yıl sonra satılırken aşırı derecede zarar etmesine sebep olmakta. bunun haricinde bugün 1980 veya 1990 yıllarında üretilmiş bir çok sapasağlam araç var opel vw audi türkiye piyasasına 1991 yılında girmiş hyundai nin 90 lı yıllara ait kaç tane günümüze düzgün şekilde gelmiş aracı var ki çok az. hatta 2000 li yıllarda üretilmiş accent era lar bile dökülmeye başladı 200 k km yı geçen sağlam bir era bulmak zor.
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
chevrolet aslında aveo nun son kasası ile bayağı satış rakamlarına ulaşmıştı. Antalya için konuşuyorum aveo talebi çok fazla ama tabi avrupadan veya ülkemizden çekilmesi kötü chevy kullanıcıları için çekildikten hemen sonra olmasada 4-5 yıl sonra yedek parça sıkıntısı yaşanabilir bi nebze.
 

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence mazda, mitsubishi, suzuki gibi olur. Yedek parça, servis ilerde sıkıntı yaratır. Kafan rahat binemezsin hadi desen satamazsın hemen. Ama haberde Opel' e ağırlık vereceklerinide söylemişler. Yani Omegalı, Tigralı, Calibralı zamanlar tekrar gelecek gibi.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
japon arabası duyunca tüylerim diken diken oluyor. kim ne derse desin civicmiş corollaymış falan parasını hakeden arabalar değil. adamlarda estetik yok düğmeler konsolda kocaman eşşek kadar. ama opel vw seat skoda bmw mercedes audi vs. araçlar daha estetik ne bileyim arabaların albenileri var. ve yolda gidişleri hiçbir kore fransız japon arabaları gibi değil. sağlam basıyorlar.
i30 bende kullandım çok güzel araba kimse demez ki bu araba hyundai falan ama geçen bir forumda abi var 1.6 crdi havalar o kadar soğuk değilken 7 7.5 lt yakıyormuş. ne bu dedim ya benim vectrada şu soğuklarda 8 lt falan yakıyor. motorları çok atik ama turbolarının ömürleri falan bence çok uzun değil kaç tane turbosu patlamış accent biliyorum hemde 15 20 binde arabalarda. hal böyle olunca mecburi istikamet 5 yıl garanti veriyor. lıkır lıkır 1 sene dolmadan giden amortisörleri var hyundainin. i30da iç mekan seslerinden şikayetçi olanlarda hayli fazla
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ülke olarak yıllardır Almanlar için çalışmadık mı? Bize ne verdiler? hiç... hala bizde bir Alman sevgisi almış başını gidiyor. Bırakın artık şu Alman sevdasını Allahını severseniz... Kore olsun Japon olsun ülkemiz vatandaşı bir zarar gördü mü? bilmiyorum... ama bize Almanlardan başka zarar veren olmadı... ne zaman ülkemizin yanında oldu bu adamlar...

Almanları millet olarak seviyorum. Yanlış anlaşılmasın. Bir Alman hayranlığı falan değil. Türk milletinden başkası gözümde değildir.

Almanlar disiplinli millettir. Milliyetçilerdir. Çalışkanlardır. Kendilerine has bir kültür oluşturmuşlardır. Ve en önemlisi diğerleri kadar emperyalist değillerdir.

Neyse konuyu saptırmayayım çok fazla...
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Chevrolet kullanıcıları için kötü haber malesef. Araçlar 2. elde değer kaybeder.
Ama GM bu belli olmaz. 2 ay sonra yok vazgeçtik, çekmiyoruz Chevrolet'i devam edecek diyebilir.

Avustralya'da daha komiği yeni yaşandı. Opel'i Avustralya pazarına sundu, daha önce Saturn markası vardı. Tam süreyi hatırlamıyorum ama senesini doldurmadan yeni bir kararla Opel bayilerini kapatma kararı aldılar. Satılan Opel araçlarına da Saturn bayileriyle garanti şartlarını sağlayacaklarını söylediler.

GM marka yönetimi ve ticari yön belirleme açısından o kadar basiretsiz ve beceriksiz ki... Opel'in bir tarihi geçmişi ve birikimi olmasa çoktan yitip gitmişti.
Saab'ı yediler daha ne olsun.
 

maliyeci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
569
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Sanko' nun ahı tuttu adama daewoo distribütörlüğünü verdikten kısa bir süre sonra Chevrolet adıyla piyasaya girip kazık atmışlardı oh olsun.
 
Üst